دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
حامیان ترامپ با هجوم به نشست مشترک نمایندگان کنگره آمریکا وارد ساختمان کنگره شذند. نشست روز چهارشنبه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست‌جمهوری در پی این حمله متوقف شد.
حمله به کنگره آمریکا
به گزارش آوای خزر، نشست مجالس آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعاتی پیش در ساختمان کنگره آغاز شد؛ همزمان با شروع نشست در حالی که دونالد ترامپ نیز در مقابل کاخ سفید در جمع هوادارانش سخنرانی می‌کرد از آنها خواست تا به سمت ساختمان کنگره حرکت کنند. با تجمع هواداران ترامپ در ساختمان کنگره آنها توانستند به میدان اصلی کنگره وارد شده و پس از ساعاتی نیز از یکی از درهای فرعی ساختمان وارد صحن مجلس شدند، که در اثر این یورش، نمایندگان مجبور به ترک صحن شده و نشست مجلس نمایندگان و سنای آمریکا متوقف شد.

مایک پنس، معاون ترامپ که قبل از شروع نشست دفتر وی بیانیه‌ای مبنی بر اینکه وی نمی‌تواند برخلاف قانون اساسی آمریکا عمل کرده و یک تنه در برابر رای مجالس بایستند، خشم هواداران ترامپ را برانگیخت و در اثر این یورش برای حفظ جانش به مکانی امن منتقل شده است.

 

شلیک به یک زن در ساختمان کنگره

در ابتدای تجمع و هنگامی که هواداران ترامپ قصد ورود به ساختمان کنگره را داشتند، بین پلیس و نیروهای ضد شورش و شورشیان که قصد ورود داشتند، درگیری ایجاد شده و صدای شلیک شنیده شده که گفته می‌شود یک زن مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

پنتاگون که از درخواست‌ها برای اعزام گارد ملی به منظور به کمک به پلیس برای پایان دادن به شورش هواداران ترامپ در ابتدا خودداری کرده بود، هم‌اکنون به دستور ترامپ، در حال حرکت به سمت کنگره آمریکا هستند.

بحران شدت گرفت

شهردار واشنگتن همزمان با گسترده شدن اعتراضات اعلام کرد مقررات منع آمد و شد از ساعت ۶ بعدازظهر امروز تا ۶ صبح پنج‌شنبه در پایتخت آمریکا اجرا می‌شود.

حمله توئیتر ترامپ به ‎پنس

با انتقال پنس به مکان امن، دونالد ترامپ نیز در توئیتی به معاون اول خود حمله کرد و نوشت پنس شهامت لازم برای انجام دادن کارهایی که جهت محافظت از کشور و قانون اساسی بود را نداشت. او می‌توانست به ایالت‌ها فرصت دهد مجموعه‌ای از واقعیت‌های اصلاح‌شده را تأیید کنند نه واقعیت‌های متقلبانه یا غیردقیق. ایالات متحده امریکا خواستار حقیقت است.

ترامپ هوادارانش را به آرامش فراخواند

با ادامه تنش‌ها در ساختمان کنگره و اطراف آن و اعزام گارد ملی، ترامپ خطاب به طرفدارانش در توئیتی نوشت: لطفا پلیس پایتخت را حمایت کنید، آنها طرف کشورمان هستند. لطفا آرام باشید.

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها