دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
امام جمعه میاندورود:
کتاب‌های دینی با محتوای اقتصاد، سیاست و فرهنگ به دانش‌آموزان معرفی شود
امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندورود، از مدیران فرهنگی خواست تا کتابهای دینی با محتوا و درون‌مایه اقتصاد، سیاست و فرهنگ را به دانش‌آموزان معرفی کنند.

به گزارش آوای خزر از میاندورود، شورای فرهنگ عمومی این شهرستان امروز با حضور اعضای کمیته فرهنگی در دفتر امام جمعه با موضوع تقویت معنویت تشکیل جلسه داد.

ابتدا امام جمعه میاندورود از اهمیت اوقات فراغت دانش آموزان سخن گفت و با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت را در پیش داریم و همچنین باتوجه به هفته عفاف و حجاب که با برنامه های سازنده فرهنگی، هنری و ورزشی در این شهرستان همراه است، اجرای فعالیتهای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به دانش آموزان را یک مسئله زیربناییِ مهم دانست.
حجت‌الاسلام رضا محمدنسب افزود: دانش آموزان از دل این برنامه های هدفمند، با مرور زندگی پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام و درک معنویت، رشد می کنند و در آینده خانواده ای سالم را تشکیل می دهند.
رییس شورای فرهنگ عمومی میاندورود با اشاره به 5 مردادماه سالروز تأسیس نماز جمعه و تبریک روز ازدواج به مناسبت پیوند آسمانی حضرت علی و حضرت فاطمه علیها سلام، اظهار داشت: باید خوبی را رواج دهیم و منکرات را جمع کنیم. برخی از مفاهیم مانند عدالت و اخلاق هیچگاه تغییر نمی کند و نیاز است که در جامعه ترویج داده شود.

کتاب‌های دینی با محتوای اقتصاد، سیاست و فرهنگ به دانش‌آموزان معرفی شود
وی با بیان اینکه خانواده سالم سبب رشد فرزندان سالم می شود،  برای زوج هایی که با عدم وفاداری، فرزند را قربانی خواسته های خود می کنند، آرزوی هدایت کرد.   حجت‌الاسلام محمدنسب در پایان سخنان خود، از مدیران فرهنگی خواست تا با  معرفی کتابهای دینی به دانش آموزان آنها را در آموختن دانش اقتصاد، سیاست و فرهنگ یاری کنند.
* توجه به تفاوت فرهنگها
فرماندار میاندورود نیز سخت‌ترین کارها را، فعالیتهای فرهنگی دانست و گفت: ما با انسانی سر و کار داریم که هر لحظه در حال تغییر است. با جامعه ای سر و کار داریم که در آن فرهنگها متفاوت است، حتی فرهنگ بین دو روستا که از هم فاصله اندکی دارند نیز متفاوت است.
دکتر حسین منفردی ادامه داد: با توجه به اینکه ما تنها نیروی اجرایی هستیم، باید بتوانیم با نگاه پژوهشی و عمیق  و برنامه ریزی اساسی شرایطی فراهم آوریم تا فرزندان ما ارزشهای اسلام و انقلاب را درک کنند و در زندگی به کار برند.

کتاب‌های دینی با محتوای اقتصاد، سیاست و فرهنگ به دانش‌آموزان معرفی شود
نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندورود بیان کرد: با تبیین قرآن مجید در بین مردم و به کار بردن تدابیر درست در اشاعه فرهنگ دینی می توانیم در امر هدایت فرزندان این شهرستان موفق عمل کنیم. 
وی در پایان با بیان اینکه اجبار در هیچ مقوله ای نمی تواند ما را به اهدافمان برساند، بر فرهنگ سازی در امر عفاف و حجاب و درونی کردن باورهای دینی در افراد تأکید کرد.
در ادامه، اعضای کمیته فرهنگی برنامه های پیشنهادی خود را  جهت اجرا در دهه امامت و ولایت و عفاف و حجاب اعلام کردند و در خاتمه نیز حکم اعضای کمیته فرهنگی توسط امام جمعه شهرستان به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/1002

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها