دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵
واکسن روسی کرونا ۹۵ درصد موثر اعلام شد / هریس: ائتلاف‌های آمریکا را بازسازی می‌کنیم / ایالت پنسیلوانیا هم نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تأیید کرد / آمریکا در صحرای نوادا، با جنگنده اف-۳۵ بمب اتمی آزمایش کرد، اینها عناوین مهمترین اخبار 24 ساعت گذشته هستند.

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

جو بایدن: انتخابات به پایان رسید: «جو بایدن» که طبق برآورد رسانه‌ها به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعلام شده در پیامی در توئیتر خواستار پایان گذاشتن جدال‌های حزبی در کشورش شده است. بایدن در توئیتر نوشت: «انتخابات به پایان رسیده است. وقت آن است اختلافات حزبی و لفاظی‌های ساخته‌شده برای دیوسازی از یکدیگر را کنار بگذاریم. باید همبسته شویم.»

بلینکن: نمی‌توانیم مشکلات دنیا را به تنهایی حل کنیم: آنتونی بلینکن که از سوی جو بایدن به عنوان نامزد تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا معرفی شده گفت: «نمی‌توانیم مشکلات دنیا را حل کنیم. نیاز به همکاری و شراکت کشورهای دیگر داریم.» وی در ادامه افزود: «آمریکا بیش از هر کشور دیگری روی کره زمین این توانایی را دارد که دیگران را برای حل چالش‌های دنیا گرد هم بیاورد.»

هریس: ائتلاف‌های آمریکا را بازسازی می‌کنیم: «کاملا هریس»، معاون جو بایدن در سخنرانی خود گفت: «لازم است ائتلاف‌های آمریکا را گرد هم آورده و آنها را بازسازی کنیم. باید نهادهای فعال در زمینه امنیت ملی و سیاست خارجی که امنیت ما را تأمین می‌کنند تقویت کنیم.» هریس همچنین افزود رئیس جمهوری به وی گفته یکی از اولویت‌های مهم او انتخاب کابینه‌ای است که به نفع مردم باشد.

خبرگزاری روسی: آمریکا در صحرای نوادا، با جنگنده اف-۳۵ بمب اتمی آزمایش کرد: ارتش آمریکا با زیرپانهادن پیمان های منع گسترش سلاح های هسته ای یک بمب اتمی بهینه سازی شده را نخستین بار با جنگنده فوق پیشرفته اف-۳۵ در صحرای نوادا آزمایش کرد.

ایالت پنسیلوانیا هم نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تأیید کرد: ایالت پنسیلوانیا هم امروز سه‌شنبه نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر در این ایالت را اعلام و «جو بایدن» را برنده اعلام کرد. شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته با بسته شدن پرونده انتخابات در این ایالت، تمامی مسیرهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای برگرداندن نتیجه انتخابات به نفع خودش هم بسته می‌شود.

۱۳۷۲۱ ابتلا و ۴۸۳ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۴ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۰۱ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید. به گفته وی، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

اعلام کاندیداتوری سردار دهقان برای انتخابات ۱۴۰۰: مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی کاندیداتوری خود برای انتخابات ۱۴۰۰ را اعلام کرد. سردار دهقان گفت: من به گرایشات سیاسی به این معنا که بگویم از جریانات سیاسی متعارف امروز جامعه و اصلاح‌طلب یا اصولگرا هستم، حتما وابستگی ندارم، بلکه به اصل اصیل و اصالت انقلاب معتقدم چون برخواسته از ناب خواسته‌ی مردم است؛ به این باور دارم و سعی میکنم این تفکر را نمایندگی کنم و فکر میکنم که قادرم یک فضا اجماع، تفاهم و گفت‌وگو در سطح ملی و یک فضای گفت‌وگوی از موضع قدرت و عزت با خارج فراهم کنم و از آن طرف هم بستر حضور همه کسانی که در موضع و عزم و اراده خدمت به جامعه و کشور هستند را فراهم کنم.

واکسن روسی کرونا ۹۵ درصد موثر اعلام شد: دیروز توسعه‌دهندگان واکسن کروناویروس روسیه موسوم به واکسن اسپوتنیک وی گفتند براساس تجزیه و تحلیل دوم میان دوره‌ای داده‌های آزمایش بالینی واکسن مذکور ۹۵ درصد موثر است. بر اساس بیانیه‌ای که در حساب رسمی اسپوتنیک وی در توییتر منتشر شد، زدن دو دوز از واکسن مذکور برای هر فرد در بازارهای بین‌المللی کمتر از ۲۰ دلار هزینه خواهد داشت و برای شهروندان روسیه رایگان است.

سخنگوی دولت: اخیرا تماس‌ها جهت گشایش دفاتر و حضور شرکت‌های خارجی در ایران افزایش یافته: سخنگوی دولت تصریح کرد: قطعا با کاهش فشار حداکثری و رفع تحریم های ظالمانه و عدم حضور ترامپ حضور شرکتهای خارجی و تمایل به سرمایه گذاری در ایران بیشتر خواهد شد. اخیرا تماس ها جهت گشایش دفاتر و حضور شرکتهای خارجی در ایران افزایش یافته است. برخی بازگشایی دفاتر را بررسی می کنند، که البته برخی از شرکتهای قبلا حضور داشتند هیچگاه شرکت‌ها را کاملا تعطیل نکردند قطعا این شرکت‌ها با توجه به حضورشان امکان بیشتری برای فعالیت پیدا خواهند کرد.

ربیعی: ورودی‌ها به بیمارستان‌ها کاهش یافته: سخنگوی دولت با موفقیت‌امیز خواندن طرح اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در سطح کشور گفت: بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده ورودی‌ها به بیمارستان‌ها کاهش یافته است. در تهران حدود ۳۰۰ هزار مسافر در مترو و اتوبوس کاهش داشته‌ایم. در کل کشور در روز اول طرح متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه ۳۸/۳ نسبت به هفته قبل از آغاز طرح کاهش داشته است.

خبرگزاری روسی: آمریکا در صحرای نوادا، با جنگنده اف-۳۵ بمب اتمی آزمایش کرد: ارتش آمریکا با زیرپانهادن پیمان های منع گسترش سلاح های هسته ای یک بمب اتمی بهینه سازی شده را نخستین بار با جنگنده فوق پیشرفته اف-۳۵ در صحرای نوادا آزمایش کرد.

انتهای پیام/1005

منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار