دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

به گزارش آوای خزر، ویژه‌برنامه عصر جدید برای معرفی برگزیدگان فصل دوم از حوالی ساعت ۲۱:۳۰ جمعه ۲۹ اسفند ۹۹ با حضور داوران و تماشاگران آغاز شد و پس از بخش خبری ساعت ۲۲ شبکه سه تا ساعت ۲:۳۰ بامداد شنبه ۳۰ اسفند ادامه یافت.

بخش اصلی این ویژه‌برنامه معرفی برندگان اول تا پنجم این فصل بود که از حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد با حضور نمایندگان هر پنج گروه شروع شد. رای‌گیری تا لحظه‌های پایانی پیش از اعلام برندگان ادامه داشت و با ثبت نزدیک ۲۶ میلیون رای پایان یافت. احسان علیخانی هم گروه‌های برتر را بر اساس تعداد آرا از پنجم به اول معرفی کرد.

گروه مجاز با چهار میلیون و ۴۶۹ هزار رای پنجم شد، گروه ستاره هشتم با چهار میلیون و ۵۴۵ هزار رای به مقام چهارم رسید و گروه جوانمردان ایران‌زمین با چهار میلیون و ۸۶۱ هزار رای در رده سوم ایستاد. بخش هیجان‌انگیز ماجرا اعلام قهرمان از میان دو گروه و فرد باقیمانده بود.

با اینکه پیش‌بینی می‌شد رقابت در این بخش بسیار نزدیک و شدید باشد اما گروه فرشتگان با اختلاف حدود ۱.۶ میلیون رای قهرمان شد و عرفان طهماسبی با پنج میلیون و ۱۴۹ هزار رای در رده دوم قرار گرفت. تعداد آرای گروه قهرمان شش میلیون و ۷۶۵ هزار رای بود. فرشتگان در فصل اول پنجم شده بود.

تندیس‌های گروه‌های پنجم تا دوم با حضور داوران اهدا شد و جایزه گروه اول و قهرمان را فاطمه عبادی، قهرمان فصل اول عصر جدید اهدا کرد. مدیر عامل حامی مالی برنامه هم روی صحنه آمد و جوایز نقدی را به نمایندگان گروه‌ها داد؛ ۱۰۰، ۱۵۰، ۲۰۰، ۳۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان. طهماسبی ۱۵۰ میلیون تومان و فرشتگان ۵۰ میلیون تومان از جوایز خود را برای آزاد کردن زندانیان اهدا کردند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها