دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
زمانی که صحبت از خواب و استراحت پیش می‌آید، پیش از هر چیز تصویری از آرامش و سلامتی در ذهن‌ها نقش می‌بندد. اما داشتن خوابی عمیق و آرام چه پیش‌نیازهایی می‌طلبد؟

آوای خزر/  شاید بتوان وجود یک تشک راحت و مدیکال را برای این کار بهترین پیش‌زمینه دانست. مطلب زیر به بررسی این موضوع می‌پردازد. با ما همراه باشید تا از مزایای یک تشک طبی بیشتر با شما صحبت کنیم.

 

از خواب تا سلامتی راهی نیست، به‌شرط آنکه…

لابد تا به‌حال برای شما هم پیش آمده که زمان طولانی را بی‌آنکه ساعتی از آن به خواب آرام طی شود بگذارانید.

بدتر از آن زمانی است که پس از برخاستن از بستر خستگی و کسالتی حتی  بیشتر از شب قبل احساس می‌کنید! تکرار چنین چرخه‌ای در شب و روزهای بعد می‌تواند شما را تا مرز کسالت و حتی بیماری پیش ببرد.

برای آنکه چنین مشکلاتی کمتر رخ دهد لازم است تا در انتخاب بستر خود بیشتر دقت داشته باشیم. برای این کار ابتدا هریک از بخش‌های تشکیل دهنده بستر را بررسی می‌کنیم.

 

تشک، اصلی‌ترین بخش بستر

تشک طبیعتا از اصلی‌ترین بخش‌های هر بستر محسوب شده و می‌تواند نقش مهمی در داشتن خوابی آرام ایفا کند. از جنس رویه و میزان لطافت آن تا محتویات درونی تشک هر یک به‌نوعی بر کیفیت خواب موثر بوده و آن را رقم می‌زنند.

تا پیش از پیدایش کالای خواب مدرن به‌شکل امروزی، کمتر صحبتی از تشک‌های طبی در میان بود. اما امروزه عموم مردم نسبت به سرمایه‌گذاری برروی سلامتی آگاهی بیشتری یافته‌اند. از همین‌روی هم کاربرد تشک‌های طبی بین مردم بیشتر شده و بازار عرضه و تقاضای آنها نیز رونق کلی گرفته است.

 

پیشگیری، مقدم بر درمان!

شاید بکارگیری پیشوند طبی قبل از نام تشک ناخودآگاه ذهن را به سمت و سوی بیماری و مشکلات آن سوق دهد. اما امروزه استفاده از این کالای خواب بیش از آنکه برای درمان باشد جهت پیشگیری از بیماری‌هاست.

 

کاربرد تشک‌های طبی در اولین گام می‌تواند به‌منزله یک امر پیشگیرانه ضمن حفظ بدن در حالت اصلی و فُرم صحیح آناتومیک از دفرمه شدن اعضای بدن جلوگیری ‌کند. استفاده از این محصولات بدن را در برابر عوارض جانبی تغییر فرم بدن محافظت می‌کند.

 

ساختار داخلی تشک‌های طبی نقش اصلی محافظتی را ایفا می‌کند. از انواع طبی فنری که از ترکیب اسفنج و فنر ساخته می‌شوند تا تشک‌های فول‌طبی تمام اسفنجی هر یک به‌نوعی در این نقش سهیم‌اند.

درون تشک‌های طبی چه می‌گذرد؟

تفاوت ساختار یک تشک طبی یا مدیکال را با انواع معمولی پیش از هر چیز می‌توان در تکنولوژی ساخت و مواد اولیه کاربردی در آن جستجو کرد. ساختار فنی این محصولات بر اساس محاسبات مهندسی شده و منظمی بنا شده که آنها را از مشکلات تشک‌های کلاسیک مجزا می‌کند. اجزای اصلی این تشک‌ها شامل 3 بخش اصلی رویه، بخش داخلی یا بدنه و اسکلت است.

 

رویه تشک طبی و مشخصات آن:

سالها از زمانی که رویه تشک از کیسه‌ی پارچه‌ای و ساده‌ای تشکیل می‌شد گذشته است. تعاریف و انتظارات افراد از بهداشت و سلامتی طی سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. این روزها اکثر مردم خواهان تشک‌هایی با کیفیت و دارای استانداردهای بالا هستند که بتواند بدن آنها را طی ساعات طولانی خواب از هر نظر محافظت نماید.

 

در این میان جنس رویه تشک به‌دلیل تماس طولانی و بی‌واسطه‌ای که با بدن دارد از اهمیت خاصی برخوردار است. رعایت اصول بهداشتی در انتخاب این رویه نیز از همین جهت حائز اهمیت است.

 

از آن جمله وجود عوامل ضدحساسیت در پارچه رویه است. که پوست و سیستم تنفسی را در طی زمان خواب و استراحت در برابر مشکلات آلرژیک محافظت می‌نماید.

 

پارچه‌های مخصوص رویه تشک‌ طبی؛

دارای بافت یکدست و منسجم بوده که از ورود گردوغبار و ذرات مضر به بدنه داخلی تشک پیشگیری می‌کنند.

همین عامل مثبت از جایگزینی، رشد و تکثیر انواع باکتری، میکروب و ویروس در بستر ممانعت می‌نماید و تشک طبی را به محیطی پاکیزه و بهداشتی بدل می‌کند. این پارچه‌ها هم‌چنین از الیاف طبیعی با طبع خنک و قابلیت پاکیزه‌سازی بالا انتخاب می‌شوند.

 

تهویه مناسب نیز از مواردی است که در رویه تشک‌های طبی منظور می‌شود. برای اجرای آن نیز هر اقدام لازم از کاربرد پارچه‌های مناسب تا آغشته کردن آنها به عصاره‌های گیاهان مفید مانند آلوئه‌ورا انجام می‌شود.

 

وجود این تهویه از نظر حفظ بدنه تشک از راکد ماندن هوا و دور کردن محیط اتاق خواب از بوی نامطبوع حیاتی است. خاصیت دیگر تهویه رساندن اکسیژن لازم به پوست بدن و تسهیل تنفس سلولی است.

 

این خاصیت در تشک‌های طبی خصوصا هنگامی‌که مورد استفاده برای بستری‌های طولانی هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.

زیرا پوست و اعضای بدن را از زخم بستر مصون کرده و شادابی و طراوت را در آنها حفظ می‌کند. وجود چنین خاصیتی خصوصاً  برای سالمندان و افرادی با محدودیت‌های حرکتی کاملا کاربردی و مفید است.

 

برای بررسی و انتخاب مناسب ترین تخت خواب و تشک طبی به فروشگاه اینترنتی گرم و نرم سر بزنید.

بدنه تشک طبی و مشخصات آن

آنچه بدنه یک تشک طبی را از انواع معمولی مجزا می‌کند وجود فاکتورهای ساختاری و کاربرد مواد اولیه متفاوت در تهیه آن می‌باشد. تشک‌های قدیمی و سنتی با یک نوع ماده اولیه مثلا الیاف طبیعی مانند پشم، پنبه یا نهایتا الیاف مصنوعی پر می‌شدند.

 

در حالی‌که بدنه یا بخش داخلی تشک‌های طبی از انواع فوم‌ و مواد مخصوص تشکیل شده که تحت شرایط فیزیکی خاصی ساخته می‌شوند. و در صورت لزوم از واکنش‌های شیمیایی و فن‌آوری‌های روز دنیا نیز در مراحل تهیه آنها استفاده می‌شود.

 

مجموعه این عملیات بدنه داخلی تشک‌های طبی را به مشخصات و ویژگی‌های برتری مجهز می‌نماید که طول عمر بیشتر و بهداشت و زیبایی از پیامدهای اولیه آن هستند.

 

اسفنج، فوم، مموری‌فوم… و نقش آنها در بدنه تشک طبی

کاربرد اسفنج‌های مختلف با درجه دانسیته متنوع در تشک‌های طبی از خصوصیات این نسل از محصولات کالای خواب و در انواع قدیمی بی‌سابقه است. گرچه در ساختار تشک‌های کلاسیک نیز گاهی از فوم و اسفنج استفاده می‌شد اما کاربرد لایه‌های متعدد با دانسیته متفاوت و متنوع پدیده کاملا جدید و مدیکال بوده و خاص تشک‌های طبی است.

 

مموری‌فوم نیز این روزها در محصولات طبی کالای خواب بسیار پرکاربرد شده است. این فوم حافظه‌دار که نخستین کاربرد آن در علوم فضایی بوده نقش متمایزکننده‌ای برای این محصولات رقم زده است. مموری‌فوم با انعطاف‌پذیری بالا و خاصیت بازگشت‌پذیری بی‌نظیر بار تغییر شکل تشک را به‌تنهایی برعهده گرفته و از بدن کاربر در برابر این پدیده ناخواسته کاملا محافظت می‌کند.

 

پدهای اضافه و تشک‌های طبی دوطرفه نیز از موارد جالب کاربرد این تفاوت فشردگی در تشک‌های طبی هستند که انقلابی در این صنعت محسوب می‌شوند. با ورود این موارد به عرصه ساخت تشک‌های مدرن کارایی آنها عملا به دوبرابر افزایش یافته است. با وجود این پدهای اضافه می‌توان در حین داشتن یک تشک سفت و طبی از مزایای نرمی پد و خاصیت دوگانه تشک نیز استفاده نمود. دوطرفه بودن برخی انواع این تشک‌ها نیز فرصت بهره‌مندی از دو نوع خاصیت را در یک تشک فراهم آورده است.

 

اضافه شدن لایه‌ ترموفیوز بر نرمی این نوع تشک‌ها می‌افزاید.

لایه ترموباند و نوار ریباند از محیط خارجی بدنه در برابر دفرمه شدن محافظت و آن را در برابر حرارت و ذرات مضر خارجی عایق می‌کنند.

 

اسپان‌باند هم لایه‌ای محافظ و محکم است که تشک را در برابر ضربه و فشار محافظت می‌کند.

 

مجموعه این عوامل بر طول عمر تشک طبی افزوده و آن را به محصولی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کنند.

 

اسکلت تشک طبی از چه موادی تشکیل می شود؟

نوع و مواد به‌کار رفته در اسکلت تشک‌های طبی با یکدیگر متفاوت است. در انواع فول‌اسفنجی همه بدنه حتی اسکلت از فوم یا اسفنج ساخته می‌شود. البته در بخش‌های مختلف این تشک‌ها بر اساس کاربرد خاصی که دارند از فوم‌هایی با فشردگی و دانسیته‌های مختلف استفاده می‌شود. بر این اساس اسفنج‌های سطحی نرم و راحت بوده و در بخش‌های داخلی یا همان اسکلت از نوع پلی‌یورتان فشرده و صنعتی استفاده می‌شود.

 

برخی از این تشک‌ها نیز دارای اسکلت فلزی و اغلب فولادی هستند. که در برابر ضربه و فشار وزن دارای استقامت بالایی هستند. گرچه تعیین درجه سفتی این تشک‌ها معمولا بر اساس اسفنج‌های مصرفی در آنها صورت می‌گیرد ولی اسکلت نیز در میزان تحمل وزن در آنها نقش مهمی دارد. اما این گفته نباید تداعی‌گر این تصویر باشد که انواع فول‌طبی یا تمام اسفنج تحمل کمتری از تشک‌هایی با اسکلت فلزی دارند. در عمل ثابت شده که بسیاری از سفت‌ترین انواع تشک‌های طبی نیز در گروه محصولات اسفنجی جای دارند.

 

از نمونه این تشک‌ها می‌توان به تشک طبی ویسکو ویستر اشاره کرد. این محصول شرکت ویستر با ساختار طبی فنری و تحت لیسانس ETD آلمان، به‌دلیل خواص ویژه مموری‌فوم مصرفی در آن به افرادی با سابقه درد و گودی کمر پیشنهاد می‌شود. وجود سیستم تنفس هوا از نوع 3D و گواهی تضمین کیفیت 7 ساله را می‌توان در کنار دیگر مشخصات این تشک طبی برشمرد. قابلیت تحمل وزن تا 140 کیلوگرم بدون دفرمه‌شدن، رویه گردبافت و زیبا و دارای خواص ضدمیکروبی و آنتی‌آلرژیک را نیز می‌توان در مجموعه خواص این تشک ایرانی جای داد.

 

با خرید این محصول از فروشگاه اینترنتی گرم و نرم از مزایای گارانتی شرکتی تضمین کیفیت کالا و ارسال رایگان در سراسر کشور نیز بهره‌مند خواهید شد./توسط مهین مکتبی

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار