دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
در خودروهایی که جعبه دنده دستی دارند، برخی مواقع رانندگان با دنده دو شروع به حرکت می‌کنند. از جمله بیشترین دلیلی که برای این کار وجود دارد این است که دنده یک به اصطلاح کوتاه است و رانندگان باید خیلی روز به دنده دو بروند. اما این امر توجیه خوبی برای آن نیست و این کار از نظر فنی صحیح نیست.

آوای خزر/ به طور ساده در دنده ۱ هنگامی که موتور در حالت خلاص کار می‌کند دور موتور حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دور در دقیقه است، اما وقتی قصد داریم که شروع به حرکت کنیم، پا را بر روی کلاچ می‌گذاریم و شروع به حرکت می‌کنیم. در این حالت سرعت خودرو باید به ۸ کیلومتر بر ساعت برسد تا اینکه پا را از روی کلاچ برداریم. پس از ۸ کیلومتر بر ساعت، کلاچ به طور کامل درگیر شود.

مانند دنده یک، برای رفتن به دنده دو هم خودرو باید از یک حداقل سرعت لازم برخوردار باشد که ۱۶ کیلومتر بر ساعت است. اگر قبل از رسیدن به این سرعت دنده را به دو تعویض کنیم، میزان سرعت خودرو به حداقل لازم نرسیده است و همین امر باعث می‌شود تا فلایویل و کلاچ تا زمان رسیدن به سرعت مناسب، در چرخش ناهماهنگی داشته باشند و به اصطلاح کلاچ "سُر" بخورد. این امر برای صفحه کلاچ و کلاچ خوب نیست.

بهترین کار این است که در سرعت مناسب دنده را تعویض کنید.

برخی معتقد هستند که در هوای برفی اگر با دنده یک حرکت کنند، چرخ‌های خودرو سر می‌خورند و با دنده دو شروع به حرکت می‌کنند، اما اگر با دنده یک و با رها کردن کلاچ به آرامی شروع به حرکت کنید، این اتفاق رخ نمی‌دهد. به علاوه در دنده یک به دلیل داشتن نیروی گشتاور بیشتر خودرو توان بیشتری برای حرکت رو به جلو دارد.

*چه زمانی می‌توان با دنده ۲ شروع به حرکت کرد؟
هنگامی که در سراشیبی قرار دارید و خودرو خودش شروع به حرکت کرد و به سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت رسید، شما می‌توانید با دنده دو شروع به حرکت کنید، به دلیل این که خودرو شما دارای یک سرعت معین است./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار