دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

به گزارش آوای خزر، مجتبی یوسفی سخنگوی فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در شرایط کنونی استیضاح رئیس جمهور به صلاح کشور نیست، گفت: این موضوع به صلاح کشور، امنیت ملی و سیاست خارجی کشور و مردم نخواهد بود، به نظر من مطرح کردن موضوع استیضاح رئیس جمهور تنها به نفع دولت تمام خواهد شد، اما مجلس بصیر یازدهم با برنامه‌ریزی، آرامش و تدبیر اجازه نمی دهد که آن ها کشور را به حاشیه ببرند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور باید در سمت خود باقی بماند  تا پس از پایان دولت دوازدهم جوابگوی عملکرد 8 ساله خود باشد، آن ها باید متوجه شوند که اعتماد به غرب و بی توجهی به ظرفیت های داخلی کشور نتیجه ای جزء خسران و آسیب به دنبال نداشته است.

مجلس در چهار ماه گذشته تنها به دنبال حل مشکلات مردم بوده است

وی گفت: مجلس در چهار ماه گذشته تنها به دنبال حل مشکلات مردم بوده و از طرفی شرایط را برای این دولت خسته، ناکارآمد و بی تدبیر تسهیل کرده است، ان شاء الله دولت در زمان مقرر کار خود را به پایان رسانده و در آن زمان در مظان قضاوت مردم و تاریخ قرار خواهد گرفت.

سوء مدیریت و عملکرد ضعیف دولت یازدهم و دوازدهم مشهود و غیرقابل کتمان است

یوسفی با بیان اینکه سوء مدیریت و عملکرد ضعیف دولت یازدهم و دوازدهم مشهود و غیرقابل کتمان است، افزود: اصولا دوره دوم دولت ها همیشه زمان نتیجه گیری سیاست‌ها و وعده هایشان است، در دولت یازدهم نیز، آقای رئیس جمهور وعده هایی را مطرح و اعلام کرد که من زبان دنیا را میدانم و با مذاکره، کشور را به شکوفایی و توسعه می رسانم. دولت تدبیر در چهار سال اول به دنبال تصویب برجام و در چهار سال دوم به دنبال حفظ برجام بود، حال زمان پاسخگویی نسبت به عملکردشان است.

وی گفت: آقای رئیس جمهور در آن دوران اعلام کرد که هم چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد و هم چرخ صنعت، اما امروز تنها چرخ تورم و گرانی می چرخد. تنها رکوردشکنی دولت یازدهم و دوازدهم، افزایش چشمگیر قیمت کالا و کاهش چشمگیر ارزش پول ملی بوده است.

پایان پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها