دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳

به گزارش آوای خزر، فریبا گودرزی گفت: از اواخر وقت جمعه و طی روز شنبه شاهد وزش باد خواهیم بود که باعث کم شدن میزان آلاینده‌ها خواهد شد. امروز و فردا وزش باد شدید جنوبی دمای هوا را در استان‌های ساحلی خزر ۸ تا ۱۲ درجه افزایش خواهد داد که با توجه به افزایش دما امکان ذوب برف و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در این مناطق وجود دارد.
 
این کارشناس هواشناسی بیان کرد: برای دو روز آینده یعنی امروز و فردا وزش بادهای شدید یا خیلی شدید در اردبیل، گیلان و غرب مازندران به ویژه در دره‌ها، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی اتفاق خواهد افتاد.
 
گودرزی افزود: از فردا آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه بارش باران و برف را خواهند داشت و وزش باد شدید هم در این مناطق آغاز می‌شود. جمعه بر گستره بارش‌ها افزوده می‌شود و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان و شمال خوزستان بارش رخ می‌دهد که این بارش‌ها در نقاط سردسیر به صورت برف خواهد بود.
 
وی گفت: برای روز جمعه در استان‌هایی مثل همدان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال استان مرکزی و ارتفاعات استان‌هایی مثل قزوین، البرز و تهران بارش‌ها به شکل پراکنده اتفاق خواهد افتاد. در تهران هم همچنان شاهد غبار محلی خواهیم بود و از روز شنبه هوای این استان رو به بهبودی خواهد رفت./میزان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها