دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمودآباد:
باید شان و کرامت مردم حفظ شود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمودآباد گفت:در مرحله دوم کمک مومنانه به افراد نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا بایستی شان و کرامت مردم حفظ شود زیرا آبروی افراد خیلی مهم است و نبایستی در خلال این رزمایش‌های کمک مومنانه با اهدای یک بسته معیشتی تصویر افراد را به نمایش گذاشته و کرامت افراد خدشه دار گردد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان محمودآباد، اسماعیل ابراهیم‌نژاد عصر امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان محمودآباد اظهار کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان برای ایجاد راه حل مشکلات مردم از طریق کمک مومنانه که تاثیر بسیار خوبی هم داشت سپاه شهرستان با ظرفیت بسیج به کار کمک مومنانه پرداخت.
وی با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه این شهرستان ۹۰۵۶ بسته معیشتی توزیع شد، افزود: ۴ هزار و ۴۹۳ خانوار نیازمند در رزمایش کمک مومنانه مرحله اول شناسایی شدند و در این مرحله غذای گرم و گوشت قربانی نیز در روز عید قربان بین ۱۴ هزار و ۴۹۲ خانوار نیازمند توزیع شده است.
فرمانده سپاه ناحیه محمودآباد با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه این شهرستان در سه مقطع شروع شده است، عنوان کرد: مرحله اول رزمایش کمک مومنانه دوم از عید قربان تا عید غدیر بوده که در حال توزیع بین نیازمندان است تا کنون ۶۰۴ خانوار از این بسته‌های معیشتی دریافت کردند.
ابراهیم‌نژاد خاطرنشان کرد: مقطع دوم کمک مومنانه که فرصتی برای ما محسوب می‌شود به دهه اول محرم برمی‌گردد؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای مراسم عزاداری که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، نذورات خوبی جمع شده و بین نیازمندان توزیع خواهد شد، وی همچنین با اشاره به اینکه کمک‌ها فقط معیشتی نیست و شامل تهیه لوازم التحریر دانش آموزان نیازمند در آستانه بازگشایی مدارس خواهد بود.
وی اضافه کرد: مرحله سوم در دهه آخرماه صفر و از اربعین امام حسین (ع) است که هر پایگاه در محل خود با جمع‌آوری نذورات اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی کرده تا بین نیازمندان آن روستا توزیع شود و بایستی شان و کرامت افراد حفظ شود، چون آبروی افراد خیلی مهم است.
باید شان و کرامت مردم حفظ شود
ابراهیم نژاد یادآور شد: ۶۰۴ خانوار در مرحله اول کمک مومنانه مرحله دوم تاکنون شناسایی شدند و ۵۵۷ بسته معیشتی که هر کدام ارزشی معادل ۳۰۰ هزار تومان دارند آماده کردیم که این بسته‌ها شامل کارت هدیه برای ۱۰ خانوار، ۵ خانوار پوشاک، ۱۰ خانواده قسط قبوض با حفظ آبروی افراد و خریداری چند گوشی هوشمند برای دانش آموزان نمونه‌ای که قدرت خرید ندارند، است وبرای ۲ خانواده هم کمک به تهیه جهیزیه انجام گرفت.
فرمانده سپاه ناحیه محمودآباد گفت: ۲۰ هزار بسته فرهنگی، تبرکی به ارزش ۶۰ هزار تومان نیز به کودکان نیازمند در روز عید غدیر توسط سه حوزه بسیج خواهران اهدا خواهد شد.
وی در ادامه این نشست ضمن تبریک هفته خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند، اظهار کرد: خبری به موقع و رعایت اخلاق در انتشار اخبار رسالت مهم خبرنگاران بوده و همدلی و کمک مومنانه با همت و تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه در سطح شهرستان در مرحله اول به خوبی منعکس شده است.
فرمانده سپاه ناحیه محمودآباد در پایان با اشاره به اینکه دغدغه داشتن و به فکر مردم بودن از وظایف رسانه و خبرنگاران بوده، گفت: رسالت بسیج خدمت‌گذاری به مردم است و تمام تلاش ما قدم برداشتن در این عرصه‌ها خواهد بود و در سه شنبه هفته بعد با حضور فرماندهی سپاه کربلا و مسئولان شهرستانی ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر کدام ۳۰۰ هزار تومان بصورت متمرکز پخش خواهد شد که انتظار داریم خبرنگاران این مراسم را برای تشویق سایرین پوشش مناسب دهند.

انتهای پیام/
سید مهرداد محمدیان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها