دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
دیروز -شنبه- نسبت به چند روز گذشته، نسبتا روزی آرام برای رسانه‌ها بود اما در این میان درخواست برخی تندروهای داخلی ایران برای خروج از معاهده «ان‌پی‌تی» در واکنش به قطعنامه جدید شورای حکام آژانس بین‌لمللی انرژی اتمی خبری بود که در سطح گسترده واکنش‌هایی را به همراه داشت. در حقیقت، این افراد بدون توجه به عواقب خروج از این معاهد مهم سخن به میان می‌آورند. هر چند خروج از توافق آسان به نظر می‌رسد اما عواقب بعد از این اقدام نکته‌ای است که از سوی این افراد نادیده گرفته می‌شود. روی برگرداندن روسیه و چین از ایران، قرار گرفتن ایران زیر ماده هفتم منشور ملل متحد و نیز فعال شدن مکانیسم ماشه یعنی بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی عواقب احتمالی این تصمیم هستند.

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

آیا در ایران جهش ژنتیکی جدیدی در کرونا به وجود آمده است؟: رکسانا مصلحی، استاد همه‌گیرشناس ژنتیکی در دانشگاه ایالتی نیویورک گفت: تحقیقی که به تازگی چاپ شده است، نشان می‌دهد که یک جهش ژنتیکی جدیدی در این ویروس به وجود آمده است، تخمین زده‌اند این جهش در اوایل فوریه در اروپا اتفاق افتاده است و در تمام مناطقی که این ویروس نو با جهش جدید پاگرفت، این ویروس جدید به سرعت بر انواع قبلی غلبه کرد و به شکل غالب ویروس در آن منطقه تبدیل شد.

جزییات طرح جدید مجلس برای سهمیه‌بندی بنزین: مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرحی با عنوان «سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار» باقیمانده از مجلس قبل به منظور اصلاح روند جاری در سهمیه بندی بنزین توسط تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم بازنویسی و امضا شده که به زودی در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد. وی افزود: طرح جدید برای رعایت بیشتر عدالت، مبنا را از هر خودرو به هر خانوار تغییر می‌دهد و سهمیه‌ای نیز متناسب با پیمایش به خودرو‌های حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های اینترنتی اختصاص خواهد داد.

آغاز واریز مابه‌التفاوت‌ افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی: رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت معوقات افزایش حقوق نیز گفت: افزایش‌ها از ابتدای سال اعمال می‌شود و با توجه به اینکه بازنشستگان حقوق فروردین تا خرداد را تا کنون دریافت کرده‌اند، مابه‌التفاوت را به این ترتیب دریافت می‌کنند که مابه‌التفاوت خرداد ماه هفته آتی به حساب بانکی‌شان واریز خواهد شد و همکارانم مشغول فعالیت هستند؛ احکام صادر شده و مابه التفاوتها محاسبه شده و واریز اینها از روز شنبه ۳۱ خرداد شروع خواهد شد. وی افزود: مابه‌التفاوت ماه‌های فروردین و اردیبهشت همراه با مستمری افزایش یافته تیرماه واریز خواهد شد.

آخرین جزئیات از مرگ قاضی منصوری: ”آدلینا رادولسکو“، خبرنگار رادیو اروپای آزاد در رومانی جزئیاتی از مرگ منصوری را منتشر کرد. آدلینا رادولسکو نوشته است: ما سه اعلان از سوی پلیس داشتیم. اول گفتند که کسی در هتل از ارتفاع پرت شده. البته اشاره ای نشده بود که از پنجره یا مثلا از پلکان و اشاره نشده بود که این اتفاق بیرون یا درون هتل افتاده است.

محکوم شدن محمد علی نجفی به چهار ماه حبس با شکایت پسر قالیباف: حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: موکلم در پرونده شکایت الیاس قالیباف از او به اتهام افترا به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. وی درباره پرونده شکایت الیاس قالیباف از موکلش گفت: شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت موکلم را به اتهام افترا به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم کرده و درباره اتهامات دیگر موکلم  یعنی نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع حکم برائت صادر کرده است.

هشدار حسام الدین آشنا به درخواست برخی اصولگرایان برای خروج از NPT: حسام  الدین آشنا مشاور رئیس جمهور به درخواست برخی اصولگرایان مبنی بر خروج از ان پی تی واکنش نشان داد. آشنا مشاور رئیس جمهور نوشت:

«سلام علیکم

اگر دوباره اتهام زنی را شروع نمی‌کنید؛آیا ممکن است به دوسوال پاسخ دهید!

آیا شما و بزرگ‌ترهای‌تان فکر کرده‌اید بعد از خروج ایران از ان پی تی، دیگر کشورها از جمله چین و روسیه چه می‌کنند؟

پاسخ ایران به اقدامات احتمالی دیگران چه باید باشد؟

با احترام

 دلواپسان از نوعی دیگر»

مخالفت استاندار تهران با بازگشایی تالارهای عروسی: انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران ضمن مخالفت با بازگشایی تالارهای عروسی برای برگزاری مراسم گفت: به عنوان مسئول ستاد مقابله با کرونا استان تهران مخالف بازگشایی تالارها برای مراسم عروسی و غیره هستیم و اگر تالاری تنها برای پذیرایی و بدون برگزاری مراسم بازگشایی شود موافق هستیم، چراکه یکی از کانون‌های انتشار ویروس این تالارها بودند.

۲۳۲۲ ابتلا و ۱۱۵ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۵ مورد بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۲ هزار و ۵۸۴ نفر رسید. لاری همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۵۰۷ نفر رسید. لاری گفت: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان های شرقی و غربی، گلستان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

جان کری از احتمال وقوع انقلاب در آمریکا سخن گفت: وزیر امور خارجه پیشین آمریکا هشدار داد، چنانچه دونالد ترامپ بار دیگر پیروز انتخابات ریاست جمهوری باشد «وضعیت غیر قابل پیش‌بینی می‌شود» و دور دوم ریاست او خسارت هنگفتی به «جایگاه جهانی آمریکا و توانایی در رهبری در عرصه جهانی» وارد می‌کند. کری افزود: اگر مردم به صندوق‌ها دسترسی نداشته باشند به نظر من می‌تواند سنگ بنای یک انقلاب شود. اگر ظرفیت کارآیی دموکراسی را نزد مردم انکار کنید حتی براساس نوشته پدران بنیانگذار آمریکا در بیانیه استقلال و قانون اساسی ایالات متحده ما این حق مسجل را خواهیم داشت که این انکار را به چالش بکشیم.

 
منبع: انتخاب
برچسب ها: صبحانه خبری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: