دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷
دیروز -سه‌شنبه- از یک سو، نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارائه طرح برای ملزم کردن دولت به تعلیق اجرای پروتکل الحاقی خبر دادند  و از سوی دیگر، آمریکا پیش‌نویس تحریم تسلیحاتی ایران را به همه اعضای شورای امنیت ارائه کرد. آمریکایی‌ها قصد دارند به صورت نامحدود تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کنند اما با اجازه یک کمیته تخصصی به طور موردی و در حالتی که از 30 روز قبل اطلاع داده شود، عرضه سلاح به ایران ممکن خواهد بود. در نظر گرفتن این شرط را می‌توان به نوعی کوتاه آمدن آمریکا در برابر تهران مورد ارزیابی قرار داد. به نظر می‌رسد طی ماههای آینده روزهای سختی پیش‌روی ایران و شورای امنیت قرار خواهد داشت. در سطحی دیگر، افزایش قیمت خودرو با فروکش کردن تب کنترل بازار بار دیگر نگرانی‌های را در سطح کلان جامعه افزایش داده است.

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

نتیجه کالبدشکافی قاضی منصوری: رسانه‌های رومانی گزارش داده‌اند که نتایج اولیه کالبدشکافی جسد غلامرضا منصوری، قاضی ایران نشان می‌دهد که مرگ او با "خشونت" همراه بوده است. روی جسد او اثر "جراحات ناشی از ضربه" دیده شده است که نمی‌تواند در حالت طبیعی ایجاد شود.

عرضه داروی تزریقی درمان کووید-19: شرکت داروسازی سیپلا (Cipla) هند، داروی تزریقی برای درمان بیماران کووید-19 با علائم حاد عرضه می‌کند. شرکت سیپلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پودر لیوفیلیزه 100 میلی‌گرمی داروی رمدیسیویر (Remdesivir) را برای تزریق بیماران مبتلا به کووید-19 که در شرایط اورژانسی قرار دارند را در بازار داخلی عرضه می‌کند. رمدیسیویر یک داروی ضدویروسی با طیف گسترده است که توسط شرکت بیو دارویی مستقر در ایالات‌متحده گیلیاد  (Gilead) ساخته‌شده و مجوز داوطلبانه غیر انحصاری به یک شرکت هندی و پاکستانی ازجمله سیپلا برای تولید و عرضه دارو صادر کرده است.

صعود دوباره قیمت خودرو با فروکش کردن تب کنترل بازار: بلاتکلیفی بازار خودرو و نبود نرخ پایه در این بازار، آسیب پذیری آن را در مقابله با سوداگران و همچنین نوسانات نرخ ارز بیشتر کرده، این اتفاقات باعث شده تا قیمت هر دستگاه پراید در بازار با رشد 6 میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته به 76 میلیون تومان برسد. همچنین قیمت تیبا هاچ بک نیز 6 میلیون تومان افزایش یافته و امروز در بازار 95 میلیون تومان عرضه می شود. در عین حال قیمت ساینا در بازار به 95.5 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه کوئیک دنده ای نیز با قیمت 102 میلیون تومان عرضه می شود.

تزریق 45 میلیون دلار به بازار: تازه‌ترین وضعیت معاملات ارزی از عرضه ۴۵ میلیون دلاری از سوی بازار ساز خبر می‌دهد. در حالی طی روزهای اخیر روند بازار ارز دچار نوسان بوده و قیمت صعودی پیش رفته که گزارش دریافتی ایسنا از جریان معاملات ارزی دیروز (سه‌شنبه) بین صرافان، از این حکایت دارد که امروز (سوم تیرماه) حدود ۴۵ میلیون دلار عرضه انجام شده است. این عرضه که از سوی بازارساز صورت گرفته، با تقاضای ناچیزی مواجه بوده است.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، بحث امروز شورای امنیت: آمریکا پیش‌نویس قعطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده است که بر اساس آن تحریم تسلیحاتی ایران به شکل نامحدود تمدید خواهد شد. تحریم تسلیحاتی ایران بر اساس برجام تنها تا اکتبر سال جاری (اول آبان) ادامه دارد. بنابر نسخه‌ای از این پیش‌نویس که به دست بلومبرگ رسیده است، آمریکا از همه کشورها می‌خواهد از فروش و انتقال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به ایران و از ایران به کشورهای دیگر خودداری کنند، مگر آنکه کمیته شورای امنیت این اقدام را ۳۰ روز قبل از آن و به طور موردی تایید کرده باشد.

طرح مجلس برای الزام دولت به تعلیق اجرای پروتکل الحاقی: سارا فلاحی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح الزام دولت به تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.وی یادآور شد: در جلسه امروز کمیسیون بنا شد که از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دعوت شود تا در نشست آتی این کمیسیون حضور پیدا کنند.

آیا هیات رئیسه مجلس یازدهم استیضاح خواهند شد؟: تعداد امضاءکنندگان استیضاح هیات‌رییسه مجلس به یکصد نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود از این تعداد نیز بگذرد چیدمان خاص نمایندگان در کمیسیون‌ها و مداخله برخی اعضای هیات‌رییسه در انتخابات هیات‌رییسه کمیسیون‌ها عمده‌ترین دلیل این استیضاح ذکر شده است. یک نماینده مجلس گفت هیات‌رییسه مجلس درکمتر از یکماه پس از استقرار عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشت.

۲۴۴۵ ابتلا و ۱۲۱ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ٣ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ٢٣۴ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٢٠٩ هزار و ٩٧٠ نفر رسید. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ١٢١ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ٨۶٣ نفر رسید.

اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق تأیید شد: اعتبارنامه غلامرضا تاج‌گردون منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در نشست عصر امروز کمیسیون تحقیق اعتبار‌نامه منتخبان مجلس یازدهم بررسی شد و پس از تبادل‌نظر و رأی‌گیری اعضای این کمیسیون اعتبارنامه این منتخب را تأیید کردند.

پزشکی قانونی کرمانشاه: علت فوت «آسیه پناهی» بیماری حاد قلبی بود: دکتر سلیم خانی، مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: بر اساس نتایج آزمایشات صورت گرفته در خصوص تعیین علت فوت، در نهایت علت فوت «آسیه پناهی» بیماری حاد قلبی تشخیص داده شد. وی افزود: نتایج آزمایشات و علت فوت مرحوم آسیه پناهی به مقام قضایی هم اعلام شده است.

سخنگوی دولت: ارزهای مسدودی ایران در برخی کشورها آزاد شده است: علی ربیعی، سخنگوی دولت تاکید کرد: ارز ما هم در برخی از کشورها آزاد شده که وزارت خارجه به زودی آن را اعلام می‌کند. صادرات نفتی ما هم دارد بهتر می‌شود و صادرات غیرنفتی ما هم در بهترین دوران می‌رسد و کاهش قیمت ارز را تجربه خواهیم کرد./انتخاب

 

انتهای پیام/1005
برچسب ها: صبحانه خبری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها