دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
وزیران امور خارجه آلمان و روسیه در تماسی تلفنی، در مورد راه‌های بهبود کمک‌های انساندوستانه به سوریه، بدون سیاسی‌کاری رایزنی کردند.

به گزارش آوای خزر، وزارت امور خارجه روسیه از تماس تلفنی «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در شب گذشته (سه شنبه) خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک لاوروف در این گفت‌وگو که به ابتکار طرف آلمانی انجام گرفت، بر لزوم کمک رسانی به تمامی سوریه ای ها بدون قید و شرط و بدون سیاسی کردن این موضوع تاکید کرد.

تماس وزیر امور خارجه آلمان با همتای روس خود در حالی انجام شد که روسیه و چین در نشست مجازی شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی آلمان درخصوص سوریه را وتو کردند. کشورهای غربی عضو شورای امنیت به دنبال تصویب قطعنامه‌ای (پیشنهادی از سوی آلمان) بودند تا بدون هماهنگی با دولت سوریه، آنچه کمک انسانی می‌نامند را به هرکجا که بخواهند بفرستند اما چین و روسیه در جلسه مجازی شب گذشته شورای امنیت، آن را وتو کردند.

بنا بر اعلام مسکو، در این گفت‌وگو مهمترین مسائل منطقه از جمله تحولات سوریه مورد بحث قرار گرفت و طی آن دو طرف در مورد کمک های بشردوستانه فوری به شهروندان سوریه در سراسر این کشور بدون سیاسی کردن، تبعیض و یا پیش شرط توافق کردند.

لاوروف همچنین از لزوم آوردن کمک های بشردوستانه به سوریه مطابق با وضعیت واقعی در محل و معیارهای حقوق بین الملل بشردوستانه که نیاز به هماهنگی همه عملیات ها با دمشق دارد، سخن گفت.

وی همچنین در مورد پیامدهای منفی تحریم های اقتصادی نامشروع توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه سوریه اشاره کرد که با وجود درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برای حذف محدودیت های یک جانبه در ارتباط با همه گیری کرونا، همچنان به قوت خود باقی مانده است.

دو طرف در عین حال توافق کردند که هیچ جایگزینی برای روند سیاسی جهت حل بحران سوریه وجود ندارد و خود سوری ها باید با حمایت سازمان ملل متحد و براساس حفظ حق حاکمیت ، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه مطابق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل این روند را مدیریت و اجرا کنند.

وزیران امور خارجه آلمان و روسیه با توجه به ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا، در مورد موضوعات فعلی در دستور کار دو جانبه، روابط روسیه با این اتحادیه و نیز برنامه ای برای تماس های برنامه ریزی شده گفتگو کردند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار