دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
زنان ورزشکار ایرانی، از امیدهای درخشش کاروان ایران در المپیک توکیو به حساب می‌آیند.

به گزارش آوای خزر، " کار ما برای کسب سهمیه خیلی سخت است،حالا این را نمی گویم تا آقایان بهانه کنند و خیلی حرف های دیگر،اما شما ببینید دیگر.امکانات داریم،نه؟بودجه داریم،نه؟اصلا کجاست زیر ساخت هایی که یک زن بتواند با تکیه بر آنها حرفه ای ورزش کند،حالا سهمیه المپیک پیشکش."

پای درد دل خیلی از زنان ورزشکار که بنشینی خیلی های شان از سختی ها می گویند،از یک سری کارشکنی که در بعضی از رشته ها بیشتر است و از یک سری تبعیض های آشکار.حالا آنها که سهمیه المپیک می گیرند واقعا کار بزرگی را انجام می دهند.کاری که پشت آن سال ها تلاش خوابیده،سال ها زحمت و تمرینات سخت و سال ها خودباوری که پرچم زنان ورزشکار در ایران را بالا نگه داشته است.140 روز از عید نوروز 1400 که بگذرد مهمترین تورنمنت ورزشی جهان آغاز می شود.آنجا در ورزشگاه اصلی شهر توکیو،زمانی که کاروان ایران دارد رژه می رود قطعا زنان هم حضور خواهند داشت.شاید مثل دوره های قبل یکی شان پرچمدار کل کاروان باشد که اگر هم نباشد همان حضور،همان رژه و همان مسابقه دادن بغضی است که خیلی از ورزشکاران داشته و دارند.این را فقط زنانی متوجه می شوند که سال ها این بغض را فرو خورده و سال ها جنگیده اند تا در ژاپن،یکی از مهمترین اتفاقات زندگی خودشان را تجربه کنند.

زنانی که خیلی وقت ها از روی موانع پریده،خیلی وقت ها تیرشان به هدف خورده و خیلی وقت ها با سرعت باد دویده اند تا اجازه ندهند کسی به آنها بگوید:«شما نمی توانید.»در این گزارش سهمیه های کسب شده توسط زنان تا امروز بررسی شده است و شکی وجود ندارد که تا اوایل تابستان یعنی شروع المپیک بر تعداد آن افزوده خواهد شد. در ادامه مروری خواهیم داشت بر زنان ورزشکاری که تاکنون سهمیه المپیک خود را قطعی کرده اند و سایر ورزشکاران زنی که شانس کسب سهمیه را دارند:

 

سهمیه‌هایی که قطعی شده‌اند

تیراندازی

نجمه خدمتی در بخش تفنگ بادی 10 متر زنان در رقابت های جام جهانی 2019 چین جواز حضور در مسابقات المپیک را کسب کرد.خدمتی متولد 1375 از بیرجند در بازی های اسیایی2014 اینچئون موفق به کسب مدال طلای انفرادی و مدال نقره تیمی شده است و در المپیک توکیو هم از امیدهای کسب مدال کاروان ایران به حساب می آید.

دختران المپیکی وارد می‌شوند

 

آرمینا صادقیان نیز در بخش تفنگ بادی 10 متر دومین ورزشکاری است که در رقابت های جام جهانی 2019 چین موفق به کسب سهمیه شد.صادقیان متولد 1380 ازایلام، جوان ترین ورزشکار ایرانی در کاروان اعزامی به توکیو است.

هانیه رستمیان متولد 1377 از تهران، دیگر تیراندازی است که در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا که در دوحه قطر برگزار شد توانست سومین سهمیه المپیک رشته تیراندازی در بخش تفنگ بادی 10 متر را کسب کند.رستمیان دو طلا و سه نقره و چهار برنز مسابقات آسیایی را در کارنامه دارد.

فاطمه کرم زاده هم در بخش تفنگ سه وضعیت 50 متر، با کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی 2019 آسیا در قطر، چهارمین سهمیه ایران در رشته تیراندازی را به ارمغان آورد.کرم زاده متولد 1377 از خرمشهر است که مجموعا سه طلا دو نقره و یک برنز در رقابت های مختلف به دست آورده است.

دختران المپیکی وارد می‌شوند

کاراته

حمیده عباسعلی متولد 1368 از شهرری با پیروزی در فینال وزن مثبت 68 کیلوگرم لیگ جهانی کاراته در اتریش در مقابل حریف ایتالیایی، ضمن کسب مدال طلا، سهمیه المپیک 2020 توکیو را نیز بدست آورد.عباسعلی اما علی رغم داشتن سهمیه المپیک، فعلا با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و در تلاش است تا برای حضور در توکیو، چراغ سبز پزشکان را دریافت کند.

عباسعلی 6 برنز و 2 نقره و1 طلا در سطح جهانی و5 برنز و6 نقره و17 طلا در سطح آسیا را از آن خود کرده است.

دختران المپیکی وارد می‌شوند

 

شانس‌های کسب سهمیه

فرزانه فصیحی متولد 1371 از اصفهان و از قهرمانان شناخته شده رشته دوومیدانی در ایران، این شانس را دارد تا در مسابقات انتخابی المپیک که طی ماه های آینده برگزار می شود، سهمیه المپیک توکیو را از آن خود کند. فصیحی مجموعا یک نقره و یک برنز از مسابقات قهرمانی داخل سال آسیا را دارا است.

دختران المپیکی وارد می‌شوند

رزیتا علیپور متولد 1368 از قائمشهر در جمع پنج نفر برتر رنکینگ المپیکی در رشته کاراته قرار دارد و با توجه به سیستم جدیدی که برای سهمیه های المپیک در نظر گرفته شده و همچنین جایگاهی که او در رنکینگ دارد، شانس کسب سهمیه المپیک برای او اصلا کم نیست.

 

الهام حسینی  متولد 1367 ازلرستان دارنده اولین مدال بین المللی بانوان در رشته وزنه برداری با وجود سختی گرفتن وایلد کارت برای وزنه برداری ایران، کماکان امیدوار است تا به المپیک برسد ولی شانس کمی برای دریافت این عنوان دارد.

 

ندا شهسواری متولد 1365 از کرمانشاه، ستاره تنیس روی میز ایران که پیش از این سابقه حضور در دو رقابت المپیک 2012 و 2016 را در کارنامه دارد، برای سومین حضور خود در المپیک تلاش می کند. شهسواری در دو دوره حضور قبلی خود ؛ بازی های اول خود را به حریفانی از نیجریه و بلاروس واگذار کرد و از دور رقابت ها خارج شد.

دختران المپیکی وارد می‌شوند

 

ثریا آقایی متولد 1374 از تهران، بدمینتون باز ایرانی که در جریان مسابقات کسب سهمیه المپیک 2016 ریو دچار مصدومیت شده بود، این بارخود را برای دریافت مجوزهای لازم برای حضور توکیو محک خواهد زد و این شانس را دارد تا بتواند یکی از مسافران ژاپن باشد.

 

الناز رکابی متولد 1368 اززنجان معروف به دختر عنکبوتی ایران در بخش سنگ نوردی برای کسب سهمیه فرصت دارد.مسابقات انتخابی رشته سنگ نوردی در کشور فرانسه برگزار خواهد شد.

 

یلدا ولی نژاد،ستاره تیم ملی تکواندوی زنان ایران نیز یکی از شانس های کسب سهمیه 75 کیلو گرم است. ستاره جوان تکواندوی ایران بهترین موقعیت را در بین سایر تکواندوکاران ایرانی دارد و باید دید آیا می تواند به این دستاورد مهم برسد یا خیر.

 

سارا بهمنیار متولد 1378 از آستانه اشرفیه کاراته کای کشورمان با 6 مدال جهانی (2 طلا 3 نقره و 1 برنز) و سه مدال آسیایی (یک طلا و دو برنز )یکی از شانس های اصلی کسب سهمیه و در ادامه کسب مدال است .

 

فاطمه صادقی دستک متولد 1378، دیگر کاراته‌کای ایرانی است که باید در مسابقات انتخابی به میدان برود. او در بخش کاتا مسابقه می‌دهد و اولین مدال آور در بازی‌های جهانی ساحلی است که به مدال نقره دست یافته و کارشناسان برای این ورزشکار نیز شانس بالایی را برای حضور در المپیک قائل هستند./مریم روحی

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها