دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
مدیرکل محیط زیست مازندران:
میانگین تصفیه فاضلاب خانگی در مازندران ۱۵ درصد است
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: میانگین تصفیه فاضلاب خانگی در مازندران ۱۴ تا ۱۵ درصد و چندبرابر پایین‌تر از میزان کشوری‌ست.

میانگین تصفیه فاضلاب خانگی در مازندران ۱۵ درصد است

به گزارش آوای خزر از ساری، حسینعلی ابراهیمی کارنامی امروز در افتتاحیه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک ساحلی ایزدشهر نور با بیان اینکه اگر محیط زیست به دغدغه عمومی تبدیل شود، بسیاری از مشکلات امروز در حوزه زیست‌بوم را نخواهیم داشت، از ستم‌هایی که به طبیعت مازندران رفته است گفت و اینکه باید از این بابت استغفار کرد!

وی ازجمله برنامه‌های هفته محیط زیست را برگزاری نشست‌های محیط زیستی با تشکل‌های مردم‌نهاد، و بازدید از کارخانجات، همچنین رونمایی از مرکز مانیتورینگ هوشمند جهت پایش محیط زیست طبیعی، انسانی و حتی ناوگان ترابری و همچنین افتتاح تصفیه خانه در شهر‌های مختلف استان و ادامه این دست پروژه‌ها تا پایان سال، برشمرد.
ابراهیمی کارنامی ادامه داد: میانگین تصفیه فاضلاب خانگی در کشور بیش از ۵۰ درصد، و در مازندران در خوشبینانه‌ترین وضعیت، ۱۴ تا ۱۵ درصد است و این یک عقب‌ماندگی بزرگ محسوب می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اذعان به اینکه می‌دانیم شهرداری‌ها گرفتاری‌های متعددی دارند، تأکید دارد که مگر کدام اصل محیط زیستی مترقی‌تر از اصل پنجاهم قانون اساسی‌ست و مگر الگو و راهبرد مشخص نیست؟
وی با بیان اینکه برخی قوانین نیاز به بازنگری و اصلاح دارد به‌طور نمونه از قانونی مبنی بر مجاز دانستن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی پیش از سال ۸۵ گفت.
ابراهیمی کارنامی بار دیگر از قصه پرغصه پسماند مازندران گفت و اینکه از ۲۷ سایت دفن زباله، حتی یکی اصولی نیست و بیشتر مرکز دپو هستند تا دفن، اظهار داشت: نیازمند گام‌های اساسی در حوزه پسماند و پسآب هستیم و یک عزم عمومی با مشارکت مردم و همت مسوولان را خواستاریم که مشکلات با اراده و هم‌افزایی حل شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها