دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
رپورتاژ آگهی/
همه شهر‌های گیلان، زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. یکی از این شهر‌ها زیباکنار است. برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری زیباکنار با ما همراه باشید.

 

آشنایی با پنج پاتوق طبیعت‌گردی در محدودهٔ زیباکنار

همه شهر‌های گیلان، زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. یکی از این شهر‌ها زیباکنار است. زیبا کنار یک شهر ساحلی است که در موقعیتی بسیار فوق‌العاده در شمال کشور قرار دارد. این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده و به یکی از قطب‌های گردشگری گیلان تبدیل شده است. سرتاسر زیباکنار از جنگل، دریا، تالاب و رودخانه پوشیده شده و با نگاه به هر طرف می‌توانید چهار منظره بسیار زیبا را مقابل چشمان خود ببینید. این شهر در ۳۹ کیلومتری رشت و ۴۰ کیلومتری بندر انزلی قرار دارد و با سفر به این شهر می‌توانید از ماهیگیری و انواع ورزش‌های آبی هم لذت ببرید.

ساحل چمخاله

گیلان سواحل بسیار زیادی دارد؛ اما یکی از زیباترین سواحل آن ساحل چمخاله است. این ساحل در شهر لنگرود واقع شده و فاصلهٔ نزدیکی تا ساحل زیباکنار دارد. اگر از ساحل زیباکنار حدود ۵۰ دقیقه به سمت شرق حرکت کنید به ساحل بسیار زیبای چمخاله خواهید رسید. با سفر به این ساحل هم می‌توانید مزارع زیبای اطراف آن را ببینید و هم با پیاده‌روی اسکلهٔ چوبی چمخاله به ساحل شنی منحصر به فرد آن برسید و از تماشای دریا و موج‌های آن لذت ببرید. هنگام سفر به این ساحل زیبا حتما چوب ماهیگیری همراه داشته باشید و لحظات به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. اسکله و بخش ورودی ساحل چمخاله در محاصرهٔ رستوران‌ها و ایستگاه‌های نوشیدنی قرار دارد و با سفر به آن با خیال راحت می‌توان از این امکانات استفاده کرد.

پارک جنگلی کیاشهر

یکی از مکان‌هایی که با سفر به زیباکنار باید از آن بهره ببرید، پارک جنگلی کیاشهر است. وسعت این پارک جنگلی ۱۸ هکتار است و در برابر پارک‌های جنگلی دیگر از مساحت کمی برخوردار است. اما هر قدر که از زیبایی این پارک جنگلی برای شما بگوییم کم گفته‌ایم. تنها با ۱۲ دقیقه رانندگی از زیباکنار به سمت شرق به بهشتی خواهید رسید که درخت‌های آن در هم تنیده‌اند و طاق بسیار زیبایی را در آسمان برای شما به وجود آورده‌اند. اسم اینجا پارک جنگلی کیاشهر است. پارک جنگلی کیاشهر درست در دل مرداب طبیعی قرار دارد. اینجا قدم زدن همراه با آرامش را به روح شما هدیه خواهد داد که تا به حال نظیرش را ندیده‌اید. هنگام قدم زدن در این پارک جنگلی منحصر به فرد می‌توانید رود خروشان سفیدرود را ببینید و بعد سری هم به پل چوبی کیاشهر بزنید.

آشنایی با پنج پاتوق طبیعت‌گردی در محدودهٔ زیباکنار

پارک ملی بوجاق

نخستین پارک ملی خشکی- دریایی ثبت شده در ایران، پارک ملی بوجاق است. این پارک ۳ هزار و ۲۶۰ هکتار وسعت دارد. بخشی از این پارک را محوطهٔ دریایی، بخشی دیگر را محوطهٔ تالابی و مابقی را خشکی به نام خود زده است. پارک ملی بوجاق از زیباکنار تا بندر کیاشهر طول دارد. اگر علاقه‌ای به دیدن پرندگان دارید، سفر به این پارک را از دست ندهید؛ زیرا این پارک زیستگاه بسیاری از پرندگان است. این پارک از جنوب به بخش‌های بندر کیاشهر و زیباکنار، از غرب به رودخانهٔ اوشمک و از شمال به دریای خزر در منطقه کیاشهر می‌رسد. بهترین فصل سفر به پارک ملی بوجاق فصل پاییز و زمستان است، زیرا سرتاسر بخش دریایی این پارک در محاصرهٔ پرندگان مهاجر قرار می‌گیرد.  

رودخانهٔ اوشمک

رودخانه اوشمک درست در قلب زیبا کنار قرار دارد. حتما یکی از دلایل جذابیت زیباکنار وجود این رودخانه در اینجاست. بهتر است برای رفتن به این رودخانه، چوب ماهیگیری برای صید ماهی همراه ببرید.

سفید رود

این رود بسیار زیبا و مهم، لقب دومین رود بلند ایران بعد از کارون را با خود یدک می‌کشد. به همین دلیل هم سفید رود با طول ۷۵۰ کیلومتر، طولانی‌ترین رود شمال ایران است. سفید رود از ادغام دو رود شاهرود و قزل اوزن تشکیل شده و آن را با نام‌هایی از قبیل سپیدرود، سپیدرود و اسبیدرود هم می‌شناسند. اگر از زیباکنار به سمت جنوب حرکت کنید، بعد از کوچصفهان این رود بسیار زیبا را در مجاورت خود خواهید دید. اگر به سفید رود می‌روید قایقرانی در این رودخانه را از دست ندهید.

سخن آخر

زیباکنار همان‌طور که از نامش پیداست، یکی از شهر‌های ساحلی بسیار زیبای شمال ایران است. شما نمی‌توانید هیچ شهری را پیدا کنید که هم جنگل داشته باشد، هم در مجاورت دریا بوده و هم در محاصرهٔ تالاب باشد. زیباکنار همه این منابع طبیعی را در خود جای داده و به همین دلیل هم همیشه همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب می‌کند. ماهیگیری، قایقرانی و ورزش‌های آبی تفریحاتی است که می‌توانید با سفر به این شهر از آن لذت ببرید. اگر هم به محیط زیست و پرندگان علاقمندید می‌توانید به پارک ملی بوجاق بروید و زیستگاه بسیاری از پرندگان مهاجر را ببینید. اگر هم می‌خواهید از این جاذبه‌ها برای همیشه بهره ببرید سرمایه‌گذاری در زیباکنار بهترین گزینه پیش روی شماست. برای این کار لازم است به سایت‌های خرید، فروش و اجارهٔ املاک مانند دیوار مراجعه کنید و آگهی های زمین های زیباکنار را در دیوار مشاهده کنید. اگر هم قصد خرید یا اجارهٔ ویلا در این منطقهٔ رویایی را دارید، بهتر است روی گزینهٔ خرید و فروش ویلا در این سایت کلیک کنید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار