دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۴۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
پژوهشگر مازندرانی:
ارتباط صنعت و دانشگاه باید تقویت شود
پژوهشگر برتر مازندرانی بر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش آوای خزر، حسن یزدانی با اشاره به اینکه در این زمینه نه تنها در استان مازندران بلکه در کل کشور با چالش مواجه هستیم، افزود: ملاک ما در دانشگاه نمره محور بوده و این موضوع حتی در مقطع کاردانی و دکترا، بین دانشگاهیان و دانشجویان نهادینه شده است.
عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در ارتباط با فعالیت این باشگاه و اقداماتی که در دانشگاه آزاد استان انجام می‌شود، اظهار کرد: در این مجموعه محفلی برای شناسایی اعضای فعال نخبه در سطح دانشگاه‌های استان مازندران ایجاد شده است.
یزدانی با اعلام اینکه دانشگاه آزاد از نخبگان حمایت می کند، یادآور شد: اعضای باشگاه در سطح های عادی، پژوهشگر، نخبه و استعدادهای درخشان تقسیم بندی شده و بر اساس کارکردهای که در مجموعه انجام می‌دهند مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی اضافه کرد: این مجموعه تسهیلاتی در بخش‌های مادی و معنوی که جزو مصوبات فعالیت این باشگاه است در اختیار نخبگان قرار می‌دهد.
نخبه مازندرانی گفت: فعالیت این باشگاه در سال‌های اخیر به دلیل تغییری که در رویکرد فعالیت دانشگاه‌ها ایجاد شده، تقویت شده و میزان حمایت‌ها نیز افزایش یافته است.
یزدانی ادامه داد: چاپ کتاب، مقاله، شرکت در نمایشگاه‌ها، هماهنگی برای حضور در ویبنارها و سیمنارها، برنامه‌ریزی برای شرکت در مسابقات داخلی و خارجی و رباتیک  از جمله اقداماتی است که در باشگاه انجام می‌شود که نصف هزینه حضور در این محافل بر اساس مصوبات، توسط باشگاه تامین می‌شود.
وی درباره ضرورت فعالیت این باشگاه در استان مازندران، گفت: این مجموعه محفلی ایجاد کرد که پژوهشگران در حوزه مختلف در کنار همدیگر قرار گیرند و تحول اساسی در این حوزه ایجاد شده است.
یزدانی در پاسخ به این سوال که شما چه مقدار توانستید از ظرفیت‌های موجود در این باشگاه بهره‌برداری کنید، بیان کرد: بسیاری  از طرح‌ها و ایده‌ها را پیاده سازی کردیم. خودم چند وقت پیش به دلیل حمایت‌های این مجموعه به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدم و به واسطه حمایت‌های این باشگاه چندین کارگاه برگزار کردم.
وی با اشاره به اینکه هیچ وقت در عرصه مهندسی زمینه ورود دانشجویان در حوزه صنعت را فراهم نکردیم، خاطرنشان کرد: دانشجویان مهندسی برای پایان نامه باید معضلی را در سطح کشور و یا استان مازندران حل کنند.
یزدانی ادامه داد: پایان نامه و مقاله در کشور باید به سمت رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف برود درصورتی که این اقدام کمتر در کشور دیده شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا روش حل مسئله در پایان نامه در بین اساتید دانشگاه های استان مازندران نهادینه شده است، گفت: نه! بسیاری از اساتید دانشگاه به دلیل اینکه از سیستمی در گذشته فارغ التحصیل شدند چندان در این زمینه مهارت نداشته و برای برون رفت از این چالش‌ها نیاز داریم که الگو و مدل مناسبی در سطح دانشگاه‌های کشور ارائه شود.
عضو باشگاه نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با بیان اینکه هنوز در سطح دانشگاه‌ها برای گزینش اساتید به دنبال وضعیت معدل هستند، بیان کرد: در صورتی که ما نیاز داریم اساتیدی که وارد دانشگاه می‌شوند، خلاقیت و ایده‌ای را وارد دانشگاه کنند.
یزدانی اضافه کرد: در حال حاضر عضو هیأت علمی صنعتی و پژوهشگر در حضور دانشگاه‌های صنعتی و علوم انسانی نداریم.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر ما به اساتید دانشگاهی نیاز داریم که با استفاده از فرایندها به دنبال حل مسائل مختلف در کشور باشند، افزود: برای اصلاح ساختارها در دانشگاه‌ها باید تغییرات را از هم اکنون آغاز کنیم. آسیب شناسی جدی نسبت به وضعیت دانشگاه‌های حال حاضر انجام بدهیم و برای اصلاح ساختار زمینه سازی کنیم.

انتهای پیام/1005

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
0
کاملا موافقم
لازمه پیشرفت هر کشور ارتباط قوی بین صنایع و دانشگاه اون جامعه است
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها