دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، رقابت دو گروه برای پیروزی به‌شدت بالا گرفته است. در یکی از اقدامات تبلیغاتی در این مسیر، دیواری است که تحت عنوان «دیوار دروغ» در خیابان لافایت نیویورک معروف شده؛ دیواری که روی آن بیش از ۲۰ هزار دروغ دونالد ترامپ با رنگ‌بندی مختلف نقش بسته است.

به گزارش آوای خزر، واشنگتن‌پست در گزارشی ادعا کرده بود بیش از ۲۰ هزار دروغی را که ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری‌اش بیان کرده بود، احصا کرده است. حالا و در آستانه انتخابات این ۲۰ هزار دروغ در یکی از معروف‌ترین خیابان‌های نیویورک با رنگ‌های مختلف گروه‌بندی شده و به نمایش گذاشته شده‌اند. تایم‌اوت گزارش داده که این نقل‌‌قول‌ها با کدهای رنگی روی دیوارنوشته طبقه‌بندی شده است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که دروغ‌های ترامپ درباره بحران کرونا، روسیه، اوکراین، مالیات و مهاجرت، اصلی‌ترین موضوع‌های این دیوارنوشته را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین مسئله اوکراین که در این دیوار‌نوشته مورد توجه قرار گرفته، به ماجرای تماس تلفنی ترامپ با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین، اشاره دارد که سال گذشته از سوی یک افشاگر ناشناس فاش شد.

پیش‌تر و در ماه جولای، واشنگتن‌پست گزارش داده بود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، از زمان سوگند خود در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ (اول بهمن ۹۵) تاکنون بیش از ۲۰ هزار ادعای نادرست و گمراه‌کننده مطرح کرده است. واشنگتن‌پست با استناد به گزارش پایگاه‌های داده پیگیر حقایق خود موسوم به «فکت چِکر/Fact Checker» نوشت: ۸۲۷ روز طول کشید تا ترامپ ۱۰ هزار ادعای غلط یا گمراه‌کننده را توییت کرده یا بیان کند.

ترامپ میانگین دروغ‌های خود را که یک بار در روز بود، در ۴۴۰ روز نخست ریاست‌جمهوری خود به ۲۰ هزار مورد افزایش داده است؛ اما در ۹ جولای و فقط ۴۴۰ روز بعد از این تاریخ، دروغ‌های ترامپ از مرز ۲۰ هزار مورد گذشت که به‌طور متوسط شامل ۲۳ ادعای غلط در روز در بیش ۱۴ ماه بوده است. به نوشته این روزنامه، این دوره 14‌ماهه شامل رویدادهایی است که به محاکمه استیضاح ترامپ، همه‌گیری ناشی از کرونا که اقتصاد آمریکا را نابود کرد و اعتراضات بر سر قتل جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست منجر شد./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار