دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
مسئول گروه جهادی علمدار:
مسئول گروه جهادی علمدار با بیان اینکه گروه جهادی علمدار از سال 90 توسط عده ای از دانشجویان بسیجی مازندران تاسیس شد، گفت: در این گروه از تاثیرگذارترین مسئول که در تشکیل این قرارگاه نقش داشتند شهید مدافع حرم محمد بلباسی بوده که در خان طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد
تاثیرگذارترین مسئول در تشکیل قرارگاه علمدار شهید محمد بلباسی بود

به گزارش آوای خزر از ساری، هادی رامندی سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گروه جهادی علمدار از سال 90 توسط عده ای از  دانشجویان بسیجی مازندران تاسیس شد، گفت: در این گروه از تاثیرگذارترین مسئول که در تشکیل این قرارگاه نقش داشتند شهید مدافع حرم محمد بلباسی بوده که در خان طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد .


مسئول گروه جهادی علمدار ادامه داد: بعد از تشکیل این گروه، 5 سال در منطقه محروم شادگان فعالیت داشت و سه مسجد، یک واحد مسکونی و دو مدرسه در حوزه عمرانی احداث گردید.


 رامندی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان و در پایش سلامت مردم با پزشک متخصص ضمن ارائه خدمات و داروی رایگان پیگیری گردید، اظهارداشت: در حوزه اشتغالزایی در بحث گیاهان دارویی و ساخت دستگاه جوجه کشی و دستگاه خشک کن فعالیت داشتیم.


وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی ،آموزش برپایی یادواره شهدا، جشنواره فرهنگی برای توانمند سازی دانش آموزان منطقه اقدام کرد.


مسئول گروه جهادی علمدار با بیان اینکه از دوسال قبل منطقه هدفمان را تغییر دادیم و به منطقه محروم اندیکا آمدیم، اذعان داشت: اندیکا حتی با نداشتن حداقلی امکانات زندگی( آب و برق و...) جز محروم ترین مناطق استان است و مردم آن به سختی روزگار می گذرانند .


رامندی تصریح کرد: اشتغال مردم منطقه دامپروری است به سبب از بین رفتن مرتع دام هم در حال نابودی است لذا بیشتر درآمد مردم از یارانه تامین می شود .


وی ادامه داد:در تیم صد نفره اعزامی گروه جهادی علمدار مازندران 75 درصد از برادران و 25 درصد را خواهران شکل می دهند که در گروه  های بهداشتی ،خدماتی ،عمرانی ،آموزشی و ...فعالیت دارند .


رامندی با بیان اینکه ساخت مدرسه در روستای ورکوه  بخش چلو  شهرستان اندیکا از سال قبل آغاز و طی روزهای آتی افتتاح می شود، ساخت سرویس بهداشتی هم از جمله این پروژه ها می باشد.


وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان از سال قبل اقداماتی در مناطقی داشته ایم که حتی خانه  بهداشت نداشته اند، گفت: با حضور گروهای بهداشتی عمومی و متخصص به پایش سلامت مردم و ویزیت رایگان پزشکان متخصص صورت گرفته و برخی از بیماران حاد را به بیمارستان ها اعزام کردیم.


مسئول گروه جهادی علمدار در خصوص پایش سلامت، اظهارداشت: 700 الی800 نفر در سال گذشته پایش سلامت و امسال هم تا الان حدود 500 نفر پایش سلامت شدند که در این موضوع آنچه در بضاعت داشتیم انجام و نیازمندی های بالاتر به بیمارستان ها اعزام شدند .


رامندی اذعان داشت: از امروز تیم دندانپزشکی متشکل از 3 دندانپزشک در منطقه حضور یافته و از بعد از ظهر فعالیت خود را تا 4 الی 5 روز دیگر ادامه خواهند داد .


وی در بحث اشتغالزایی در حوزه کشاورزی و دامپروری، اذعان داشت: در حوزه کشاورزی و دامپروری پایش ها انجام و آغاز برنامه ها بر اساس بررسی به عمل آمده با برگزاری کارگاه های آموزشی شروع شده است.


مسئول گروه جهادی علمدار با بیان اینکه در بحث درختکاری به سبب شرایط  بارندگی و آبی و خاکی نوع مناسب گونه ها شناسایی و برای ترویج آن اقدام شد، افزود: این منطقه که در دامنه ی کوه زاگرس واقع شد. متناسب گونه های سیاه ریشه و همچنین پرورش زنبور عسل بوده که ترویج و آموزش آن اجرایی شده است .


رامندی با اشاره به اینکه در حوزه ی گیاهان دارویی نیز تحقیقات به عمل آمده است ، اذعان داشت: طرح بلند مدت دامی به سبب از بین رفتن مراتع  و بحث پرواربندی و اشتغال در این حوزه مطرح گردید تا در فراورده های لبنی و گوشتی این منطقه را خودکفا نماییم .


وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و آموزشی برپایی کلاس احکام ،دروس تقویتی ، آموزشی و بهداشتی برای دانش آموزان و خانواده ها اجرا شد .


 

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها