دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

به گزارش آوای خزر، به نقل از فارس، محمد اصغری معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز چهارشنبه در سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین غرب کشور بارش پراکنده داریم.

اصغری ادامه داد: از بعد از ظهر پنجشنبه ۲۱ اسفند سامانه بارشی فعالی وارد کشور شده و به تدریج موجب بارش برف و باران‌ در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز و مرکز کشور خواهد شد.

وی اظهار کرد: روز جمعه ۲۲ اسفند بر شدت و گستره فعالیت این سامانه افزوده شده و غیر از جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب، در سایر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز شنبه ۲۳ اسفند این سامانه بارشی در سواحل خزر، شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور فعال خواهد بود و این سامانه اواخر وقت شنبه از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داشت: در این مدت بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و دامنه جنوبی البرز با رعد و برق و احتمال تگرگ همراه است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از پنجشنبه تا شنبه در اغلب نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

وی افزود: روز پنج شنبه در مناطق غرب و شمال غرب وزش باد شدید خواهیم داشت و جمعه سرعت وزش باد در سطح کشور افزایش می‌یابد که در جنوب غرب با احتمال گرد و خاک همراه است، همچنین در جنوب و جنوب شرق شرق و دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی، بروز توفان پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت روز شنبه در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق حاکم خواهد بود.

اصغری اظهار کرد: از بعد از ظهر پنجشنبه و همچنین روز جمعه بارش برف همراه با وزش باد شدید و کولاک برف در شمال غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه آسمان تهران ابری و بارانی است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۷ و ‌۸ درجه خواهد بود.

اصغری اظهار داشت روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳‌ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها