دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
پریسا بهلولی گفت: با تخصیص ۵ میلیارد تومان به صندوق پژوهش و فناوری ارس از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش ما این است از شرکت‌های فناور استان حمایت بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش آوای خزر، صندوق پژوهش و فناوری ارس با توجه به ماده ۱۰۰ برنامه سوم توسعه و ماده ۴۴ قانون رفع موانع تولید مصوب سال ۱۳۹۴ و با سرمایه اولیه سی میلیارد ریال به عنوان راهگشایی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران و صاحبان ایده در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد.

این صندوق با هدف ارائه خدمات تخصصی مالی و سرمایه گذاری جامع و متنوع، ارائه خدمات توسعه فناوری به واحدهای نوپا و دانش بنیان، مشاوره بهبود، انجام پژوهش‌های کاربردی و... را برای شرکت‌های فناور و نوآور فراهم می‌کند.

مرکز رشد ارس هم از جمله مراکزی است که در زمینه اکوسیستم فناوری در منطقه آزاد ارس فعالیت می‌کند و بسته‌های حمایتی و تشویقی متنوعی را به واحدهای فناور، استارت‌آپی و دانش‌بنیان ارائه می‌دهد و به گفته پریسا بهلولی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس هم‌اکنون ۷۰ شرکت فناور و دانش بنیان صنعتی و ۳۴ شرکت فناور نوپا، در مرکز رشد منطقه آزاد ارس فعالیت می‌کنند.

امروز این دو مرکز در کنار و در منطقه‌ای که حامی شرکت‌های دانش بنیان است زمینه خوبی برای رشد فناوری و تسهیل فعالیت برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان فراهم کرده است که همه این عوامل و رشدی که این منطقه در حوزه فناوری و نوآوری داشته است زمینه را برای تبدیل شدن منطقه آزاد ارس به قطب نوآوری کشور فراهم می‌سازد.

 برای اطلاع از آخرین فعالیت‌ها و اتفاقات در این حوزه با پریسا بهلولی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی منطقه آزاد ارس گفتگو شده است .

لطفا توضیحاتی در مورد اتفاقات اخیر در صندوق پژوهش و فناوری ارس و اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به این صندوق از محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بفرمایید.

 هفته گذشته ۲۵ شهریور ماه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بازدیدی از شرکت‌های فناورانه استان داشتند. صندوق پژوهش و فناوری ارس هم به عنوان نهاد مالی که حمایت کننده شرکت‌های فناور است در این نمایشگاه حضور داشت و ما برخی از مشکلات و چالش‌هایمان را به دکتر ستاری گفتیم و با توجه به اینکه تعداد طرح‌های متقاضی برای استفاده از تسهیلات صندوق بسیار زیاد است و از استان بسیار تقاضا وجود دارد و منابع صندوق هم محدود است به همین دلیل دکتر ستاری با تخصیص ۵ میلیارد تومان به صندوق ارس موافقت کردند تا از شرکت‌های استانی حمایت بیشتری صورت گیرد.

انشاالله در جلسه هیئت مدیره صندوق برنامه ریزی بیشتری برای این تخصیص انجام و تصویب خواهیم کرد که از شرکت‌های فناور استان حمایت بیشتری صورت گیرد چون از شرکت‌های دانش بنیان در خط اعتباری حمایت می‌شود. بنابر این تلاش ما بیشتر این است که از شرکت‌های فناور استان برای نمونه‌سازی و تولید صنعتی و سرمایه در گردش این شرکت‌ها حمایت صورت بگیرد، اما در ابتدا باید توافق نامه با معاونت علمی امضا شود و بعد از آن کار حمایت را به صورت رسمی آغاز کنیم.

در خبرها داشتیم که در راستای تکمیل زیست بوم دانش بنیان منطقه آزاد ارس، شرایط ایجاد کارخانه نوآورانه برای استقرار شرکت‌های فناور مرکز رشد و نوآوری تبریز در منطقه آزاد ارس ایجاد می‌شود؛ لطفا توضیحاتی در این مورد بفرمایید.

 دانشگاه تبریز هفته گذشته درخواستی از منطقه آزاد ارس داشت که کارخانه نوآوری در ارس ایجاد شود. ما در حدود ۵۰ هکتار زمین برای کارها و فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه در منطقه داریم که از این مقدار در نظر داریم تفاهم نامه‌ای با دانشگاه تبریز منعقد کنیم و از این ۵۰ هکتار حدود ۱۰ هکتار را در اختیار دانشگاه تبریز قرار دهیم تا کارخانه نوآوری را در منطقه آزاد ارس ایجاد کند.

ویژگی این کارخانه نوآوری چیست؟

در ایران کارخانه نوآوری آزادی اولین و بزرگترین کارخانه نوآوری محسوب می‌شود. در این طرح‌ها از ساختمان‌ها و بناهای قدیمی استفاده و آن را بازسازی می‌کنند و به عنوان سوله در اختیار شرکت‌های فناور و دانش بنیان قرار می‌دهند تا در آن فعالیت خود را انجام دهند، به همین دلیل لفظ کارخانه که محل قدیمی است و نوآوری در کنار هم قرار می‌گیرد و با هم ترکیب می‌شود و کارخانه نوآوری را شکل می‌دهد.

بعد از کارخانه آزادی در کشور که در تهران و در ناحیه نوآوری شریف است، حدود ۷ یا ۸ کارخانه نوآوری دیگر در شهرهای بزرگ در مرحله ایجاد هستند و منطقه آزاد ارس هم در نظر دارد این کارخانه را ایجاد کند.

 مرکز رشد ارس چه موفقیت‌های دیگری در این مدت کسب کرده است؟

 مرکز رشد واحدهای فناور ارس از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پایش و به عنوان مبدا شناسایی شرکت‌های خلاق انتخاب شده است. این مرکز به تمامی مناطق آزاد کشور هم خدمات می‌دهد و تمامی مناطق آزاد می‌توانند شرکت‌های خلاق خود را به مرکز رشد ما معرفی کنند و ما گواهی خلاق بودنشان را به شرکت‌ها می‌دهیم.

همانطور که می‌دانید شرکت‌های خلاق از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های بسیار زیادی می‌شوند و معادل شرکت‌های دانش بنیان هستند، بنابراین شناسایی و ارائه تسهیلات به شرکت‌های خلاق برای رونق به این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار