دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
علی کریمی ستاره فوتبال ایران در پستی اینستاگرامی از حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال در اسفندماه خبر داد.

آوای خزر/ علی کریمی به کارزار انتخابات فدراسیون فوتبال می‌آید. عده‌ای می‌گویند او تجربه مدیریت ندارد و نمی‌تواند فدراسیون را اداره کند. این اما تمام واقعیت نیست. اتفاقا همین که فوتبالی‌ها پشت علی کریمی ایستاده اند و تمام قد از او حمایت کرده‌اند، گویای آن است که او می‌تواند گزینه مناسبی برای فدراسیون باشد. نگاهی گذرا به رقیبان علی کریمی گویای همین مسئله است. باید این سوال را مطرح کرد که کدام گزینه نسبت به او برتری دارد؟ کدام گزینه بهتر از کریمی از مشکلات فوتبال خبر دارد؟ کدام گزینه به اندازه او وجه بین‌المللی دارد و می‌تواند اثرگذار باشد؟ قطعا هیچکدام!

حبیب کاشانی، حیدر بهاروند، مهدی نبی، کیومرث هاشمی، آجرلو و... از جمله کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال هستند. آیا کسانی که از کریمی انتقاد می‌کنند و می‌گویند نمی‌تواند رئیس خوبی باشد، کاملا معتقد هستند که هر یک از این گزینه‌ها نسبت به او برتری دارند؟ شفاف و صادقانه این سوال را درون خود جواب دهید. آیا علی کریمی بهتر از همه این گزینه‌ها نیست؟ آیا او بهتر فوتبال را نمی‌فهمد؟ با مشکلات این رشته آشنا نیست؟ قطعا پاسخ‌تان مثبت خواهد بود.

بعضی ها می‌گویند کریمی تجربه مدیریتی ندارد و بنابراین نباید بیاید. چرا؟ مگر آنها که تجربه مدیریتی دارند و سال‌ها بر مسند مدیریت این فوتبال تکیه کرده‌اند، چه گلی به سر این رشته زده‌اند؟ مدیرانی که به اصطلاح با تجربه و کارکشته به حساب می‌آیند کم بلا سر این فوتبال و ورزش آورده‌اند؟ مگر مهدی تاج سال‌های سال مدیر نبود؟ چه قراردادی با ویلموتس امضا کرد؟ استقلال و پرسپولیس که معدن چنین مدیرانی هستند. اوضاع فوتبال هر روز بدتر و بدتر می‌شود. چرا؟ چون همه مدام تکرار می‌کنند فوتبالی ها تجربه ندارند و باید مدیر غیر فوتبالی بیاید. نتیجه این نوع مدیریت هم وضع نابسامانی است که کاملا ملموس است. 

اتفاقا علی کریمی می‌تواند به مراتب از کسانی که در کارزار انتخابات هستند، گزینه بهتری باشد. اگر بحث بین کریمی و دایی بود بی‌شک خیلی‌ها می گفتند علی دایی ولی حالا بحث درباره جادوگر و مدیران به اصطلاح با تجربه‌ای است که امیدی به آنها نیست. بی‌شک با حضور کریمی در فوتبال هم وجه بین‌المللی فدراسیون بهتر می‌شود، هم فساد در فوتبال کمتر خواهد شد و هم اسپانسرها رغبت بیشتر به حمایت خواهند داشت./زاوش محمدی

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار