دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹

به گزارش آوای خزر، وزیر بهداشت در دیداری که با جمعی از هنرمندان داشت از ضرورت روحیه دادن به مردم در ایام کرونا گفت و نقش هنرمندان را در زدودن افسردگی در جامعه مهم خواند. توصیه بسیار بجایی که تقریبا همه فراموش کرده اند. 

از یادمان نرفته که در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشور کارشناسان بر اهمیت روحیه بالا و تاثیر شاد بودن در تقویت سیستم ایمنی و از این طریق مقاومت بیشتر بدن در برابر این ویروس می گفتند. چیزی که شاید ناگزیر در  پرتو وخامت روز افزون وضعیت معیشتی مردم طی ماه های گذشته کم کم به فراموشی سپرده شد. 

می دانیم در شرایطی که ویروس کرونا تقریبا همه مشاغل و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده طبیعتا فعالیت های هنری هنرمندان نیز به دنبال همین وضعیت به رکود گراییده. از سالن های سینما و تئاتر و موسیقی و نمایشگاه های هنری گرفته تا تولید فیلم و سریال در تلویزیون همه و همه زیر سایه ترس از کرونا هستند و تحرک سابق را ندارند اما بستر آماده دیگری به نام فضای مجازی  هم وجود دارد  که هنرمندان از آن کمتر استفاده کرده اند.

هنرمندان به خصوص هنرمندان طنز می توانند چه به صورت فردی در صفحات خود در فضای مجازی و چه به شکل هماهنگ شده با یکدیگر به شیوه های مختلف به این خواسته مهم وزیر بهداشت جامه عمل بپوشانند. 

هر چند اندک حضور مجازی جسته و گریخته برخی هنرمندان در این زمینه در روزهای نخست اپیدمی کرونا - علیرغم حسن نیت و احساس وظیفه شان - بعضا با برخی ناپختگی و سو تفاهم ها همراه شد اما حالا که معلوم شده روزها و شب های سرد و غمگین زمستانی امسال زور بیشتری برای افسرده کردن مان دارد بهتر است با برنامه ریزی و همفکری بیشتری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای این منظور استفاده کرد. خوشبختانه استفاده از این فضا هزینه و مشکلات متعارف تولید هنری معمول را ندارد و به سرعت نیز قابل انتشار برای اکثر مردم است. 

چه خوب است حال که ماه های سوگواری را نیز پشت سرگذاشته ایم نویسندگان و هنرمندان  به خصوص طنزپردازان دستی بجنبانند و حال مردم را خوش کنند. /الف

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار