دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: سردردها در برخی موارد نشانه ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند تومور مغزی هستند، بنابراین برای تشخیص دلیل سردرد باید به پزشک مراجعه شود.

به گزارش آوای خزر، نوشین یمانی در  در رابطه با سردرد هنگام خواب، اظهار کرد: سردرد در هنگام خواب می‌تواند باعث کاهش کیفیت یک خواب خوب باشد، زیرا خواب خوب معادل سالم بودن است و فرد را قادر می‌کند تا در طول روز فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه سردرد ممکن است به دلایل متعددی از جمله بی‌خوابی و استرس زیاد ایجاد شود، افزود: اولین مرحله، شناسایی علت سردرد و اجتناب از آن است؛ به‌ طوری که اگر پس از دوری از شرایط استرس‌آور هنوز به سردرد مبتلا بودید باید برای معاینه به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

این پزشک در رابطه با علت سردردهایی که طی خواب، باعث بیدار شدن از خواب می‌شود، تصریح کرد: سردردهای میگرنی، سردردهای گردنی، سردرد خوشه‌ای، سردرد شبانه خواب، سردردهای ناشی از فشار خون بالا یا وقفه تنفسی و سردرد ناشی از تومورهای مغزی و سینوزیت، از جمله سردردهایی است که سبب بیدار شدن فرد از خواب می‌شود.

فلوشیپ فوق‌تخصص سردرد، با بیان اینکه در بسیاری از موارد سردردهای حین خواب خوش‌خیم است، خاطرنشان کرد: سردردها در برخی موارد نشانه ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند تومور مغزی است، بنابراین برای تشخیص دلیل سردرد باید به پزشک مراجعه کرده و سوابق کامل الگوی خواب و عادت‌های شبانه خود از جمله خروپف و افزایش فشار خون، درد و خشکی گردن، حالت تهوع و بی‌قراری‌های شبانه را برای او بازگو کنند./ایسنا

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار