دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷

آوای خزر/ اینکه سفررفتن محدود شده، می‌تواند بهانه‌ای باشد برای دیدن فیلمی درباره سفر با عنوان «به سوی سرزمین وحشی». این فیلم دغدغه‌ای را مطرح می‌کند که خیلی‌ها بارها به آن فکر کرده‌اند؛ گریز از هویت تحمیل‌شده توسط ساختارهای تعریف‌شده زندگی شهری، به‌کمک سفر و تجربه زندگی در طبیعت. شخصیت اصلی این فیلم -کریستوفر مک‌کندلس- که با رتبه‌عالی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود، خانواده‌ای بسیار ثروتمند و سرشناس دارد. او همه‌چیز و همه‌کس را رها می‌کند. حتی تمام پس‌انداز ۲۴هزاردلاری‌اش را می‌بخشد و پیاده راهی سفر به طبیعت آلاسکا می‌شود. این سفری برای خودشناسی و دیدن جهان از زاویه‌ای متفاوت است. این فیلم را شان‌پن در سال ۲۰۰۷ ساخته است.

کـار:دست به آچار برای مشکلات خانه، بازرسی داخلی

زندگی آن‌قدر شلوغ است که آدم حتی اگر بخواهد هم به خیلی از کارهای شخصی نمی‌رسد. به این ترتیب کلی مشکلات کوچک باقی می‌ماند که برای برطرف کردن‌شان باید منتظر نخستین فرصت ماند. دری که هنگام باز و بسته‌شدن ناله سر می‌دهد، ماهیتابه‌ای که با یک دستگیره افتاده شبیه خرچنگی شده که یک چنگش را در نبرد با خرچنگی از دست داده، آباژوری که ‌ماه‌هاست بدون لامپ مانده، عروسک چلاقِ یک چشم و ... امروز می‌تواند فرصتی برای برطرف‌کردن مشکلات ریز خانه باشد.

فضای مجازی:رصد ایستگاه فضایی بین‌المللی، زمین تخت نیست

بسته هفتم پیشنهادی برای هفتم نوروز |  نبرد با بی حوصلگی در نیمه تعطیلات

می‌دانستید گروهی در جهان و در همین ایران خودمان وجود دارند که هنوز باور دارند زمین تخت است؟ و تصور می‌کنند تمامی دستاوردهای فضایی نتیجه فریبکاری و دغل‌بازی آژانس‌های فضایی اروپا و آمریکاست؟ و حتی انجمن و تجمع‌هایی برای اثبات باورهای خود دارند؟ و فکر می‌کنند ایستگاه فضایی بین‌المللی هم وجود ندارد و تصاویری که از بیرون و درون این ایستگاه در شبکه‌های خبری و اجتماعی منتشر می شوند، همگی حقه‌های سینمایی هستند؟ اگر در این روزهای بیکاری با چنین افرادی مواجه شدید، اپلیکیشن ISS tracker  را به او معرفی کنید و توصیه می‌کنیم خودتان هم آن را روی گوشی‌تان نصب کنید. ایستگاه فضایی بین‌المللی فردا از بالای تهران عبور خواهد کرد و برای سه دقیقه با تلسکوپ یا دوربین قابل رصد خواهد بود. اگر کمی سحرخیز باشید این اپلیکیشن کمکتان خواهد کرد موقعیت دقیق ایستگاه را برای تماشا کردن در آسمان تعیین کنید. البته فراموش نکنید، اینها همگی فریب ناسا و هالیوود است. به چشم‌هایتان اعتماد نداشته باشید.

بازی: نبرد با بی‌حوصله‌گی در نیمه تعطیلات؛ مربی شو

بسته هفتم پیشنهادی برای هفتم نوروز |  نبرد با بی حوصلگی در نیمه تعطیلات

درست مثل رقابت واقعی در زمین فوتبال، به اندکی شانس نیاز داری. این داستان یک خطی اتفاقی است که پس از ورود به بازی مربیگری فوتبال با عنوان Top Eleven برایت رخ می‌دهد. تو سرمربی یک تیم فوتبال می‌شوی و درعین‌حال مالک باشگاه هم هستی. برای باشگاهت اسم انتخاب کن. شروع کن به شناخت بازیکنان و تمرین‌دادن آنها، بخش‌های گوناگون باشگاه را بساز و گسترس بده، بازیکنان با استعداد تیم‌های پایه‌ات را وارد تیم اصلی کن، در مسابقه‌ای با حریف -به‌صورت آنلاین- روی نیمکت بنشین و کاری کن برنده بازی با تیم کسی مثلا در کشور غنا باشی. این برای آدم تنهایی که حوصله‌اش هم بسیار سررفته و البته دنبال وسیله‌ای برای جارو کردن فکرهای درون کله‌اش می‌گردد، وسوسه‌ای غیرقابل چشم‌پوشی است.

تقویم: بازگشت به دوران یک همه‌گیری در نیویورک

بسته هفتم پیشنهادی برای هفتم نوروز |  نبرد با بی حوصلگی در نیمه تعطیلات

واقعا نیازی نیست هر روز از تعطیلات، به‌خاطر وجود مناسبتی کاری انجام دهید. امروز می‌توانید فقط با خواندن این چند خط اطلاعات تاریخی جالب‌توجهی به‌دست بیاورید که با وضعیت طاقت‌فرسای کرونایی این روزهای ما هم چندان بی‌ربط نیست. ۱۰۶سال پیش در چنین روزی نخستین ناقل سالم یک بیماری واگیردار که در آمریکا شناسایی شده بود، برای دومین‌بار به قرنطینه فرستاده شد. مری مالون، که به‌خاطر مبتلاکردن ۵۳نفر به بیماری حصبه به مری حصبه معروف شده بود و همچنین یکی از مهره‌های اصلی آغاز همه‌گیری حصبه در شهر نیویورک در سال۱۹۰۶ بود به‌مدت سی سال از عمرش را در انزوای قرنطینه سپری کرد و همانجا هم از دنیا رفت. او یک مهاجر ایرلندی بود و در هر خانه‌ای که کار می‌کرد ساکنانش به حصبه مبتلا می‌شدند. اصرار عجیب او برای کار کردن به‌عنوان آشپز در خانه‌ها باعث شد مقامات شهر نیویورک او را دوبار قرنطینه کنند که بار دوم با مرگ او همراه شد.

اپ: ایده‌هایی برای پیاده‌گردی در تعطیلات

اگر هنوز در آستانه هفته دوم تعطیلات از خانه تکان نخورده‌اید، سری به اپلیکیشن «پیاده، peeyade» بزنید. پیاده درمعرفی خودش می‌گوید: «پیاده، رسانه شهر و شهروند، راهنمای سرگرمی و تفریح در تهران». این اپ می‌تواند برنامه‌های خوبی برای روزهای تعطیل پیشنهاد بدهد.
 در تقویم سیزده‌روزه این پیچ یک پکیج کامل از آنچه شما می‌خواهید در دسترس‌تان قرار می‌دهد. برای هر روز تعطیلات یک برنامه جالب و سرگرم‌کننده دارد. اگر دنبال کافه‌های تهران هستید، از پیاده‌روی در مسیرهای زیبا و جالب لذت می‌برید، اگر دنبال ایده‌هایی برای یادگیری مسئولیت‌های اجتماعی و شهروندی دنیای کرونایی هستید، اگر دنبال نرم‌افزاری سرگرم‌کننده هستید، اگر برای آخر هفته‌ها به‌دنبال کتاب و پادکست و فیلم هستید و اگر و اگر و اگر... می‌توانید این پیج را دنبال کنید و حتی از برنامه‌های آنلاین آن هم می‌توانید استفاده کنید.

آب وهوا:بررسی وضعیت جوی در بعضی شهرها

 

بسته هفتم پیشنهادی برای هفتم نوروز |  نبرد با بی حوصلگی در نیمه تعطیلات

نمایش: گزینه‌ای برای روز جهانی تئاتر

 

بسته هفتم پیشنهادی برای هفتم نوروز |  نبرد با بی حوصلگی در نیمه تعطیلات

روز جهانی تئاتر را خشک و خالی به پایان نرسانید. هیچ‌کس نباید نسبت به این روز بی‌تفاوت باشد. به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین، ‌خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین هنرهای نمایشی، تئاتر شایستگی آن را دارد تا مورد توجهی ویژه قرار گیرد. از آنجا که گزینه‌های زیادی برای تماشای آنلاین نمایش‌های ایرانی وجود ندارد، باید سراغ نمایش‌های غیرایرانی رفت. مشهورترین و قابل دسترس‌ترین نمایشی که می‌توانیم برای تماشا در این روز به شما توصیه کنیم، ‌نمایش موزیکال «همیلتون» اثر لین مانوئل میراندا است. در فهرست برترین نمایش‌های قرن۲۱ روزنامه گاردین، ‌این نمایش رتبه دوم را به‌دست آورده است. داستانش درباره تاریخ شکل‌گیری آمریکاست و به بیننده یادآور می‌شود که هویت آمریکا تا چه اندازه تحت‌تأثیر مهاجری بی‌پروا به نام الکساندر همیلتون قرار دارد. در این نمایش از سبک‌های موسیقی رپ، ‌هیپ‌هاپ و آراند بی ‌به‌عنوان وسیله نقلیه‌ای برای اکتشاف در میان ریشه‌های تولد آمریکا استفاده شده است.

کتاب: گردش در ادبیات کهن ایران

 

بسته هفتم پیشنهادی برای هفتم نوروز |  نبرد با بی حوصلگی در نیمه تعطیلات

در این دنیا اگر همه‌چیز را فراموش کنی باکی نیست. تنها یک چیز را نباید از یاد برد. تو برای کاری به دنیا آمده‌ای‌ که اگر آن را به انجام نرسانی، هیچ کاری نکرده‌ای. از آدمی کاری برمی‌آید که آن کار نه از آسمان برمی‌آید و نه از زمین و نه از کوه‌ها. اما تو می‌گویی کارهای زیادی از من برمی‌آید، این حرف تو به این می‌ماند که شمشیر گرانبهای شاهانه‌ای را ساطور گوشت کنی و بگویی آن شمشیر را بیکار نگذاشته‌ام؛ یا اینکه در دیگی زرین شلغم بار کنی و یا کارد جواهرنشانی را به دیوار فرو ببری و کدوی شکسته‌ای را به آن آویزان کنی. ‌ ای نادان این کار از میخی چوبین نیز برمی‌آید، خود را این‌قدر ارزان مفروش که بسیار گرانبهایی! (فیه‌مافیه، مولانا بخوانیم)

 

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار