دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در طرح ساماندهی که در چند ماه اخیر در شهر تهران انجام شده، حدود ۵۰۰ کودک ساماندهی شدند.

به گزارش آوای خزر، وحید قبادی‌دانا با اشاره به ساماندهی کودکان کار در حاشیه بازدید از مرکز اشتغال و کارآفرینی سرای حافظ گفت: برخی از این کودکان، کودکان نیازمندی هستند که برای امرار معاش بر سر چهارراه‌ها هستند و برخی دیگر بر اثر بیماری اعضای خانواده و برخی دیگر توسط باندهای قاچاق کودک یا باندهایی که از آنها سوء استفاده می‌کنند، سازماندهی شدند. 

وی با بیان اینکه خیابان جای حضور کودک نیست و جای مناسبی برای حضور کودک نیست و آنها باید ساماندهی شوند، ادامه داد: در طرح ساماندهی که در چند ماه اخیر در شهر تهران انجام شده، حدود ۵۰۰ کودک ساماندهی شدند و از بین آنها حدود ۸۴ درصد کودکانی هستند که تبعه ایران نیستند و افغانستانی هستند. این افراد به گونه های مختلف در سر چهار راه حاضر شدند. 

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: حدود ۲۳ درصد این کودکان، افرادی بودند که بیماری یکی از اعضای خانواده باعث شده بوده تا در خیابان حضور پیدا کنند. مددکاران ما به محل زندگی آنها رفتند. از این افراد حدود ۱۰۰ نفر کودکانی هستند که سرپرست موثری ندارند و تبعه غیر ایرانی هستند که در مراکز شبه خانواده ما با کمک خیرین افغانستانی و معتمدین آنها در حال ساماندهی هستند. از جهت ایجاد حمایت برای خانواده آنهایی که غیر سازمان یافته و غیرباندی هستند، سعی شده ساماندهی مناسب صورت گیرد. 

قبادی‌دانا ادامه داد: تفاوت این طرح با طرح قبلی این است که این کودکان شناسایی می‌شوند و از طریق عنبیه، کد یونیک برای آنها ایجاد می‌شود، لذا از تکرار این‌ها و از اینکه آنها به خانواده سپرده شوند و دوباره بر سر چهار راه حاضر شوند پرهیز شده است؛ تقریبا از میان این ۵۰۰ کودک تنها چهار کودک تکراری بودند که این باعث می‌شود ساماندهی مناسبی برای آنها صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: البته این کار با همکاری بخش‌های مختلف یعنی قضات در دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و اداره اتباع وزارت کشور صورت گرفته و سعی شده براساس سن و جنسیت این کودکان و اینکه والدین موثر دارند یا خیر؟ برای آنها مسیر متفاوتی در الگوریتم پیش‌بینی شده برای ساماندهی کودکان کار و خیابان لحاظ شود./ایلنا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار