دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
احمدی به بیان توضیحاتی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دروس تخصصی و مدرسی در دانشگاه تربیت مدرس پرداخت.

به گزارش آوای خزر،محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم در این دانشگاه، گفت: برای امتحانات پایان ترم با توجه به تشدید شیوع کرونا تصمیم به برگزاری امتحانات به صورت مجازی گرفته ایم.

احمدی در ادامه با بیان اینکه برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی نگرانی‌هایی وجود داشت، افزود: با این وجود سعی کردیم با تامین شرایط مناسب این نگرانی‌ها را رفع کنیم و امتحانات را برای همه مقاطع به صورت مجازی برگزار کنیم.

اتخاذ تصمیم نهایی برای دروس عملی در شهریور ماه

او ادامه داد: به دلیل اینکه تدریس دروس عملی به تعویق افتاده است و در تابستان تکمیل خواهد شد تا شهریور برای تصمیم گیری در خصوص نحوه برگزاری امتحان پایان ترم این دروس فرصت داریم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: امکان حذف دروس عملی برای دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است که این موضوع به اطلاع دانشجویان رسانده‌ایم.

احمدی در ادامه درباره نحوه برگزاری امتحان دروس مدرسی نیز اضافه کرد: آزمون دروس مدرسی نیز همانند سایر دروس تخصصی به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

نحوه حضور دانشجویان در دانشگاه برای ترم آینده

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه درباره نحوه حضور دانشجویان در دانشگاه برای ترم آینده، گفت: برای ترم آینده سعی بر این است که با ظرفیت تقسیم شده یعنی به صورت ۵۰ – ۵۰ حضوری و غیر حضوری دانشجویان در دانشگاه حضور پیدا کنند و ترم جدید را از زمانی که وزارت علوم ابلاغ کند  شروع  خواهیم کرد. این حضور تقسیم شده دانشجویان برای برگزاری کلاس‌های کارشناسی ارشد و دکتری یکسان خواهد بود.

او ادامه داد: نحوه برگزاری ترم بعد بستگی به شرایط کرونا دارد، ولی به احتمال زیاد ترم بعد به صورت فشرده و مجازی برای دانشجویان جدیدالورود برگزار خواهد شد. پذیرش ورودی‌های جدید دانشگاه با تایید وزارتخانه به احتمال زیاد از آبان ماه صورت می‌گیرد و به احتمال زیاد ثبت‌نام دانشجویان هم به صورت مجازی انجام خواهد شد. با این وجود از اینکه دانشجویان زودتر به دانشگاه معرفی شوند استقبال می کنیم؛ زیرا نمی خواهیم با دانشجویان قبلی از نظر زمان شروع  تفاوت داشته باشند به این دلیل که برخی دروس بین دانشجویان مشترک است. 

گفتنی است؛ دانشگاه تربیت مدرس ابتدا تصمیم به برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری گرفت که با شیوع مجدد کرونا رئیس دانشگاه به خبرنگار حوزه دانشگاهی گفت: تصمیم قطعی برای نحوه برگزاری امتحانات تربیت مدرس هنوز اتخاذ نشده است و منتظر این هستیم که نتیجه ورود به خوابگاه دانشجویان دکتری برای گذراندن دروس عملی و رفتار و شرایط زندگی دانشجویان در خوابگاه‌ها در این بازه زمانی یک ماهه را ارزیابی کنیم، حدود ۲ تا ۳ هفته دیگر تصمیمات نهایی و قطعی برای برگزاری امتحانات را خواهیم گرفت.

او همچنین اظهار کرد: رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: اگر شرایط شیوع کرونا در کشور تغییر کند و سلامت دانشجویان به دلیل رفت‌وآمد و اقامت در خوابگاه به خطر بیفتد مجبور می‌شویم امتحانات را مجازی برگزار کنیم و مشکلات این شیوه را بپذیریم.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها