دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
برای چندمین بار آلمان و برلین شاهد تظاهراتی علیه محدودیت‌های کرونایی بود. پلیس برلین جلوی برگزاری تظاهرات مخالفان ماسک و محدودیت‌های اجتماعی ناشی از شیوع کرونا را در پایتخت آلمان گرفت.

به گزارش آوای خزر، برای چندمین بار آلمان و برلین شاهد تظاهراتی علیه محدودیت‌های کرونایی بود. پلیس برلین جلوی برگزاری تظاهرات مخالفان ماسک و محدودیت‌های اجتماعی ناشی از شیوع کرونا را در پایتخت آلمان گرفت. در‌حالی‌که حدود ۱۸هزار نفر برای اعتراض به مقررات دولتی مبنی بر اجباری‌بودن پوشاندن صورت با ماسک در معابر عمومی و دیگر محدودیت‌های اجتماعی در مرکز برلین جمع شده بودند، نیروهای پلیس به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مانع راهپیمایی معترضان شدند.

جلوگیری از برگزاری این تظاهرات در حالی صورت گرفت که مقام‌های شهری برلین هفته گذشته درخواست معترضان برای راهپیمایی را رد کرده بودند. هزاران معترض در برابر دروازه براندبورگ در مرکز برلین جمع شده و آماده راهپیمایی بودند اما پلیس اجازه حرکت به آنها نداد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه با پلیس دستور به متفرق‌شدن جمعیت و پایان تجمع داد. با‌این‌حال صدها نفر روی زمین نشسته و دیگران را به مقاومت دعوت می‌کردند. معترضان شعار «مردم ما هستیم»، یکی از شعارهای متداول راست افراطی را فریاد می‌زدند. تظاهرات آخر هفته مخالفان محدودیت‌های کرونایی «جشن آزادی و صلح» نام دارد و طیف گسترده‌ای از شهروندان از طبقات مختلف با گرایش‌های متفاوت و حتی متضاد سیاسی در آن شرکت می‌کنند: از هواداران حقوق دگرباشان جنسی گرفته تا اعضای احزاب راست افراطی. شمار گسترده حاضران در این تجمعات و بی‌اعتنایی معترضان به محدودیت‌های اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا، نگرانی‌های جدی را در میان مقام‌های سیاسی و بهداشت و درمان دولت فدرال آلمان برانگیخته است.

علاوه بر برلین پاریس هم شاهد چنین تظاهراتی در ابعاد محدودتر بود. حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از شهروندان فرانسوی هم در واپسین آخر هفته تعطیلات تابستانی در مرکز پاریس علیه ماسک اجباری و محدودیت‌های کرونایی تظاهرات کردند. پوشاندن صورت با ماسک در تمام خیابان‌های پاریس از روز جمعه اجباری شد.

از سوی دیگر پس از بالارفتن شدید شمار مبتلایان در فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری این کشور از احتمال اجرای دوباره قرنطینه سراسری خبر داد./انتخاب

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار