دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷
مرور مهمترین اخبار 24 ساعت گذشته/
مهم‌ترین اخبار 24 ساعت گذشته در کشور را با هم مرور می‌کنیم؛ محکومیت معلم به ۴۵ ضربه شلاق با شکایت وزیر آموزش‌وپرورش و معاونش / رکوردشکنی دوباره کرونا در کشور / قیمت یک خمیردندان در بازار به نیم میلیون تومان رسید! / جزئیات حکم کیوان. الف، متهم زنجیره‌ای تجاوز به دختران دانشجو / رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: آمار روزانه مرگ‌ومیر کرونا در آذرماه ممکن است به ۹۰۰ نفر هم برسد.

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

محکومیت معلم به ۴۵ ضربه شلاق با شکایت وزیر آموزش‌وپرورش و معاونش: با شکایت وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر معلمی به خاطر کشیدن کاریکاتور انتقادی و انتشار در گروه تلگرامی به ۴۵ ضربه شلاق محکوم شد. بنا به این گزارش جرم این معلم "توهین به مقامات" از طریق ترسیم کاریکاتور و انتشار آن در کانال تلگرامی بوده است.

گوشت قرمز گران شد: رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: از ابتدای هفته گوشت گاوی ۴ تا ۵ هزارتومان و گوشت گوسفندی نیز در روزهای گذشته حدود ۲هزارتومان افزایش قیمت داشته است. علی اصغر ملکی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر افزایش یافته است، گفت: گوشت گاوی از ابتدای هفته و گوشت گوسفندی نیز از روز گذشته با افزایش قیمت همراه شده است که این افزایش قیمت در گوشت گوساله چهار تا پنج هزارتومان و در گوشت گوسفندی نیز حدود دو هزارتومان بوده است.

رکوردشکنی دوباره کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۸۱۶ نفر رسید. وی در توضیح استانهای در شرایط قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

قیمت یک خمیردندان در بازار به نیم میلیون تومان رسید!: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: ثبت سفارش خمیر دندان حدود یک سالی می‌شود که بسته است. به همین دلیل ممکن است تعدادی از خمیردندان‌های در بازار تاریخ مصرف گذشته باشند. قیمت خمیردندان خارجی هم با دلار محاسبه می‌شود و قیمت یک خمیردندان در بازار تا نیم میلیون تومان می‌رسد.

رهبر معظم انقلاب: همه بدانند که علاج همه‌ی مشکلات اقتصادی و غیراقتصادی ما، در داخل کشور است: این را گفته‌ام و باز هم تکرار میکنم، فعالان بخشهای گوناگونی که مسئول در زمینه‌ی اقتصاد و غیر اقتصاد هستند، همه بدانند که علاج همه‌ی مشکلات در داخل کشور است؛ بسیاری از مشکلات ما مربوط به خارج از کشور است اما علاجش در داخل است. هیچ‌کس علاج مشکلات را در خارج از کشور جستجو نکند.

رئیس کل بانک مرکزی: با عراق بر سر آزاد کردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیدیم: رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مثبت بودن رایزنی هایش با مقامات عراقی گفت: با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزاد کردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیده است.

جزئیات حکم کیوان. الف، متهم زنجیره‌ای تجاوز به دختران دانشجو: روزنامه همشهری نوشت: پرونده کیوان‌.الف هم اکنون در شعبه سوم دادسرای امنیت و اخلاقی ‏تهران زیر نیز بازپرس روح الله رضاپورگتابی، تحت رسیدگی است و تا کنون حدود ۳۰ دختر جوان که وی به آنها تجاوز کرده از او شکایت کرده‌اند. سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران امروز در جمع نمایندگان مجلس اعلام کرده که متهم به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر طی ۱۰ سال اعتراف کرده و ‏ماموران پلیس از مخفیگاه او فیلم‌های سیاهی از تجاوز به ۴۶ دختر کشف کرده‌اند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: آمار روزانه مرگ‌ومیر کرونا در آذرماه ممکن است به ۹۰۰ نفر هم برسد: پیام طبرسی در واکنش به برخی اظهارنظرها که شمار قربانیان کرونا در ایران را بیش از آمار رسمی وزارت بهداشت می‌دانند گفت: مطمئنا بیشتر است؛ به دلیل این‌که طبق نظر سازمان جهانی بهداشت، فقط بیمارانی که تست پی‌سی‌آر آن‌ها مثبت باشد جزو آمار به شمار می‌روند در حالی که برخی افراد با وجود داشتن همه علائم بیماری تستشان منفی است یا برخی دیگر از بیماران را چون مطمئن هستیم کرونا دارند دیگر برای تست نمی‌فرستیم.

دو آمریکایی برنده نوبل اقتصاد شدند: جایزه علوم اقتصادی نوبل دقایقی پیش به دو آمریکایی به نام‌های پل میلگرام و رابرت ویلسون از دانشگاه استفورد آمریکا برای «بهبود نظریه حراج و خلق قالب‌های جدید حراج» اعطا شد.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها