دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

به گزارش آوای خزر، به نقل از میزان، روز ششم آذرماه جوانی ۲۷ساله به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس مراجعه کرد و اظهار داشت مغازه موتورسازی وی توسط یکی از اهالی محل به آتش کشیده شده است. او گفت این فرد از قبل او را تهدید به آتش کشیدن مغازه اش کرده است.

شاکی ادامه داد: ساعت ۱۵:۰۰ روز چهارشنبه پنجم آذرماه در حال خرید از سوپر مارکت بودم که با یکی از مشتریان مغازه که ماسک نزده بود و مدام سرفه می‌کرد، بحثم شد و مشاجره بالا گرفت. طرف مقابل که من را می‌شناخت و بچه محل هم بودیم، تهدیدم کرد و گفت: مغازه ات را آتش می‌زنم و خودت را هم می‌کشم. فردایش همسایه‌های مغازه به من زنگ زدند و گفتند مغازه موتورسازی‌ام در حال سوختن است.

سرهنگ مجتبی سهرابی‌منش رییس کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس در این رابطه با اشاره به اینکه احتمال می‌رفت متهم برای عملی کردن تهدیدهایش به منزل شاکی نیز مراجعه کند، با دستور قضائی بلافاصله تیم عملیات کلانتری به منزل شاکی مراجعه کردند و گشت‌زنی‌های نامحسوس در اطراف منزل شاکی آغاز شد.

او گفت: همچنین تیمی از ماموران کلانتری به مغازه شاکی مراجعه و پس از تحقیقات محلی، نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم اخذ شد.

سرهنگ سهرابی‌منش اضافه کرد: در این حین متهم به منزل شاکی مراجعه کرده و در حالی که سلاح سرد همزاهش بود، فریاد می‌زد: «مغازه ات را آتش زدم، خودت را هم می‌کشم» بلافاصله تیم عملیات کلانتری متهم را در یک عملیات پلیسی خلع سلاح و وی را دستگیر کردند.

رییس کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس با اشاره به اینکه متهم در بازجوئی‌های اولیه به آتش کشیدن عمدی مغازه موتورسازی اعتراف کرد، افزود: با اعتراف متهم به جرم ارتکابی، متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار