دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
یک کارشناس مذهبی گفت: با توجه به این‌که به‌دلیل شیوع کرونا دید و بازدیدهای مردم از یکدیگر و نیز از سادات در سال جاری کمتر از سال‌های گذشته است، امسال هزینۀ این میهمانی‌ها را برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در راستای کمک مؤمنانه اختصاص دهند و این بسته‌ها را به نیازمندان محله برسانند.

به گزارش آوای خزر، حجت‌الاسلام علی عباسی، استاد حوزه و دانشگاه گفت: طبق روایات هیچ عیدی برای مسلمانان بالاتر از عید غدیر نیست، یعنی فضیلت عید غدیر از عید قربان و عیدفطر و سایر اعیاد مذهبی بالاتر است.

وی افزود: عید غدیر کامل کنندهٔ رسالت رسول خداست، یعنی اگر غدیر نبود و امیرالمؤمنین(ع) به‌عنوان امام و حجت خدا معرفی نمی‌شد، رسالت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام ناکام می‌ماند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: عید غدیر اکمال دین و اتمام نعمت است، به این معنا که طبق آیات قرآن کریم با عید غدیر دین کامل می‌شود و خداوند نعمت خود را بر مؤمنین تمام می‌کند.

عباسی اظهار کرد: در روایات داریم که اطعام دادن در عید غدیر مانند این است که به همهٔ پیامبران الهی غذا داده‌اید که این فضیلت بسیار بزرگی محسوب می‌شود؛ اطعام علاوه بر این‌که دل‌های شکستهٔ نیازمندان را شاد می‌کند و خانواده‌هایی که سفره‌های آنان خالی و بی‌رونق است را خوشحال می‌شوند، فضیلت اطعام 24 هزار پیامبر الهی را نیز دارد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مستحبات این روز، بستن پیوند اخوت و برادری میان مسلمانان است که البته در شرایط فعلی با توجه به شیوع کرونا ممکن است شرایط برای انجام این امر محقق نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم با توجه به این‌که به‌دلیل شیوع کرونا دید و بازدیدهای مردم از یکدیگر و از سادات در سال جاری کمتر از سال‌های گذشته است، مردم و به ویژه ساداتی که هر ساله هزینه‌ای برای پذیرایی از مهمانان قرار می‌دادند یا به اطعام مومنین می‌پرداختند، امسال همان هزینه را برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در راستای کمک مؤمنانه قرار داده و این بسته‌ها را به نیازمندان محله برسانند، این امر در مناطق بسیاری اجرا شده است و بی‌شک ثواب بسیار زیادی دارد./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار