دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: طی ۹ ماه امسال دو هزار و ۴۰۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قلع و قمع شد و ۲۳۹ هکتار زمین به مزرعه بازگشت.

به گزارش آوای خزر،  به نقل از جهاد کشاورزی مازندران، عزیزاله شهیدی فر اظهار داشت: ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۴۰۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این استان قلع و قمع و ۲۳۹ هکتار زمین به بخش کشاورزی بازگردانده شده است.

وی افزود: این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز با اهتمام ویژه دستگاه قضایی در رسیدگی و صدور حکم و اجرای احکام از سوی نیروهای انتظامی قلع و قمع شد و مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان ها هم زمین ها را به عرصه کشاورزی استان بازگردانده اند.

وی همکاری دستگاه های اجرایی استان در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و حفاظت از زمین های کشاورزی را مطلوب ارزیابی کرد و توضیح داد: سه هزار و ۷۹۶ مورد از قلع و قمع های صورت گرفته مربوط به تغییر کاربری غیرمجاز جدید بود که ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان را در تصرف گرفته بود.

شهیدی فر افزود: ۱۹۶ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به سازه های مسکونی و ویلایی بود که در اجرای احکام قطعی ماده ۳ با حکم دستگاه قضایی قلع و قمع و ۹ هکتار از زمین های کشاورزی استان آزاد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که خطر تغییر کاربری های غیرمجاز همواره زمین های کشاورزی استان را تهدید می کند، گفت: طبق بررسی های صورت گرفته محدودیت های کرونایی در تردد تا حدودی تغییر کاربری های غیر مجاز امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر کرده است.

وی افزود: طبق آمار پارسال سه هزار و ۸۴۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح ۱۲۶ هکتار داشتیم که از این تعداد برای ۹۲۵ مورد با ۳۶ هکتار زمین در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده بود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها