دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
فکرهای منفی معمولا قسمتی از الگوی زندگی همه انسان ها هستند. ذهن ما تلاش می کند همیشه جمله های منفی را تکرار کند و آن ها را در خودش تثبیت کند و در نتیجه اگر به این افکار اشتباه ادامه دهید، نمی توانید هیچ کار درستی را به انجام برسانید.

آوای خزر/ وقتی که حس می کنید هیچ کاری از دستتان بر نمی آید و نمی توانید کارها را درست انجام دهید ،دلیلش این است که امواج منفی کامل به ذهن شما وارد می شود و در نتیجه نمی توانید به گذشته باز گردید و این فکرها را از ذهنتان بیرون کنید.

آخرین دفعه ای که این حس منفی را داشته اید را به یاد خود بیاورید. به احتمال زیاد بعد از این حس به شدت کمبود انرژی را در خودتان خواهید یافت و یک نوع خستگی در شما به وجود آمده است. خوشبختانه همواره راه های مختلفی است که به وسیله آن بتوانید دوباره به راه و مسیر درست بازگردید.

حس ناتوانی

شیوه های مقابله برای لحظاتی که در انجام کارها حس ناتوانی می کنید

فضا را منظم کنید

موقعی که برای مدتی حس افسردگی دارید، خانه یا اتاق شما دیگر احساس راحتی را به شما منتقل نمیکند. بعضی از ما انسان ها می توانیم وضعیت ذهنی خود را در وضعیت محیط اطرافمان مشاهده کنیم. وقتی که محیط اطراف وضعیت دگرگونی داشته باشد، نمی توانید هر کاری را صحیح انجام دهید. تمیز کردن و منظم کردن اتاق یک وظیفه ای است که تغییرات زیادی را در سلامت ذهن به وجود می آورد.شما به علت پر تلاشی نه تنها به خودتان افتخار می کنید، بلکه محیط نیز به شما کمک می کند تا به این حس منفی چیره شوید.

حمام بروید

بدن ما بسیار زیاد روی ذهن ما اثر می گذارد. وقتهایی که فکر می کنید هیچ کاری نمی توانید انجام دهید، باید به این فکر کنید که همه سلول های بدنتان در خدمت شما هستند؛ حتی اگر ذهنتان کارکرد همیشگی را نداشته باشد. کارهای کوچک مانند دوش گرفتن و اهمیت دادن به بدن به آرام کردن ذهن شما کمک می کند و سبب می شود که دوباره ریست شوید. پس از استحمام چند لحظه صبر کنید، نفس عمیق بکشید و به این فکر کنید که چقدر مستحق کار های بزرگ تری هستید. 

در طبیعت قرار بگیرید 

آخرین باری که در یک جای خوش آب و هوا راه رفتید و گرمای خورشید را روی پوستتان حس کردید، به یاد می آورید؟ خوشبختانه با قرار گرفتن در محیط طبیعی و رابطه با طبیعت می توانید به این آشفتگی های ذهنی چیره شوید. زیبایی طبیعت عاملی مفید برای از بین بردن حس های منفی است. پس در طبیعت  قرار بگیرید و به خودتان اجازه دهید زیبایی ها را بشناسید یک پیاده روی پنج دقیقه هم می تواند

پس با قرار گرفتن در طبیعت به خودتان اجازه دهید که زیبایی ها را بشناسید یک پیاده روی 5 دقیقه هم می تواند تغییرهای بسیاری در ذهن روح و ذهن شما ایجاد کند. 

 

مدیتیشن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید 

فکرهای منفی معمولا قسمتی از الگوی زندگی همه انسان ها هستند. ذهن ما تلاش می کند همیشه جمله های منفی را تکرار کند و آن ها را در خودش تثبیت کند و در نتیجه اگر به این افکار اشتباه ادامه دهید، نمی توانید هیچ کار درستی را به انجام برسانید. بسیار مهم است که در مقابل این افکار منفی از خودتان مواظبت کنید که یکی از آن ها آگاه کردن ذهن یا همان مدیتیشن می باشد. مدیتیشن و تکرار جملات تاکیدی موجود در این تمرین سبب می شود که در زمان حال زندگی کنید. پس به ذهنتان یاد دهید که حس های منفی را دور بریزد. 

از خودتان سوال بپرسید

به جای اینکه از خودتان بپرسید ” چرا هیچ وقت نمی توانم کاری را درست انجام دهم؟ “، تلاش کنید نوع سوالات خود را عوض کنید و آن را به یک سوال مثبت تبدیل کنید. از خودتان بپرسید چه کاری هست که می توانم آن را درست انجام دهم و به من حس بهتری بدهد.

شاید حتی یک پیاده روی یا خوردن یک بستنی هم کاری باشد که می توانید آن را صحیح انجام دهید. پس توقف نکنید. از خودتان بپرسید چه کارهایی را تا به حال خیلی خوب انجام داده اید. کارهایی را که در گذشته به خوبی انجام داده بودید را برای خودتان به یاد آورید، آن ها را روی کاغذ بنویسید تا این احساس منفی در شما کم شود.

 

فهرست کارهای روزانه داشته باشید

زمانی که به خودتان احساس خوب نداشتید، باید به فهرست کارهای روزانه رجوع کنید. وظایف در طول زمان افزایش پیدا می کنند و حتی ممکن است کوچکترین آن ها را انجام ندهید . پس دوباره به این فکر کنید که چگونه باید وظایف خود را به انجام برسانید. اگر در اجرای برنامه های روزانه کارکرد خوبی نداشته باشید، به پیروزی نمی رسید.

پس تلاش کنید فهرستی از وظایف خود را مشخص کنید و حتی اگرشده یک ساعت برای این کار زمان بگذارید. وظایف بزرگ را به چند وظیفه کوچک تقسیم کنید، زمان خود را مدیریت کنید و راهکارهای مبتکرانه به کار ببندید و کمی قابل انعطاف تر برنامه ریزی کنید و بیش از اندازه  به خودتان سخت نگیرید تا ذهن تان آرامش پیدا کند و بدانید که انجام دادن همین کارهای کوچک، بهتر از این است که هیچ کاری انجام ندهید.

    از یک دوست کمک بگیرید

    اگر حس می کنید که نمی توانید هیچ کاری انجام دهید،  اشکالی ندارد. مجبور نیستید این کارها را به تنهایی انجام دهید. هیچ خجالتی هم برای کمک گرفتن از شخص دیگر وجود ندارد. به همین علت می توانید از دوستانتان کمک بگیرید و از آن ها تقاضای همکاری کنید تا بتوانید یک وظیفه را بهتر به انجام برسانید.

    هیچ کاری نکنید

    خب اگر حس می کنید که توانایی انجام کاری را ندارید ، اشکالی ندارد آن را کنار بگذارید. گاهی وقتها کمی انگیزه و کمی خلاقیت به شما چیره می شود. در چنین حالتی به سراغ استراحت بروید و اجازه دهید که ذهن و جسمتان آرام شود. شاید به یک زمان کوتاه احتیاج داشته باشید.

    اگر حس کردید که اشتباهاتتان زیاد شده و همه چیز بدتر و بدتر می شود، احتمالاً نشانه این است که خسته هستید و استرس روی تمرکز و توجه شما تاثیر گذاشته است. پس به صدای درون خود گوش دهید و استراحت کنید. حتماً یک چرت کوتاه بزنید تا دوباره ریکاوری شوید.

    به خودتان پاداش بدهید

    برای این که کارهای بزرگ را انجام داده اید، باید به خودتان جایزه بدهید. حتی می توانید خودتان را به یک فنجان چای دعوت کنید .مانند اینکه یکی از کارهای دانشگاه خود را بدون تغییر انجام داده اید، شایسته قدردانی و تشکر از خودتان است. غلبه کردن به استرس کار بسیار دشواری است. پس باید به خود افتخار کنید و بدانید که مستحق یک هدیه یا پاداش هستید.

    جایزه دادن به خود، حتی به خاطر کارهای کوچک اصلاً کار احمقانه ای نیست. ولی یک کار انگیزشی است. ذهن شما عاشق جایزه گرفتن است بنابراین حس بهتری را در شما به وجود می آورد./ بیتوته

    انتهای پیام/1005
    نظرات شما
    نام:
    ایمیل:
    * نظر:
    پربازدیدترین ها
    پربحث ترین ها
    نظرسنجی
    آیا با ممنوعیت پذیرش مسافر در استان مازندران در شرایط فعلی موافقید؟
    آخرین اخبار