دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
حجم نقدینگی در کشور باید کنترل شود
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی، گفت: بانک ها باید از حالت سودی به رقابتی بدل شوند و برنامه‌ریزی برای کنترل نقدینگی بانک‌ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش آوای خزر، کمال علیپور در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه شمالی اظهار کرد: حجم بیش از حد نقدینگی موجب تورم غیر قابل کنترل و فشار بر افراد ضعیف جامعه می‌شود.

وی با اعلام اینکه بانک ها باید از حالت سودی به رقابتی بدل شوند، افزود: کنترل نقدینگی در کشور باید به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری بر اساس اطلاعات سایر رسانه‌ها،حجم نقدینگی در مرداد ماه سال 98 با 26.1 درصد افزایش به عدد 2076 هزار و 590 میلیارد تومان رسیده است.

حجم نقدینگی در دولت فعلی رشد بیشتری داشته است،تورم سنگین و رکود در تولید از اثرات مخرب نقدینگی در کشور است.

نماینده مردم سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بحث شفافیت آرا در مجلس اظهار کرد:اولین کاری که در این مجلس انجام دادیم پیگیری طرح شفافیت آرای نمایندگان بودیم این موضوع را در مجلس نهم هم پیگیری کردیم ولی در آن دوره امضاءها به رای برای شفافیت بدل نشده است به همین دلیل در این دوره پیشنهاد داریم تا رای گیری برای طرح شفافیت آراء به صورت شفاف برگزار شود.

 طرح شفافیت آراء نمایندگان یا همان «طرح الحاق دو تبصره به ماده 119 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» ابتدا در هشتم آذر سال 1396 مطرح و سپس در تاریخ 14 شهریورماه 1397 با حمایت رسمی 160 نماینده اعلام وصول شد که بر اساس آن، در تمام مواردی که به‌موجب این قانون رأی‌گیری به‌عمل می‌آید و مصادیق آن در ماده 121 مشخص گردیده، جهت اطلاع مردم اسامی نمایندگان موافق، مخالفت و ممتنع، منتشر می‌شود.

 

بدین منظور علاوه بر درج اسامی در مشروح مذاکرات، هیئت‌رئیسه موظف است نسبت به ایجاد سامانه الکترونیکی به‌طوری که قابلیت دسترسی به آن برای آحاد ملت فراهم باشد اقدام نماید و تنها در موارد استثنایی با تقاضای 15 نفر از نمایندگان مجلس و با رأی موافق اکثریت مطلق حاضران، رأی‌گیری به‌صورت مخفی انجام خواهد شد.

 

پس از رد یک‌فوریت طرح در جلسه علنی چهارشنبه 14 شهریورماه 1397 مجلس شورای اسلامی، سرانجام در تاریخ 7 آذرماه 1397 این طرح در کمیسیون آیین‌نامه داخلی تصویب شد اما مصوبه مذکور با طرح اصلی تفاوت بسیاری داشت، به‌گونه‌ای که شفافیت آراء نمایندگان را محقق نمی‌ساخت که تاکنون طرح‌های متعددی به امضای نمایندگان برای شفافیت آراء رسیده و در کمیسیون و صحن دنبال شده است.

علیپور در ادامه خاطر نشان کرد: امید داریم در طول ۴ سال این مودت و همدلی را در سطح حوزه انتخابیه شاهد باشیم، این مسئله را در اولین گام مجلس یازدهم نیز با اتفاق نظر بر یک کاندیدای ریاست و عدم تشتت در معرفی افراد متعدد این مسئله به فعلیت رسید.

وی با تاکید بر اینکه ۴ سال فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار سریع تمام می شود و باید در این فرصت به کارهای مهم مردم مانند برقراری عدالت و معیشت رسیدگی شود تصریح کرد : یقینا ما وکیل مردم بوده و اولین کاری که در این مجلس انجام دادیم پیگیری طرح شفافیت آرای نمایندگان بود که در مجلس نهم هم پیگیری کرده بودیم، ولی در آن دوره امضاها به رای برای شفافیت بدل نشد ؛ به همین دلیل در این دوره پیشنهاد داریم تا رای گیری برای طرح شفافیت آرا را به صورت شفاف برگزار شود تا از چنین اتفاقاتی جلوگیری شود .

نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی  در خانه ملت با بیان اینکه بانک ها باید از حالت سودی به رقابتی بدل شوند از لزوم کنترل نقدینگی در کشور خبر داد و گفت: فلسفه شورای اداری ارائه طریق و مشورت دادن و گرفتن است و برای این منظور باید روسای ادارات و نهادها بر برنامه ششم توسعه کشور مسلط باشند وگرنه خیانت است.

علیپور با بیان اینکه مدیران باید کف میدان باشند و از اتاق های بتنی بیرون آیند و کار مردم را انجام دهند گفت: نمایندگان مجلس بر اساس قانون اساسی باید وظیفه نظارتی را در همه زمینه هایی که در قانون اشاره شده انجام دهند و البته این نظارت به منزله دخالت در امور نمی باشد.

وی اشاره کرد به اینکه پذیرفته نیست در سال ۹۹  فرمانداری از مدیران دستگاه ها پروژه هایی که باید در سال گذشته معرفی می شود برای معرفی فراخوان کند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها