دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
معاون آموزش متوسطه مازندران:
معاون آموزش متوسطه اداره‎کل آموزش و پرورش مازندران گفت: 39 هزار و 941 دانش‎آموز پایه نهم این استان برای ورود به پایه دهم و انتخاب رشته تحصیلی هدایت تحصیلی می‎شوند.
هدایت تحصیلی 39941 دانش‎آموز پایه نهم در مازندران/ آینده شغلی جهان به سمت رشته‎های فنی می‎رود

به گزارش آوای خزر از ساری، اسفندیار نظری در گفتگو با سیمای مازندران که با موضوع هدایت تحصیلی انجام شده بود، اظهار داشت: سال گذشته، 39 هزار و 161 دانش‎آموز پایه نهم هدایت تحصیلی شدند و در سال تحصیلی جدید نیز 39 هزار و 941 دانش
آموز به سه شاخه و 6 رشته هدایت می‌شوند.

وی افزود: این سه شاخه شامل علوم پایه (تجربی، ریاضی) و شاخه علوم انسانی( ادبیات و علوم و معارف اسلامی)، شاخه سوم نیز فنی و مهارتی شامل فنی و حرفه‌ای با 32 رشته و کار و دانش است که در کشور 154 رشته و در مازندران 88 رشته هنرستان کار و دانش داریم و در مناطق نیز دانش‎آموزان در چهار زمینه صنعت، هنر، خدمات و کشاورزی میتوانند هدایت شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه برابر شیوه‌نامه ارسالی از وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان باید براساس عملکرد تحصیلی و مشاوره‌ای و براساس ظرفیت شهرستان و منطقه به شاخه و رشته هدایت شوند و باید 100 نمره را کسب کنند که 65 نمره مشاورهای و 35 نمره نیز عملکرد تحصیلی است و به نمرات خام مربوط می‎شود.

وی تصریح کرد: امسال ملاک هدایت تحصیلی معدل کل نیست بلکه معدل درس و کف معدل خواهد بود و نمره خام(ورقه) در پایان خردادماه با ضریب سه به اضافهی ضریب یک همان درس در پایه هفتم و هشتم است و البته آنچه قرار است اتفاق بیفتد در پایه نهم است و ضریب یک پایه هفتم و هشتم کمکی است.

نظری با توجه به اجرای سند بنیادین در متوسطه دوم که باید اطلاع‌رسانی خوب صورت میگرفت، اظهار داشت: یکی از اشکالات در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که زیرساختها را آماده نکردیم و عجله داریم و این عجله کردن آسیب‎زاست.

وی ادامه داد: البته استان مازندران نسبت به استانهای دیگر کمترین چالش‌ها را در هدایت تحصیلی داشت و سال گذشته توانستیم 40 درصد دانش‌آموزان پایه نهم را به فنی و حرفهای و کار و دانش و 60 درصد را به شاخه نظری (ریاضی، تجربی، ادبیات و معارف اسلامی) هدایت کنیم و امسال سعی می‎کنیم که دغدغه خانواده‌ها به صفر برسد چون هدف ما در هدایت تحصیلی شناسایی رغبت، استعداد، علاقه و توانایی و نیاز کشور و دوم نیز انتخاب آزادانه و آگاهانه در مسیر راه زندگی است که شامل هدایت تحصیلی می‎شود.

عضو شورای آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هر دانش‎آموز دارای پرونده الکترونیکی است، گفت: بهترین امین برای هدایت دانش‎آموزان و تکمیل پرونده الکترونیک مشاور، مدیر و معلم مدرسه است.

نظری با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که دو سال پیاپی را به نام اقتصاد مقاومتی و اشتغال عنوان کردند، اظهار داشت: باید اصلاح فرهنگ را داشته باشیم و بهترین روش این است که دانش‌آموز را باید به سمتی هدایت کنیم که کارآفرین باشد، اگر قرار است مهارتی اتفاق بیفتد باید از سمت هدایت تحصیلی باشد و اینکه آینده شغلی جهان به سمت شاخه‌های فنی است.

وی افزود: امسال 929 هزار شرکت کننده در کنکور داریم که 600 هزار نفر آن در رشته تجربی هستند و آیا مگر تمام مشکلات کشور با پزشک حل خواهد شد؟

معاون آموزش متوسطه اداره‎کل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در سال گذشته بحث هدایت تحصیلی چالش‌هایی داشت و تمام هم و غم خانواده‌ها در معدل کل بود که چرا دانش‎آموز آنها علیرغم معدل بالا نباید در رشته تجربی تحصیل کند، امسال معدل درس دانش‌آموز ملاک است نه معدل کل.

نظری افزود: بعد از امتحانات خرداد آخرین پارامتری که باید در پرونده الکترونیک ثبت شود و بتواند توصیه‌نامه تحصیلی را دریافت کند، عملکرد تحصیلی است که عملکرد توانایی علاقه و استعداد دانشآموز در طول سال مورد توجه است.

وی بیان کرد: در مازندران برای دانشآموزانی که علاقه داشتند تا با حرفه‌های مختلف آشنا شوند بازدید از کارخانه و شهرک و مراکز علمی را در یک روز به همراه اولیا داشتیم تا هم دانشآموز و هم خانواده با مشاغل مختلف و درآمدزایی آن آشنا شوند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از خانواده‌ها خواست تا تعطیلات تابستان را به مهارت‌آموزی فرزندان خود اختصاص دهند؛ اکنون هر فردی برای وارد شدن در هر حرفه و شغل آینده‌ی خود باید از مهارت زبان خارجه و کامپیوتر بهره‌مند باشد.

وی اظهار داشت: خانوادهها در دو هفته اول تیرماه می‌توانند توصیه‌نامه تحصیلی دانشآموز را دریافت کنند و اگر احیانا باز هم نظرات و مشکلاتی در بخش هدایت تحصیلی داشته باشند میتوانند با شماره ثابت 33320576 و شماره همراه 09111934177 به صورت شبانه‌روزی تماس بگیرند.

نظری با بیان اینکه هرساله بین یک تا 1.5 میلیون فارغ‌التحصیل داریم که هیچ ارتباطی با بازار ندارند، افزود: خانواده‌ها باید به نظر مشاور، معلم و مدیر مدرسه برای آینده شغلی فرزندان خود توجه کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت: در سال تحصیلی جاری، 1.5 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستانهای فنی و کار و دانش مازندران هزینه شده است.

انتهای پیام/ 1354

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
0
نظری افزود: بعد از امتحانات خرداد آخرین پارامتری که باید در پرونده الکترونیک ثبت شود و بتواند توصیه‌نامه تحصیلی را دریافت کند، عملکرد تحصیلی است
امروز چهارشنبه 26/04/98هنوز مدرسه ای در نوشهر فرم هدایت تحصیلی نیامده این درگفته ها در حد اخبار میباشد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: