دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
بیماری کووید-۱۹ که با شیوع ویروس کرونا از سی‌ام بهمن ماه سال گذشته وارد مازندران شد ، بر اساس آخرین گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل تاکنون جان یکهزار و ۷۵۸ نفر را در این استان گرفته است.

به گزارش آوای خزر،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که از آغاز شیوع کرونا در استان تاکنون یکهزار و ۹۶ نفر با علایم قطعی بیماری کووید- ۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه جان باختند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲۱ شهرستان از ۲۲ شهرستان استان را زیر پوشش دارد.

دکتر سیمین بابایی افزود : در مجموع طی حدود ۹ ماه گذشته حدود ۳۰ هزار بیمار با علایم بیماری کووید- ۱۹ در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه در شهرستان های مختلف بستری شدند.
وی گفت که بیش از ۷۰ درصد از جان باختگان کرونا در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران را سالمندان بالای ۶۰ سال و یا افراد دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت، فشارخون، قلبی عروقی و کلیوی تشکیل می دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیشترین افراد بستری دارای علایم بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه را هم مردان بالای ۵۵ سال اعلام کرد.

دکتر بابایی گفت : بیشترین آمار مرگ ناشی از بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه مازندران مربوط به موج دوم شیوع کرونا بود که از اواسط خرداد ماه امسال شروع شد و نیمه دوم تیر ماه هم به نقطه پیک رسید.

پیش از این رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم از مرگ ۳۶۲ بیمار با تشخیص قطعی ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ در بیمارستان های زیرمجموعه این دانشگاه خبر داده بود.

دانشگاه علوم پزشکی بابل شهرستان بیش از ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی ، میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا بیماران کرونایی را پذیرش می کنند.

دکتر سید فرزاد جلالی مجموع بیماران بستری کووید-۱۹ در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل را هم از آغاز شیوع کرونا تاکنون هفت هزار و ۸۰ نفر اعلام کرد.

وی گفته بود که از سی ام بهمن ماه سال گذشته تاکنون حدود ۴۰ هزار بیمار کرونایی و مشکوک به این ویروس به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل مراجعه کردند ضمن این که در این مدت از حدود ۱۴ هزار نمونه گیری‌ انجام شده در بابل تعداد چهار هزار و ۷۲۵ آزمایش مثبت قطعی بوده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل ، ۸۱ درصد بیماران کووید-۱۹ بستری در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل شهروندان بابلی و ۱۹ درصد دیگر هم غیر بابلی بودند.

استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۹۵ سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت در شهرها و بقیه در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار