دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
نشست شورای فرهنگ عمومی میاندورود در اسفند99
دوازدهمین نشست شورای فررهنگ عمومی شهرستان میاندورود با حضور رییس و تمامی اعضا برگزار شد.

به گزارش آوای خزر از میاندورود، نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در اسفندماه 99 با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر اعضا در سالن احتماعات فرمانداری میاندورود برگزار شد.

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی میاندورود با اشاره به موضوعات نشست، درباره ارتقای نشاط اجتماعی در جامعه اظهار داشت: حضور جوانان در مساجد در کنار افراد مسن می تواند سبب نشاط و امید در آنها شود.

حجت الاسلام رضا محمدنسب با بیان اینکه "ازدواج نصف دین است"، گفت: ما باید همت کنیم تا موانع ازدواج از سر راه جوانان برداشته شود؛ جوانان میهن اسلامی ما تشکیل خانواده دهند تا بتوانند معنوی بیندیشند و از لغزش و گناه مصون بمانند.

امام جمعه میاندورود ضمن تقدیر از پایگاه مقاومت بسیج از آنها خواست تا با تشویق جوانان به حضور در مساجد و شرکت در مراسم مذهبی مانند جشن مبعث، پدیدآورنده نشاط اجتماعی باشند.

*** فرماندار و نائب رییس شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ مردم یک جامعه کاری دشوار است و در بلندمدت اتفاق می افتد، گفت: توجه ما به مشکلات اقتصادی و آگاه سازی مردم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا سبب این شد که به فرهنگ عمومی کمتر توجه کنیم و این جلسات به ندرت برگزار شود.

دکتر حسین منفردی در ادامه سخنانش با قرائت حدیثی از امام علی (ع) که فرمودند "آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند"، اظهار کرد: ما باید در انجام تمام امور هم‌افق و هم‌سو باشیم تا بتوانیم جوانان خود را مطابق تعالیم اسلامی تربیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ جامعه ای نمی تواند با جهانی شدن مقابله کند، افزود: ما باید بیشتر از جوامع دیگر از جهانی شدن استقبال کنیم تا به پیروی از پیامبران خود معنویت را در جهان گسترش دهیم.

فرماندار میاندورود با بیان اینکه مطالعه در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه بسیار مهم است، گفت: ارتقای سرانه مطالعه می تواند سبب آگاه شدن پدران و مادران شود. والدین بصیر و خردمند می توانند فرزندان صالح به جامعه تحویل دهند و در قبال بشریت به وظیفه انسانی خویش عمل کنند.

*** سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی میاندورود نیز در ابتدای نشست، با قرائت عناوین گفتگوی نشست که ساماندهی فضای مجازی، برنامه ریزی جهت افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده و آگاه سازی مردم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا بود، باب سخن را گشود.

هوشنگ احمدی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می تواند سبب کاهش معضلات اجتماعی شود، حمایت و قدردانی خود را از عملکرد مثبت اعضای این شورا در سالجاری، اعلام کرد.

*** جواد اسفندیاری رییس اداره ورزش و جوانان میاندورود با اشاره به وجود جوانان ورزشکار و بانشاط شهرستان در برنامه های ورزشی و فرهنگی - ورزشی، گفت: میاندورود در بین هفت شهرستان شرق مازندران توانسته است رتبه نخست را در امر نشاط اجتماعی کسب کند.

*** رییس اداره اوقاف و امور خیریه میاندورود نیز در خصوص اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا در اماکن زیر پوشش این سازمان گفت.

*** محمود فیاض‌بخش، اشاعه تفکرات اسلامی در خصوص توجه به شادابی آحاد جامعه را امر مهمی در افزایش نشاط اجتماعی عنوان کرد.

*** مهین علیزاده سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندورود نیز با اشاره به شرایط موجود ناشی از شیوع کووید19، برگزاری جشنواره و نمایشگاه در فضای مجازی را در خصوص افزایش نشاط اجتماعی مهم دانست.

***محمود شعبانی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران میاندورود نیز با اشاره به اینکه خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران از دغدغه های بسیار مهم بنیاد شهید است، گفت: صدای مشاور به صورت غیرحضوری مشکلات آنها را بررسی می کند و خدمات درخواستی را ارائه می دهد.

*** حسینعلی علیجانی رییس اداره آموزش و پرورش میاندورود، آگاه سازی دانش آموزان را راه حلی بهتر و مناسبتر از فیلترینگ جهت مدیریت فضای مجازی دانست.

*** رقیه انوری رییس شبکه بهداشت و درمان  میاندورود با بیان اینکه فاکتورهایی نظیر کاهش نرخ بیکاری، آزادی و عدالت اجتماعی، برگزاری جشنواره های بومی و محلی (با رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا) و آگاه بودن فرد جهت استفاده از اوقات فراغت می تواند سبب افزایش نشاط اجتماعی شود، حمایت خود را جهت تحقق این امر مهم اعلام کرد.

*** بابایی نماینده سپاه نیز فیلترینگ فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه ای را امری مهم در مدیریت فضای مجازی و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده دانست.

*** رییس شورای اسلامی شهر سورک با بیان اینکه فضای مجازی جهان را به یک دهکده تبدیل کرده است، گفت: اعتمادسازی در فضای مجازی می تواند سبب اشاعه تفکرات اسلامی و ایرانی شود و اصالت ما را به جهانیان معرفی کند.

*** کاظم امجدی ادامه داد: به عنوان مثال چهارشنبه سوری با جشن ها و آیین های سنتی ایران برگزار شود تا ابزار مدرن مانند ترقه آن را به چهارشنبه سوزی مبدل نکند.

یادآور می شوم؛ موضوع نشست شورای فرهنگ عمومی میاندورود در اسفندماه99، عبارتند از: ساماندهی فضای مجازی، برنامه ریزی جهت افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، و آگاه سازی مردم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا. 

انتهای پیام/ صفورا نیکزاد/ 1002

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار