دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
اگر قصد دارید با تکنیک‌های خرید بلیط ارزان و مناسب آشنا شوید با آوای خزر همراه باشید.

 

پرواز داخلی هواپیما

 

این روزها ایران‌گردی نزد افراد بسیار محبوب شده است و بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا به طریق مختلف خود را به مناطق بکر و زیبای سرتاسر ایران برسانند. برخی از افراد از اتومبیل‌های شخصی برای سفر استفاده کرده و برخی نیز خرید بلیط پرواز داخلیرا بهترین گزینه می‌دانند.باید گفت که نوسانات نرخ بلیط موجب دلسردی برخی از افراد شده است. در این مقاله قصد داریم تا شمارا با تکنیک‌های بلیط ارزان و مناسب آشنا کنیم تا بتوانید سفری فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

فرق پرواز داخلی سیستمی و چارتری چیست؟

باید گفت که پروازهابه‌طورکلی به 2 دسته تقسیم می‌شود؛ سیستمی و چارتری. هرکدام از پروازهای سیستمی و چارتری دارای معایب و مزایایی است که دانستن آنمی‌تواند در شرایط مختلف، بهترین نوع بلیط را برای شما به همراه داشته باشد.

یکی از مهم‌ترینتفاوت‌هایپروازهای چارتری و سیستمی، عرضه‌کنندهآن است به‌طوری‌که بلیط های چارتری توسط آژانس‌های مسافرتی عرضه‌شده؛ اما بلیط های سیستمی از طریق ایرلاین ها قیمت‌گذاری و عرضه می‌شوند. البته نباید فراموش کرد که آژانس‌های مسافرتی و ایرلاین ها نمی‌توانندقیمت‌های متفاوت و مختلفی برای هر نوع بلیط ارائه دهند بلکه تمامی قیمت‌ها باید طبق دستورالعمل ارائه‌شده باشد.

اکثر بلیط های موجود به‌صورت چارتری عرضه می‌شوند و تنها چند ایرلاین خاص اقدام به ارائه و عرضه بلیط های سیستمی می‌کنند.

نکته حائز اهمیت بعدی، قیمت بلیط های سیستمی و چارتری است. عموماًپروازهای چارتر باقیمتارزان‌تری نسبت به بلیط های سیستمی ارائه می‌شوند؛ البته این قاعده کلی و مطلق نبوده و امکان دارد در برخی از زمان‌ها و در برخی از مسیرهای خاص به دلیل بالا رفتن تقاضا، قیمت پرواز چارتری بیشتر از پرواز سیستمی شود.

زمان عرضه بلیط سیستمی و چارتری متفاوت است به‌طوری‌که بلیط های سیستمی از مدت‌ها قبل از پرواز قیمت‌گذاری شده و ایرلاین ها آن را برای فروش ارائه می‌دهنددرصورتی‌که چارترکنندگان، بلیط های چارتری را در زمان‌هاینزدیک‌تر به پرواز عرضه می‌کنند.

علت مناسب بودن قیمت بلیط چارتری در پرواز داخلی

پرواز داخلی هواپیما

 

شاید برای شما هم عجیب باشد که چرا قیمت پرواز چارتر عموماًارزان‌تر از پرواز سیستمی است؟ آیا دلیل خاصی برای این تفاوت قیمت وجود دارد؟

باید توجه داشت که ایرلاین ها امکان خرید پرواز سیستمی را از ماه‌ها قبل از سفر فراهم می‌کنند و افراد می‌توانند اقدام به خرید بلیط نمایند و به همین دلیل نیز قیمت این نوع بلیط ها معقول است و ممکن است در ایام نزدیک به پرواز به دلیل بالا رفتن تقاضا، قیمت پرواز سیستمی نیز بالا رود اما درصورتی‌که تقاضا کم باشد.به‌طورکلینمی‌توان تفاوتی میان کیفیت پروازهای سیستمی و چارتری پیدا کرد اما باید دانست که برخی از ایرلاین ها ازجملهماهان بلیط های پرواز داخلی خود را تنها به‌صورت سیستمی ارائه می‌کنند؛ این ایرلاین ها امکانات بهتری را نیز برای مشتریان در نظر می‌گیرند.

همان‌طور که ذکرگردید بلیط های چارتری در مقایسه با بلیط های سیستمی در مدت‌زمانکوتاه‌تری تا زمان پرواز ارائه می‌شوند و به همین دلیل آژانس‌های هواپیمای برای فروش آن‌ها قیمت مناسبی در نظر می‌گیرند اما همیشه بدین‌صورت نیست زیرا آژانس‌های مسافرتی همواره به دنبال سود بیشتر هستند و درصورتی‌کهپرواز داخلی مذکور در زمان تعطیلات و در خطوط پروازی شلوغ باشد، قیمت پرواز چارتر بالاتر از پروازهای سیستمی خواهد بود؛ البته اگر بلیط سیستمی همچنان قابل خرید باشد. بلیطپروازهای چارتر نیز در صورت عدم فروش برای جلوگیری از ضرر به‌صورت لحظه آخری به فروش می‌رسند.

بهترین زمان برای خرید پرواز داخلی

پرواز داخلی هواپیما

 

اگر به دنبال خرید بلیط ارزان هستید، بهترین بلیط برای شما بلیط های لحظه آخری است زیرا این نوع بلیط ها به دلیل کمبود مسافر باقیمتارزان عرضه می‌شوند؛ توجه داشته باشید که بلیط های لحظه آخری عموماً چند ساعت قبل از پرواز ارائه می‌شوند به همین دلیل بهتر است درصورتی‌که امکان رفتن سریع به فرودگاه رادارید، این نوع بلیط را بخرید.

سفر در ایام غیر تعطیلات نیز می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌های سفر کم کند؛ زیرا در این زمان علاوه بر ارزان بودن قیمت پرواز داخلی، نرخ هتل‌ها نیز کممی‌شود. درصورتی‌که قصد سفر به اماکن مذهبی ازجمله مشهد مقدس رادارید پیشنهاد می‌شود که در اواسط هفته اقدام به خرید پرواز مشهد نمایید زیرا قیمت بلیط ارزان‌تر است.

پرواز داخلی هواپیما

نحوه خرید بلیط پرواز داخلی

شما می‌توانید به دو صورت آنلاین و حضوری اقدام به خرید پرواز داخلی نمایید. در صورت خرید بلیط به‌صورت حضوری، امکان اشتباه به حداقل خود رسیده و خیال شما از بابت خرید بلیط مناسب راحت خواهد شد؛ اما اگر قصد خرید بلیط باقیمتمناسب‌تریراداریدمی‌توانید با خرید اینترنتی، بلیط های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و اقدام به خرید بهترین گزینه موجود کنید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایتپرواز با تو اقدام به خرید بلیط پرواز داخلی سیستمی، چارتری و لحظه آخری کنید.

پرواز کیش

کیش یکی از پرطرفدارترینجزیره‌های کشور است که سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان داخلی و خارجی را به سمت خود می‌کشد. زیبایی و امکانات رفاهی این شهر باعث شده است تا افراد سفری فراموش‌نشدنی را تجربه کنند؛درصورتی‌که شما هم قصد خرید پرواز کیشرادارید، بهتر است از 1 هفته قبل از سفر، بلیط مناسب را تهیه کنید؛ زیرا بالا بودن نرخ تقاضا سفر به کیش در اکثر مواقع موجب کم بودن بلیط در لحظات آخر پرواز می‌شود.

بهترین زمان خرید پرواز کیش فصل تابستان و اواخر فصل بهار است؛ زیرابسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا در فصل زمستان و پاییز به دلیل مناسب بودن آب‌وهوا به کیش سفر کنند ومسلماً نرخ پرواز داخلی کیش در فصول ذکرشدهبالاتر است.

پرواز مشهد

از پرترددترین شهرهای ایران می‌توان مشهد را نام برد که در طول سال میزبان میلیون‌ها زائر است و وجود بارگاه حضرت رضا(ع) موجب شده است تا خطوط پروازی این شهر همیشه پرترافیک باشد. مشهد در تمامی فصول سال دارای آب‌وهوای مناسب بوده و جذابیت‌های تاریخی و مذهبی این شهر انکار ناشدنی است؛ درصورتی‌که شما هم قصد سفر به مشهد رادارید بهتر است در ایام غیر تعطیلات رسمی و ترجیحاً در وسط هفته به مشهد بروید؛ زیرا در این زمان‌ها شهر خلوت‌تر بوده و هزینه سفر شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال ماه رمضان یکی از بهترین زمان‌ها و ایام عید یکی از نامناسب‌ترینزمان‌هابرای سفر به مشهد است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت پرواز با تو اقدام به خرید بلیط پرواز مشهد باقیمت ارزان کنید.

پرواز تهران

تهران به‌عنوان پایتخت کشور، قطب اداری، صنعتی و تجاری کشور است به همین علت همه‌روزه تعداد زیادی از افراد با خرید پرواز تهران خود را به این شهر می‌رسانند. علاوه بر این تهران یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است و جاذبه‌های گردشگری این شهر باعث شده است تا افراد زیادی خود را به تهران برسانند. پرترافیک بودن و آلودگی تهران باعث شده است تا افراد سعی داشته باشند در ایام خلوت سال به تهران گردی بپردازند؛ یکی از بهترین زمان‌ها، عید نوروز است.درصورتی‌که قصد سفر به تهران راداریدمی‌توانید در اسفندماه، از طریق وب‌سایت پرواز با تو، پرواز ارزان تهران را بخرید.

منبع: پرواز با تو

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار