دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶
عضو کمیته رسانه و ارتباطات شورای وحدت در مورد چرایی به وجود آمدن شورای وحدت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از روابط عمومی شورای وحدت، محمد مهدی انصاری عضو کمیته رسانه و ارتباطات شورای وحدت در مورد چرایی به وجود آمدن شورای وحدت اصولگرایان یادداشتی نوشته است که متن آن به شرح زیر است:

شورای وحدت؛ چیستی و چرایی؟

۱- بازخوانی تجربه ادوار گذشته انتخابات به خصوص در دو دهه اخیر نشان‌می دهد که تلاش‌های همیشگی برای ایجاد و تقویت وحدت و همگرایی میان نیروهای انقلاب غالبا به نحوی مطلوب حاصل نگردیده و شرایط به گونه‌ای پیش رفته که در بزنگاه و در موعد حساس، ائتلاف شکسته شده و اتفاقات نامیمون رقم خورده و شده آن چه نباید بشود؟!

بر این اساس، برخی تجارب تلخ که از اشتباهات ناخواسته و یا بی اخلاقی‌ها و تک روی‌ها ناشی شده، به انشقاق و چند پارگی در بین نیروهای ارزشی و انقلابی مشهور به اصولگرا شده و لازم است اکنون که در آستانه انتخاباتی بسیار مهم از جهات گوناگون هستیم این تجارب تکرار نشوند؛ از سوی دیگر، وحدت و اجماع نیروهای ولایی و انقلابی و ارزشی بیش از پیش به مطالبه جدی و عمیق اقشار و طیف‌های گوناگون مردمی و جریان حزب اللهی و ... تبدیل شده که همیشه چشم به راه آن وحدت و اجتماع پرقدرت از سوی نخبگان اصولگرا و ارزشی بوده اند تا از مرکز به کل کشور و استان‌ها و شهرستان‌ها سرایت پیدا کند. این بار، نوبت تحقق این مطالبه به حق است.

۲- شورای وحدت با چنین رویکردی از گردهم آمدن نمایندگان و برگزیدگان طیف‌های گوناگون سیاسی و در فرایندی کاملا دموکراتیک و مبتنی بر انتخاب و رای شکل گرفت؛ شورای وحدت با جمع بندی نظر و دیدگاه همه احزاب و تشکل‌های اصولگرا ترکیب خود را مشخص ساخت و اکنون چیزی نیست جز یک مرکز دعوت و هدایت همه این نیروها به بصیرت، هوشمندی، دغدغه مندی، انقلابی گری، مردم گرایی... و در یک کلام تلاش برای تشکیل یک دولت جوان انقلابی، پویا و پر تحرک در آستانه شروع چهل سال دوم نظام اسلامی.

شورای وحدت را باید یک اقدام راهبردی مبتنی بر مطالبه جامعه و نظام برای برداشتن گامی بزرگ در مسیر نجات کشور از بن بست کنونی قلمداد کرد؛ اقدامی که به تمام داشته‌های درونی و توان ملی اعتماد دارد و به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی، دینی و ملی متعهد است و عمیقا بر این باور است که جز با روی کار آمدن گفتمان انقلابی و به مدد یک دولت جوان، پرکار و پرتحرک عبور از شرایط نابسامان فعلی مقدور نخواهد بود.

۳- شورای وحدت قطعا یک حرکت هوشمندانه برای خلق وحدت در بین نیروهای ارزشی و انقلابی است تا با ابتکاری هدفمند همه طیف‌ها اعم از ناامید یا سرخورده یا منفعل و ... را که در نتیجه هشت سال بی تدبیری و بی تحرکی دولتی فرتوت و ناتوان به چنین وضعیتی در آمده اند، به میدان بیاورد. این تشکیلات و به عبارتی این سازوکار همچنین در تلاش است با بستر سازی برای همکاری و همگرایی نسل‌های قدیم و جدید اصولگرا، به انتقال تجربیات بین نسلی میان سیاسیون انقلابی دیروز و امروز یاری رسانده و به تحقق گردش نخبگان کمک کند.

۴- از منظر تحلیل سیاسی، باید اذعان‌داشت اگر نیروهای انقلابی قادر باشند اجماع و وحدت خود را به نحوی واقعی و حداکثری به نمایش بگذارند حتی بسیاری از طیف‌های اجتماعی که بر اساس نگرش و تفکر سیاسی خود غالبا به سوی اصلاح طلبان متمایل می‌شوند به این سمت گرایش پیدا می‌کنند.

اتحاد و وحدت نیروهای ارزشی و انقلابی برای تمام طیف‌های جامعه ایرانی جذابیت دارد. زیرا افکار عمومی ما صداقت و عدالت بیشتری از جریان انقلابی در حافظه تاریخی و سیاسی خود ثبت و ضبط کرده است. به باور مردم وقتی اصولگرایان پیش از انتخابات به وحدت حداکثری رسیده اند یعنی واقعا برای کار و خدمت و تحول و ... به میدان آمده اند و حتما در تشکیل دولت موفق‌تر عمل خواهند کرد. پس شورای وحدت اگر واقعا موفق ظاهر شود، یک مانور سیاسی پیش از عملیات واقعی است! مانوری برای نشان‌دادن صداقت در گفتار و عمل سیاسی و آن گاه یک عملیات حقیقی برای نشان دادن روحیه خدمت و انقلابی گری هوشمندانه و عالمانه و منطقی با مصالح و منافع عمومی نظام و مردم.

۵- همه می‌دانند که شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز شکل گرفت. اما جامعه روحانیت بیش از همگان با اتخاذ رویکردی دلسوزانه در پی پایان بخشیدن به پدیده پدرخوانده‌ها و فصل الخطاب‌ها و ... است. جامعه روحانیت در این بین نه به دنبال فصل الخطاب بودن و ریش سفیدی است و نه می‌خواهد حرف آخر را بزند؛ جامعه روحانیت فقط بستر ساز و هدایت گر وحدت همه نیروهای ارزشی است و چتر وحدت را به گونه‌ای برای همه طیف‌ها گسترانیده که تعامل و همگرایی بین تمام نیروهای انقلابی را پوشش دهد.

۶- شورای وحدت تعهد خود به اخلاق سیاسی و سیاست‌ورزی اخلاق مدار را به همه گوشزد کرده است. اخلاق انتخاباتی و اخلاق رقابت از همین ابتدای کار در دستور کار شورای وحدت است و با سعه صدر و رعایت اصول دینی و اخلاقی به این تعهد پایبند خواهد بود؛ نکته پایانی این که شورای وحدت در مواجهه با افراد یا نیروهایی که برای خود حریم و حیطه خاص قایل بوده و به نحوی از انحاء به عنوان نیروی گریز از مرکز عمل کرده اند، در تلاش است به گونه‌ای اخلاقی و محبت آمیز تعامل کند تا شاید آنان نیز به وحدت حداکثری نیروهای انقلاب کمک کنند. شورای وحدت، به پیروزی قاطع مردم و نظام در انتخابات ۱۴۰۰ امیدوار است.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها