دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
امام جمعه میاندورود:
خبرنگاران از جناح‌بازی پرهیز کنند
امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی میاندورود از خبرنگاران خواست که از جناح بازی پرهیز کنند و در بیان حقایق و مشکلات مردم کوشا باشند.
به گزارش آوای خزر از میاندورود، به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، جمعی از اصحاب رسانه و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به دعوت امام جمعه میاندورود در دفتر  ایشان حضور یافتند.
حجت الاسلام محمدنسب با تبریک ولادت امام هادی (ع)، هفته امامت و ولایت و  تقدیس مقام شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت، از شهدای رسانه به خصوص شهید صارمی گفت و به بیان ویژگی‌های مهم خبرنگار پرداخت.
وی اظهار داشت: نخستین پیام رسان آفریدگار دانا جبرئیل امین است که در رساندن پیام خدا به رسولش  همواره امانت دار بود.
امام جمعه میاندورود با بیان اینکه خبرنگاری کاری بسیار دشوار است و نباید ساده انگارانه به آن نگریسته شود، گفت: خبرنگاران در نگارش و انتشار خبر باید دقت لازم را داشته باشند و تبعات منفی انتشار اخبار بی اساس را در نظر بگیرند.
حجت الاسلام محمد نسب بیان کرد: انتظار جامعه نخبگان، حوزه و دانشگاه از خبرنگاران انتقال اخبار صحیح و درست به مردم و  ارتقای آگاهی  آن‌ها و رفع مشکلاتشان است.
وی ادامه داد: خبرنگاران باید پیامبر اکرم (ص) که بشیر و نذیر بود را الگوی خود قرار دهند، همانگونه که اخبار بیم دهنده را منتشر می‌کنند از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها هم بگویند و به مردم امید دهند تا ظرفیت‌های بالقوه به فعلیت برسد.  
رییس شورای فرهنگ عمومی میاندورود با بیان اینکه خبرنگاران باید جوانگرا باشند و استعداد‌های جوانان را به مسوولان بباورانند، افزود: حضور جوانان در جنگ نرم اقتصادی، فرهنگی، بیولوژیک و... همانند جنگ دفاع مقدس بسیار موثر است.
امام جمعه میاندورود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که در مجلس یازدهم بر فرهنگ و اقتصاد تاکید کردند، گفت: خبرنگاران در ارتقای فرهنگ جامعه نقش اساسی دارند.
  وی از اصحاب رسانه خواست که به رسالت خود در آگاهی بخشی و انتقال درست اخبار به افکار عمومی توجه، و از جناح بازی و افتادن در دام بازی‌های سیاسی پرهیز کنند تا بتوانند خبری جامع را به مردم تحویل دهند.
دراین نشست، خبرنگاران نیز به بیان دغدغه‌های خود در حوزه بیمه، امنیت شغلی، همکاری و باور دستگاه‌ها به حضور آن‌ها و اهمیت انعکاس اخبار، و داشتن مکانی برای هم اندیشی پرداختند.
در پایان، امام جمعه میاندورود با تقدیم هدایایی از خبرنگاران تجلیل کرد.
 


انتهای پیام/ ۱۰۰۳
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها