دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
در آوای خزر بخوانید:
در بسته اخبار انتظامی شنبه ۴ مرداد ۹۹ استان مازندران، خبر‌هایی از انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه در ساری وافزایش ۲۲ درصدی کشف سرقت‌ها در حوزه کلانتری‌ها  تا کشته و مجروح شدن ۲ کارگر ساختمانی در گلوگاه بر اثر سقوط از ارتفاع  را می‌خوانید.
*انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه در ساری /کشف ۲۷۸ قطعه شیء تاریخی 

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه و کشف ۲۷۸ قطعه شیء تاریخی مربوط به ادوار تاریخی و دستگیری ۳ متهم خبر داد.  

سردار" مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص قاچاق منابع ملی و در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال جهش تولید و تاکید معظم له مبنی بر مقابله قاطعانه با معظل شوم قاچاق، در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر قاچاق اشیاء عتیقه موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با استفاده از شگرد‌های خاص متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی تحت تعقیب ومراقبت قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: متهمان به قاچاق که قصد خرید و فروش اشیاء عتیقه را در یک منزل واقع در شهرستان ساری داشته اند در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

سردار میرزایی، افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی به همراه نمایندگان میراث فرهنگی با هماهنگی قضائی در بازرسی از این منزل ۲۷۸ قطعه شیء تاریخی شامل کاسه برنجی، کاسه مفرغی، سر نیزه بزرگ و کوچک، دستند بزرگ و کوچک، ۱۵ عدد سکه، انگشتر مفرغی، گوشواره مفرغی، قطعه گوش ماهی مربوط به ادوار تاریخی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان کلیه اموال مکشوفه دارای ارزش فرهنگی و قدمت تاریخی هستند، افزود: کلیه اموال مکشوفه به نمایندگان میراث فرهنگی تحویل و متهمان به مرجع قضائی اعزام شدند.

*افزایش ۲۲ درصدی کشف سرقت‌ها در حوزه کلانتری‌ها 

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اشاره به ارتقا عملکرد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در تأمین امنیت، از افزایش ۲۲ درصدی کشف سرقت‌ها در استان طی چهار ماهه گذشته خبر داد.  

سرهنگ"ولی الله گنجیان مقدم" در تشریح این خبر گفت: حضور قوی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در لایه‌های اجتماعی دارند سبب شده تا نقش این بخش از نیروی انتظامی در تأمین امنیت بیشتر از هر زمانی در جامعه جلوه کند.

وی از افزایش ۲۲ درصدی کشف انواع سرقت توسط کوپ‌ها در استان مازندران طی ۴ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در طی این مدت شاهد کشف ۸۲ درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در سطح استان بوده ایم.

سرهنگ گنجیان مقدم با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر توسط ماموران کلانتری و پاسگاه‌های سطح استان، تصریح کرد: در طی این مدت قریب به ۱۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر از عاملان افیونی کشف شد.

وی با اشاره به هوشمند کردن پیشگیری از جرم در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس از تجهیز واحد گشت کلانتری به تجهیزات تخصصی خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های به‌روز انتظامی به کارکنان و استفاده از فناوری و ابزار‌های پیشرفته انتظامی در رسیدن به پلیس هوشمند و مقتدر ضروری است.

رئیس پلیس پیشگیری استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاورد‌های مطلوب نگهبانان موسسات حفاظتی و مراقبتی در این مدت پرداخت و گفت: نگهبانان مؤسسات حفاظتی و مراقبتی با همکاری مراکز انتظامی از قبیل کلانتری‌ها موفق به کشف و ضبط بیش از ۲۴۳ مورد اموال مسروقه، کالای قاچاق و ممنوعه همچنین دستگیری ۴۰۸ نفر سارق، اراذل و اوباش و معتادان متجاهر شدند.

گنجیان مقدم در خاتمه با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در برقراری نظم و امنیت اجتماعی، افزود: در حوزه تعاملی پلیس و مردم، نظم و امنیت مطلوب و پایدار بدون مشارکت جدی و مسئولیت پذیری آحاد جامعه، محقق نخواهد شد.

*پلمپ ۱۱ واحد صنفی متخلف در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از پلمب ۱۱ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبرگفت: به منظور پیشگیری از تخلفات صنفی و پیشگیری از بیماری کرونا، طرح کنترل و نظارت بر واحد‌های اقامتی و پذیرایی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی از ۲۷ واحد صنفی مذکور در این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ حسین زاده، افزود: در اجرای این طرح ۱۱ واحد پذیرایی به دلیل بی توجهی به هشدار‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شد.

فرمانده انتظامی محمودآباد از تداوم و استمرار اقدامات کنترلی و طرح‌های نظارتی در این شهرستان خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*یک کشته و یک مجروح در گلوگاه براثر سقط از ارتفاع 

جانشین انتظامی شهرستان "گلوگاه" خبرداد: سقوط از ارتفاع منجر به مرگ و مصدومیت شدید ۲ کارگر ساختمانی در این شهرستان شد.  

سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط ۲ کارگر ساختمانی در حین کار با دستگاه بالابر در یک ساختمان درحال احداث ماموران انتظامی و امدادی این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه افزود:مصدومان این حادثه توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند که پس از انتقال آنان به بیمارستان یکی از آنان به علت شدت صدمات و جراحات وارده جان باخت.

وی با اشاره به مصدومیت شدید مصدوم دیگر این حادثه، اظهار داشت: علت تامه این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

*کشف ۱۱ فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی فریدونکنار 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۱۱ فقره سرقت و دستگیری ۹ نفر در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "حسن هاشم پور " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، افزود: در اجرای این طرح ۹ نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ هاشم پور از توقیف ۱۵ خودرو و ۲۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف در این طرح خبر داد و اظهار داشت: کشف ۱۱ فقره سرقت شامل سرقت از اماکن خصوصی و منزل از دیگر موفقیت‌های اجرای این طرح بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

*دستگیری ۲ سوداگر مرگ در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری ۲ سوداگر مرگ و کشف ۶ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمدصادق شاه نظری در تشریح این خبر، گفت: به منظور مقابله با عاملان افیونی و تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت ۲ سوداگر مرگ در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران در اقدامی عملیاتی متهان را دستگیر کردند.

سرهنگ شاه نظری، از کشف ۶ کیلوگرم تریاک در بازرسی از منزل متهمان خبر داد و اظهار داشت: این عانلان سودجوی مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در خاتماه با بیان این که سوداگران مرگ همواره با قصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده‌ها را دارند از شهروندان خواست:ضمن مراقبت از فرزندان خود در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

*دستگیری سارق منزل در نوشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ"قاسم محمدی"با اعلام این خبر گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: ماموران پس از بررسی‌های انجام شده سارق را شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده، به ۷ فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از شهروندان خواست:ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیتم‌های حفاظتی، هرگونه موارد انتظامی و وجود افراد غریبه و مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و کلانتری محل سکونت اعلام کنند.

*کشف ۱۱ تن چوب جنگلی قاچاق در میاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف ۱۱ تن چوب آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصوات و فراورده‌های طبیعی و به منظور حفظ منابع خدادادی، ماموران انتظامی پاسگاه دارابکلا به یک کارگاه تولیدی محصولات چوبی در این شهرستان مشکوک شدند

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی از محل مورد نظر بازدید کردند.

سرهنگ داداش تبار از کشف ۱۱ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این کارگاه خبر داد و اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متصدی این کارگاه نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پایان با اشاره به این که قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها