دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

به گزارش آوای خزر، مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی امروز در گفت و گوی زنده تلویزیونی درباره آخرین وضعیت جسمانی مهرداد میناوند  پیشکسوت فوتبال ایران اظهار کرد: در حال حاضر آقای میناوند به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است.

او گفت: علائم حیاتی مانند نبض، فشارخون و درجه حرارت بدن این پیشکسوت فوتبال کاملا پایدار و طبیعی است، اما هنوز شرایط جدا شدن از دستگاه تنفس مصنوعی را ندارد. همکارانمان در بخش ICU بیمارستان از امروز مداخلاتی را انجام خواهند داد تا مشخص شود امکان جداسازی بیمار از دستگاه وجود دارد یا خیر.

مردانی تصریح کرد: باید توجه داشت مشکلی که کرونا برای ریه افراد ایجاد می‌کند تا مقدار زیادی معده را هم درگیر خواهد کرد. در بیماران کرونایی تبادل اکسیژن در ریه دچار اشکال می‌شود و به همین علت احتمال دارد ارگان‌های حیاتی از جمله مغز، قلب و کلیه‌ها دچار کمبود اکسیژن شوند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: فرد به علت التهابات ریه ممکن است به فیبروز ریوی دچار شود که در صورت بروز چنین شرایطی فعالیت طبیعی ریه دچار اشکال خواهد شد. بنابراین اگر شانس داشته باشیم و بتوانیم با مداخلات همکاران بخش بیهوشی و ICU وضعیت مهرداد میناوند را به گونه‌ای پایدار نگه داریم تا از دستگاه جدا شود، شرایط او بهتر خواهد شد.

پیش از این دکتر محمدرضا هاشمیان، پزشک معالج میناوند نیز گفت: شرایط او به گونه‌ای است که به زودی برای خروج او از خواب مصنوعی تصمیم گرفته می‌شود. تا امروز اقدامات زیادی دادیم و شرایط میناوند در حال بهبود است. چند ساعت پیش به مهرداد رسیدگی کردم و شرایطش تقریبا پایدار شده است.

دکتر هاشمیان گفت: یکی از اقدامات مهمی که در چند روز آینده باید انجام دهیم خارج شدن میناوند از خواب مصنوعی است. ما در حال برنامه‌ریزی برای این کار هستیم. 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار