دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
حدادعادل گفت: «آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بر پایه روش‌های علمی» و «استفاده گسترده از فضای مجازی برای آموزش» دو راهبرد خوب بنیاد سعدی است.
به گزارش آوای خزر، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی، در مراسم رونمایی از نرم‌افزار چند رسانه‌ای و تعاملی گام اول که همزمان به صورت مجازی از صفحه آپارات بنیاد سعدی و محیط اسکای روم پخش شد، گفت: به تدریج بنیاد سعدی 10 ساله می‌شود و باید گفت در دو سال ابتدایی‌اش آرام آرام فعالیت کرد، اما به تدریج با ارائه راهبردهایی برای ادامه کار آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فعالیت خود را بیش از پیش گسترش داد.

وی افزود: بنیاد سعدی از دو راهبرد برای رسیدن به هدف خود که همان گسترش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان است استفاده کرد، یکی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بر پایه روش‌های علمی و دیگری استفاده از امکانات مجازی برای آموزش زبان فارسی در سراسر جهان است.

وی ادامه داد: ما در اجرای راهبرد اول، چند 10 کتاب آموزشی برای آموزش واژگان، نوشتن، خواندن، درک مطلب و دستور زبان، در سطح‌های مختلف و برای کشورهای گوناگون تألیف کردیم و برنامه تألیف ما همچنان ادامه دارد. به موازات آن تلاش کردیم امکانات نرم افزاری خود را گسترش دهیم تا زبان فارسی در دسترس علاقه‌مندان به این رشته در سراسر دنیا باشد. نرم‌افزار گام اول هم به فارسی و انگلیسی است، اما می‌توانیم بعدها به زبان‌های دیگر تهیه کنیم.

رئیس بنیاد سعدی در ادامه گفت: استفاده گسترده از امکانات فضای مجازی در یک‌سال گذشته به خاطر شیوع کرونا، در تمام دنیا جدی‌تر شد و ما هم موفق شدیم در این شرایط، استفاده از فضای مجازی را بیشتر کنیم که یک نمونه از آن همین نرم‌افزار تعاملی گام اول است که امروز رونمایی آن را ملاحظه می‌کنید.

زبان فارسی نیاز مشترک بشری است
زبان فارسی، زبان کلاسیک کشور هند شد/ نوشدارویی برای سهراب‌ها
پایان دی ماه؛ آخرین فرصت ثبت‌نام در دوره «روش تدریس زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان»

حداد عادل ضمن قدردانی از تمام کسانی که در تولید این نرم‌افزار نقش داشتند، اظهار امیدواری کرد که هر سال شاهد تولید چندین نرم‌افزار برای آموزش زبان فارسی در جهان داشته باشم.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها