دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
هیلو نام دستبند و سرویس اشتراکی جدید آمازون است که به‌تازگی معرفی شده‌ است. هیلو می‌تواند با ثبت اسکن سه‌بعدی بدن، میزان چربی را مشخص کند. این پلتفرم همچنین توانایی تحلیل لحن صدا را دارد.

آوای خزر/ آمازون با معرفی یک دستبند تناسب اندام و سرویس اشتراکی جدید تحت عنوان هیلو (Amazon Halo) از ورود رسمی به بازار گجت‌های سلامتی خبر می‌دهد. آمازون هیلو برخلاف اپل واچ و حتی عادی‌ترین دستبندهای تولید‌شده توسط فیت‌بیت، مجهز به صفحه‌نمایش نیست که در نگاه اول اتفاقی عجیب به‌نظر می‌رسد. اپلیکیشنی که به‌همراه دستبند آمازون هیلو دردسترس قرار می‌گیرد قابلیت‌های مختلف آن را برای رهگیری سلامتی، در قالب منوهای گرافیکی برای شما به‌نمایش درمی‌آورد. دستبند تناسب اندام جدید آمازون دو ایده‌ی نوآورانه و تا حدی نگران‌کننده دارد: استفاده از دوربین گوشی به‌منظور تولید اسکن سه‌بعدی برای فهمیدن درصد چربی بدن و گوش‌فرادادن به لحن صدای شما. 

آمازون قصد دارد دستبند تناسب اندام هیلو را با قیمت ۹۹٫۹۹ دلار روانه‌ی بازار کند. به‌علاوه سرویس اشتراکی هیلو که برای دسترسی به قابلیت‌های پیشرفته‌ی دستبند به آن نیاز پیدا می‌کنید هزینه‌ی ماهانه‌ی ۳٫۹۹ دلار را روی دست شما می‌گذارد. آمازون در مرحله‌ی اول، دستبند هیلو را به‌صورت محدود روانه‌ی بازار می‌کند؛ قیمت مقدماتی محصول ۶۴٫۹۹ دلار اعلام شده که با تهیه‌ی آن می‌توانید به ۶ ماه اشتراک سرویس هیلو نیز دسترسی پیدا کنید. در نظر داشته باشید که هیلو سرویس اشتراکی مستقل به‌حساب می‌آید و جزئی از آمازون پرایم نیست. 

دستبند آمازون هیلو / Amazon Halo در کنار گوشی با اپلیکیشن هیلو

نبود صفحه‌نمایش نشان می‌دهد آمازون به‌وضوح قصد دارد محصولی متفاوت از پوشیدنی‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند بسازد، محصولی که دارای امضایی باشد. این دستبند تناسب اندام کمتر از دیگر دستبندها روی حرکات ورزشی و تمرین بدنی متمرکز است و به‌جای آن قصد دارد روی تغییر سبک زندگی تمرکز کند.

سرویس اشتراکی هیلو درکنار پایش تمرینات هوازی، خواب، چربی بدن و صدا، قرار است حاوی بخش‌هایی تحت عنوان «آزمون‌گاه» باشد که توسط شرکای تجاری آمازون طراحی می‌شوند. آزمون‌گاه‌ها، چالش‌های کوتاهی هستند که به شما برای بهبود عادت‌های سلامتی نظیر مدیتیشن کمک می‌کنند و در راستای بهتر کردن خواب شما و ترغیب‌ کردن‌تان به انجام حرکات ورزشی معمولی قدم برمی‌دارند.

آمازون می‌گوید دستبند هیلو را نمی‌توانیم محصولی پزشکی به‌حساب بیاوریم. به‌همین دلیل است که آمازون برای دریافت تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا موسوم‌به FDA اقدام نکرده است. امروزه بسیاری از دستبندهای تناسب اندام دارای تأییدیه‌ی FDA هستند و این موضوع ساعت‌های هوشمند اپل را هم شامل می‌شود.

دستبند آمازون هیلو محصولی پزشکی نیست و بنابراین تأییدیه‌ی FDA دریافت نمی‌کند

 دستبند هیلو شامل یک ماژول حسگر به‌همراه یک بند است. فرم کلی هیلو کاملا آشنا به‌نظر می‌رسد و قبلا نمونه‌ی آن را در دستبندهای دیگر مشاهده کردیم. نبود صفحه‌نمایش بدین معنی است که اگر می‌خواهید تعداد قدم‌ها یا زمان را بررسی کنید، لازم است حتما سراغ گوشی هوشمند بروید. بنابراین به مشاهده‌ی تعداد قدم‌ها روی دستبند عادت دارید، هیلو محصول مناسبی برای شما نیست.

دستبند تناسب اندام آمازون بسیاری از قابلیت‌های استاندارد نظیر GPS، وای‌فای یا شبکه‌ی سلولار را ندارد و همین موضوع، تفاوت‌های آن را با دستبندهای معمولی به‌رخ می‌کشد. در این دستبند از حسگر شتاب‌سنج، حسگر دما، حسگر ضربان قلب، دو میکروفون، چراغ کوچک LED و یک دکمه برای روشن و خاموش کردن میکروفون‌ها استفاده شده است. میکروفون‌ها به‌منظور صحبت کردن با الکسا در هیلو گنجانده نشده‌اند، بلکه به‌طور ویژه برای تجزیه‌و‌تحلیل صدای شما در محصول حضور دارند.

آمازون اعلام می‌کند در هیلو خبری از دستیار صوتی الکسا نیست. این دستبند ازطریق بلوتوث با گوشی شما ارتباط برقرار می‌کند و بدون مشکل با دستگاه‌های مبتنی‌بر سیستم‌های عامل اندروید و iOS کار خواهد کرد. آمازون قصد دارد این محصول را در رنگ‌های مشکی، آبی کمرنگ و صورتی روانه‌ی بازار کند. البته این شرکت بعدا چندین بند دیگر هم دردسترس قرار خواهد داد که شماری از آن‌ها به بندهای محبوب اپل واچ شباهت دارند. بندهای پارچه‌ای آمازون هیلو با قیمت ۱۹٫۹۹ دلار و بندهای اسپرت با قیمت ۱۵٫۹۹ دلار عرضه می‌شوند.

بندهای اسپرت و پارچه ای آمازون هیلو / Amazon Halo

آمازون به کاربران هیلو پیشنهاد می‌کند که دستبند خود را در تمام مدت، روشن نگه دارند. باتری به‌کاررفته در محصول با یک بار شارژ می‌تواند تا یک هفته دوام بیاورد، به‌علاوه ماژول حسگر آمازون هیلو تا فشار پنج اتمسفر دربرابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهد. آمازون به‌جای استفاده از عبارت ضدآب ترجیح داده است برای هیلو از عبارت Smiwproof استفاده کند؛ بدین معنی که هنگام شنا کردن با دستبند، آب به درون آن نفوذ نخواهد کرد.

سرویس اشتراکی هیلو دو قابلیت مهم دارد که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم. این دو قابلیت با نام‌های Body و Tone شناخته می‌شوند؛ قابلیت اول از دوربین گوشی برای ثبت اسکن سه‌بعدی از بدن و سپس تخمین میزان چربی استفاده می‌کند. قابلیت دوم یعنی Tone با استفاده از میکروفون دستبند هیلو، لحن صدای شما را تحلیل می‌کند و گزارش حالت عاطفی‌تان را در طول روز دراختیار شما قرار می‌دهد.

سرویس Amazon Halo تصاویر بدن کاربران را به سرورهای آمازون ارسال می‌کند

در روش اول، سرویس از شما می‌خواهد لباس‌های تنگ بپوشید و حدودا دو متر یا بیشتر از دوربین گوشی فاصله بگیرید تا بدن‌تان اسکن و میزان چربی مشخص شود. سپس گوشی چهار عکس از بدن شما (زاویه‌ی جلو، سمت راست، سمت چپ و پشت) می‌گیرد. تصاویری که هیلو از شما می‌گیرد مستقیما به سرورهای آمازون ارسال می‌شوند تا در آنجا با استفاده از فناوری یادگیری ماشین به اسکنی سه‌بعدی از بدن تبدیل شوند و سپس به گوشی برگردند. آمازون می‌گوید داده‌های مربوطه را از سرورهایش حذف می‌کند.

قابلیت Tone ابتدا متنی را برای شما به‌نمایش درمی‌آورد تا آن را بخوانید؛ بدین ترتیب هیلو می‌تواند مدلی از صدای شما را دریافت و آن را تحلیل کند. پس از آن، دسبتند هر چند وقت یک‌بار به صدای شما گوش می‌دهد و معیارهایی نظیر میزان انرژی مثبت صدای‌تان را شناسایی می‌کند. این سیستم به‌صورت خودکار کار می‌کند و این یعنی نمی‌توانید از دستبند بخواهید که لحن صدای‌تان را تحلیل کند. در هر زمان که بخواهید می‌توانید با فشردن دکمه‌ی دستبند، میکروفون را غیرفعال کنید. 

صفحه اصلی اپلیکیشن آمازون هیلو / Amazon Halo

دو قابلیت اصلی دستبند آمازون باعث ایجاد نگرانی در حوزه‌ی حریم خصوصی می‌شوند. آمازون می‌گوید اهمیت زیادی برای داده‌ی کاربران قائل است و تمام تلاشش را به‌کار می‌گیرد تا از آن‌‌ها حفاظت کند. این شرکت سندی شامل انواع داده‌های جمع‌آوری‌شده، محل ذخیره و نحوه‌ی حذف آن‌ها را ارائه می‌دهد. تمامی قابلیت‌ها اختیاری هستند و به‌سادگی می‌توان آن‌ها را غیرفعال کرد. به‌علاوه حذف کردن داده‌ها نیز ساده است. آمازون می‌گوید ناظران انسانی هیچ‌گاه تصاویر بدن کاربران را نخواهند دید. 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار