دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

پیامک‌های مزاحم را به ۱۹۵ بفرستید

این سرشماره‌ها می‌تواند متعلق به فرد یا شرکت حقوقی باشد و البته در اختیار شرکت‌هایی است که از ما پروانه ندارند.

به گزارش آوای خزر، به گفته مدیرکل دفتر حمایت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری درصورت گزارش و احراز تخلف سرشماره‌هایی که پیامک ارسال می‌کنند، این شماره‌ها مسدود می‌شوند و امکان ارسال پیامک از شخص متخلف هم سلب می‌شود.

برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شدند، راه‌اندازی کرد.

از سوی دیگر، مسدود کردن سرشماره‌های شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، از طریق شناسایی رفتار سیم‌کارت‌هایی که تنها به ارسال پیامک‌های انبوه اقدام می‌کردند و استفاده‌های دیگری از جمله تماس و پیامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های مزاحم با شماره‌های شخصی بود؛ هرچند این اقدامات به‌صورت کلی مانع ارسال پیامک‌های تبلیغاتی نشده است.

در این راستا پیمان قره‌داغی -مدیرکل دفتر حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پیامک‌های تبلیغاتی یا کلاهبرداری یا از طریق سرشماره ارسال می‌شود و یا شماره‌های شخصی، افزود: هر دو مورد را می‌توان به شماره ۱۹۵ پیامک کرد. اگر شماره شخصی اقدام به ارسال پیامک کند و جنبه تبلیغاتی داشته باشد، امکان ارسال پیامک برایش مسدود می‌شود.

وی ادامه داد: پیامک از طریق سرشماره‌ها برای کسانی که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود نکردند، قابل ارسال است اما اگر با ستاره ۸۰۰ مربع دریافت پیامک‌های تبلیغاتی قطع شده باشد نباید از سرشماره‌ها پیامکی بیاید و اگر بیاید تخلف است و تخلفات مربوط به سرشماره‌ها هم قابلیت ارسال پیامک به ۱۹۵ دارد و هم مردم می‌توانند در سایت ۱۹۵.ir شکایتشان را ثبت کنند.

قره‌داغی با بیان اینکه درصورت گزارش و احراز تخلف از سرشماره‌ها، آنها مسدود می‌شوند،‌ گفت: این سرشماره‌ها می‌تواند متعلق به فرد یا شرکت حقوقی باشد و البته در اختیار شرکت‌هایی است که از ما پروانه ندارند. در صورت تخلف این شماره‌ها مسدود می‌شوند و اگر آن فرد سرشماره دیگری داشته باشد هم مسدود می‌شود. جدا از این، طرح در مراجع قضایی بابت تخلفی که داشته، طرح دعوی شده و امکان ارسال پیامکش هم سلب می‌شود.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار