دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳
گزارش/
آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری در واکنش به اعتراضاتی که در فضای مجازی نسبت به تعطیلی یک مدرسه متوسطه در روستای سیدمحله ساری منتشر شده است، جوابیه ای را اعلام کرده است.
به گزارش آوای خزر از ساری، در بین انبوه مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود، امروز بحث داغی درباره تعطیلی یک مدرسه متوسطه در روستایی از توابع ساری مورد توجه قرار گرفته است که عنوان می شود "آموزش و پرورش در اقدامی عجیب در آستانه سال جدید تحصیلی یکی از مدارس روستای بزرگ شهر ساری را تعطیل کرده است، از قرار معلوم گویا مدرسه راهنمایی پسرانه سید محله ساری به بهانه حد نصاب نرسیدن دانش آموزان توسط آموزش و پرورش تعطیل شد، اما خبر تاسف بار این است که با خبر شدیم، آموزش و پرورش دستور داده که دانش آموزان این روستا برای تحصیل به مدرسه ای که بیش از۴ کیلومتر با این روستا فاصله دارد بروند در حالی که رفت و آمد به این مسیر برای خانواده ها سخت و دشوار است و از لحاظ مالی هم به آن ها فشار می آید".

و اما پاسخ مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری:

احتراما از فروردین ۹۷ طی جلسات متوالی با دهیاری و شورای محل خواستار بازگرداندن دانش آموزان این روستا با حدود ۱۶۰۰ نفر جمعیت به آن روستا شدیم و به مدت سه ماه فرصت دادیم تا تعداد به حد نصاب برسانند اما آنها مدارس پرجمعیت شهری و یا هزینه های غیر دولتی  را به روستای خود ترجیح دادند و در واقع خود اهالی با هدایت و روانه کردن فرزندان خود به مدارس پرجمعیت شهر و یا پر هزینه غیر دولتی باعث این اتفاق شدند.

از سوی دیگر نیز آموزش و پرورش به آنها اعلام کرده بود که در صورت به حد نصاب رساندن مشکلی برای استمرار فعالیت آن مدرسه ندارد.

همچنین فاصله روستا تا این مدرسه کمتر از 3 کیلومتر است.

امیدوارم با همکاری اهالی و دهیار و شورای این محلات آموزش و پرورش توفیق ارائه بهترین خدمات آموزشی و پرورشی و فرهنگی پژوهشی و آزمایشگاهی را برای فرزندان عزیزشان  داشته باشد. با سپاس از اهالی فهیم روستای سیدمحله ساری

ضمنا تاکید می شود که مدرسه مورد نظر در مقطع متوسطه بوده و هیچ مدرسه ابتدایی تجمیع نشده است.

انتهای پیام/1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: