دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷
مهاجم سابق استقلال با دیدن عکس‌های قدیمی‌اش حرف‌های جالبی می‌زند.

به گزارش آوای خزر، محمد مومنی پیشکسوت استقلال همیشه خاطرات زیادی از دوران فوتبالش تعریف می کند. هر چند او این روزها بیرون از فوتبال است ولی مورد توجه رسانه ها قرار دارد و خیلی وقت ها به کارشناسی مسابقات می پردازد. با مومنی مرور کردیم چند عکس قدیمی را و او خاطرات شیرینی تعریف کرد.

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

پاداش نایب قهرمانی آسیا

اولین سال حضورم در استقلال. اینجا زمین شماره دو آزادی است. فکر کنم با سایپا بازی داشتیم. ناصرخان سرمربی استقلال بود. آن سال ما نایب قهرمان آسیا شدیم و در لیگ به قهرمانی رسیدیم. یکی از حسرت های بزرگم قهرمان نشدن با استقلال بود. نایب قهرمان که شدیم فقط به ما 600 هزار تومان پاداش دادند. همان موقع پراید نزدیک دو میلیون تومان بود.

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

پرسپولیس را بردیم

این تیم پیشکسوتان استقلال است. به مسابقات رفته بودیم که قهرمان شدیم. همین جا موفق شدیم پرسپولیس را ببریم. البته بنده اصلا اهل کری خواندن نیستم و معتدقم استقلالی ها و پرسپولیسی‌ها باید همیشه احترام یکدیگر را نگه دارند.

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

عکس جدیدی جالب نبود

آن روز من همه دوستان را جمع کردم تا به عیادت منصورخان برویم. بیمارستان ایران مهر بود. منصورخان خودش راضی بود این عکس را بگیریم. ولی بعدها چهره هایی مثل عباس جدیدی رفتند و عکسی گرفتند که جالب نبود. من وقتی عکس را گرفتم، منتشر نکردم و تا مدت ها در گوشی ام بود. به نظرم انتقادهایی که از کار عباس جدیدی شد درست بود. نباید آنطوری عکس می گرفت. در واقع او فرهنگ را زیر سوال برد. در عکسی که ایشان گرفته بود اصلا منصورخان به هوش نبود.

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

حجازی گفت هیچی نبودند

این بازی سوم ما در جام باشگاهها مقابل العین بود. دو بازی اول را برده بودیم. ناصرخان برای بازی سوم به ما گفتند شما را بیرون می گذارم تا کسانی که ادعا می کنند را بازی دهم. بعد از بازی هم ایشان به سمت ما آمد و گفت دیدید برخلاف ادعایی که می کردند هیچی نبودند! فرد ملکیان و سهراب را در این عکس می بینید. فرد الان یک سوپر مارکت در مجیدیه دارد.

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

به استقلال گل زدم

آن موقع در پلی اکریل بازی می کردم. جلوی استقلال قرار گرفتیم. فکر کنم بهزاد غلامپور درون دروازه بود. اینجا من یک گل زدم. یک پنالتی هم برای پلی اکریل گرفتم که دو بر یک برنده شدیم.

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

گیر می دهم

این هم تیم رسانه است. من با بچه ها کار می کنم. همیش به آنها می گویم الان شما خودتان بازی می کنید و می توانید قضاوت بهتری داشته باشید. وقتی یکی از بچه ها توپ خراب می کند می گویم چرا گلش نکردی؟ خب برای بازیکن هم اتفاق می افتد توپش را گل نکند. البته یکجورهایی نمی شود قیاس کرد ولی من به بچه ها گیر می دهم.(خنده)

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

آقای گل شدم

پیام مشهد سال 1371. ما قهرمان لیگ قدس شدیم. روز اول آقای خسرو منش سرمربی این تیم من را دید و گفت بیا به تمرین. رفتم و تمرین زیر نور بود. چون تا سابقه بازی زیر نور را نداشتم آن شب خیلی بد بودم. حتی نمی توانستم توپ استپ کنم و آنها به من می خندیدند. بعد از تمرین آقای خسرومنش به من گفت برگرد همان تیم قبلی‌ات!این قضیه گذشت. یک ماه بعد ما با تیم پیام بازی داشتیم. من سه گل به آنها زدم. خسرو منش بعد از بازی من گفت چرا آن شب بد بازی کردی و الان یک بازیکن دیگر هستی؟ گفتم چون زیر نور تمرین نکرده بودم. به من گفت چرا نگفتی؟ گفتم شما نپرسیدید. خلاصه من را جذب کردند. آن سال آقای گل لیگ خراسان شدم. در همان بازی اول 5 گل زدم.

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

ویسی استقلالی است

کلاس پرولاینسس. اینجا علی آقا دایی هم هست. باید زنگ بزنم به او و از دلش در بیاورم که گفتم استقلالی است.(خنده) عبدالله ویسی هم در تصویر هست که او هم استقلالی است. آقای مطهری ولی انصافا پرسپولیسی است.(خنده)

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

وضع مالی اش خوب نیست

به به، استاد اسدی. ایشان مربی من ماشین سازی بود و من هم هامون ساژه سیستان و بلوچستان. در لیگ دو بودیم. ما موفق شدیم رفت و برگشت آنها را شکست دهیم. سال بعدش ماشین سازی سهمیه تیم لیگ یکی را خرید و به لیگ برتر رسید. همان سال ما در گروه خودمان اول شدیم ولی چون پول نداشتیم نشد همکاری کنیم. استاد اسدی وضع مالی خوبی ندارد و امیدوارم به او کمک شود.

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

ماکسیمای فتح الله زاده

این عکس خیلی خاطره انگیز است. جمع چهار نفره ما. من و داریوش یزدانی و سهراب بختیاری زاده و عادل حردانی. چه دورانی بود. فکر کنم این عکس را در مرغوبکار گرفتیم. سالی بود که نایب قهرمان آسیا شدیم ولی لباس یکدست نداشتیم و هرکسی یک رنگی بود. آن سال من قراردادی 7 میلیونی بستم که تازه همه پولم را نگرفتم. اگر اشتباه نکنم آقای فتح الله زاده هم ماکسیمای معروفش را خریده بود و به کسی نمی داد سوار شود!

یک عکاسی در تمرین استقلال بود که دوست داشت از جمع های ما عکس بگیرد. به خاطر همین مدام دور هم جمع می شدیم تا او عکس بگیرد.

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

اقتدار فوتبال

علی پروین، اقتدار فوتبال ایران. ببینید من به یک نتیجه رسیدم. ما فوتبالی ها را فقط در مستطیل سبز بازی می دهند. بیرون از آن ما را بازی نی دهند. فقط می گویند داخل زمین. در بیرون ما هیچ کاره ایم. بازیچه هستیم. یعنی هر استفاده ای از ما می شود ولی تا نوبت پست دادن می شود، به غیر فوتبالی ها می رسد. امثال علی پروین هم خیلی زحمت کشیدند و الان بیرون از فوتبال هستند.

از حرف‌های درگوشی حجازی تا جنجال سلفی عباس جدید

خودش را قربانی کرد

نمونه بارز شکست فوتبال. کریمی نشان داد که برای فوتبال فوتبالی ها تصمیم نمی گیرد. به همه نشان داد که سیاست پشت فوتبال را خالی کرده است و کارنامه شما اثرگذار نیست.به نظرم او از خودگذشتگی کرد. خودش را فدای فوتبال کرد. می دانست رای نمی آورد ولی آمد تا این را ثابت کند./سپهر ستاری

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار