دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵

به گزارش آوای خزر، به نقل از ایسنا، کارشناسان می‌گویند، این مرحله نگران‌کننده در شرایطی رخ می‌دهد که بشر همچنان به تولید گازهای گلخانه‌ای از طریق مصرف سوخت‌های فسیلی و جنگل‌زدایی ادامه می‌دهد.

سازمان هواشناسی انگلیس پیش‌بینی می‌کند که سطح دی‌اکسید کربن در جو زمین در رصدخانه موانا لوا هاوایی، چندین هفته از آوریل تا ژوئن از میزان ۴۱۷ ذره در میلیون (ppm) خواهد گذشت. 

این رقم ۵۰ درصد بیش از میزان دی‌اکسید کربنی است که در اواخر قرن هجدهم میلادی و با شروع انقلاب صنعتی، در جو وجود داشت. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی انگلیس، در آن زمان سطح دی‌اکسید کربن اتمسفر چیزی حدود ۲۷۸ ذره در میلیون بوده است.

پروفسور ریچارد بتس که پیش‌بینی‌های سالانه اداره هواشناسی انگلیس را مدیریت می‌کند، می‌گوید: میزان دی‌اکسید کربن سال گذشته در رصدخانه موانا لوا برای چند روز به  ۴۱۷ ذره در میلیون رسید، اما این نخستین باری خواهد بود که چند هفته متوالی به این میزان برسد.

او می‌افزاید: رسیدن به میزان  ۴۱۷ ذره در میلیون در سال جاری، تغییرات فیزیکی فوری و ناگهانی در آب‌وهوای زمین ایجاد نمی‌کند اما نشانه‌ای آشکار و نمادین است  زیرا نشان می‌دهد که ما به چه میزان ترکیبات اتمسفر را با فعالیت‌های انسانی دستخوش تغییر کرده‌ایم و هنوز در مسیر خطا  پیش می‌رویم. 

به گزارش ایندیپندنت، محدود کردن گرمایش جهانی به میزان ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از دوران پیشاصنعتی، هدف آرمانی و آرزومندانه‌ای است که کشورها در توافق‌نامه پاریس تعیین کرده‌اند. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار