دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲

به گزارش آوای خزر، در روز‌های اپیدمی ویروس کرونا، قرنطینه خانگی و همچنین نزدیک شدن ایام عید بسیاری از افراد با کمبود خواب یا تغییر ساعت‌های آن مواجه می‌شوند. باید به این نکته توجه داشت که کم خوابی و یا تغییر ساعت آن باعث بروز مشکلاتی مانند آلزایمر، اختلال عملکرد شناختی، افزایش خلق و خوی بد و بیقراری در افراد خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای تنظیم خواب شبانه خود به نکات زیر توجه کنید.

در مرحله اول سعی کنید ساعت بیداری را طوری انتخاب کنید که هر روز هفته قابل اجرا باشد. در واقع باید ساعت بیداری خود را متناسب با برنامه کاری خود در نظر بگیرید. همچنین در ادامه این مرحله برای رفتن به رختخواب و بیدار شدن یک ساعت مشخص تعیین کنید تا برنامه خواب شما نظم داشته باشد.

رفتن به رختخواب دارای شرایط خاصی است که برای یک خواب منظم و آرام باید آن‌ها را در نظر بگیرید. در واقع وقتی به رختخواب می‌روید اتاق خواب باید کاملاً تاریک و کمی خنک باشد. همچنین اگر امکان تاریکی کامل اتاق خواب وجود ندارد توصیه می‌شود از چشم بند استفاده کنید. البته برای داشتن خواب بهتر توصیه می‌شود شب‌ها نیم تا یک ساعت قبل از خواب تمام منابع نور آبی را خاموش کنید.

برای داشتن یک خواب آرام و منظم باید در نظر گرفت که اتاق خواب فقط برای خوابیدن است و برای کار‌های دیگر مانند تماشای تلویزیون و کار کردن استفاده نشود؛  چرا که سر و صدا و همچنین شلوغی اتاق خواب باعث اختلال در خواب شما خواهد شد.

سعی کنید صبح‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه خود را در معرض نور مناسب قرار دهید و همچنین ورزش روزانه به مدت حداقل ۳۰ دقیقه را فراموش نکنید؛ البته باید به این نکته توجه داشت که زمان ورزش به زمان خواب شما نزدیک نباشد تا بتوانید راحت‌تر بخوابید.

توصیه‌های غذایی برای داشتن خواب آرام شبانه

توصیه می‌شود بعد از ظهر‌ها قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار ننوشید و همچنین برای شام، شب از غذا‌های سنگین استفاده نکنید. سیگار کشیدن را کنار بگذارید؛ چرا که نیکوتین موجود در سیگار مانع عمیق شدن خواب شبانه می‌شود.

در پایان می‌توان گفت انجام کار‌های آرامش بخش مانند دوش آب گرم یا مطالعه، قبل از رفتن به رختخواب بسیار موثر هستند./شفاف

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
آیا با ممنوعیت پذیرش مسافر در استان مازندران در شرایط فعلی موافقید؟
آخرین اخبار