دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۸
مدیر عامل بنیاد احسان گفت: در ماه مبارک رمضان پویشی به نام «نذر افطار» داریم که با حمایت مردم و خیرین افطاری‌هایی در قالب اقلام پروتئینی تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهیم کرد.

به گزارش آوای خزر، سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری ۸ هزار گروه جهادی در سطح کشور رزمایش‌های مختلفی را برگزار کرده است.

او با بیان اینکه ما بسته‌های معیشتی را به منظور توزیع در میان نیازمندان، بین استان‌ها سهمیه بندی می‌کنیم، گفت: در هر استان هم قرارگاهی شکل می‌گیرد که امام جمعه استان رئیس قرارگاه است و برای عدم موازی کاری هماهنگی‌هایی را با سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهد.

سلیمانی افزود: یکی از دغدغه‌های ما این است که کار شناسایی‌ را برای توزیع اقلام میان نیازمندان دقیق‌تر انجام دهیم که در این راستا، از بانک‌ها، کمیته امداد، بهزیستی و ... در سراسر کشور استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: در این راستا با بانک رفاه ایرانیان وزارت رفاه همکاری لازم را داریم، چرا که شناسایی افراد نیازمند را به صورت تجمیع انجام می‌دهد.

مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه در رزمایش عیدانه ۸ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا که سرپرست خانواده خود را از دست داده بودند، شناسایی کردیم و بخشی از کمک رسانی‌های خود را به این بخش اختصاص دادیم، ادامه داد: برنامه ریزی کردیم تا انتهای سال رزمایش‌های معیشتی را ادامه دهیم.

او تصریح کرد: با توجه به موج جدید کرونا و تعطیلی مشاغل، برنامه ریزی کردیم مشاغل آسیب دیده از کرونا را با کمک اصناف گوناگون شناسایی و در مراحل آینده برای حمایت از آن‌ها تمرکز کنیم.

سلیمانی گفت: در ماه مبارک رمضان پویشی به نام «نذر افطار» داریم که با حمایت مردم و خیرین افطاری‌هایی در قالب اقلام پروتئینی تهیه شده و بین نیازمندان توزیع خواهیم کرد.

وی افزود: این افطاری‌ها بیشتر به مناطق حاشیه شهر‌ها ارسال می‌شوند، چرا که آن‌ها دسترسی کمتری به گوشت قرمز و سفید دارند./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار