دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: زدن ماسک در کودکان به ویژه در گروه سنی زیر دو سال خطر خفگی را افزایش می‌دهد.

به گزارش آوای خزر، منوچهر براک در جلسه بررسی کرونای کودکان در اردبیل اظهار کرد: بیمارستان بوعلی که ویژه کودکان است، با 140 تخت آماده ارائه خدمات به کودکان و نوزادان است که 19 تخت آن برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: از آغاز کرونا تاکنون در هیچ مقطعی همه تخت‌های کرونایی این بیمارستان با ازدحام کودکان کرونایی روبه‌رو نبوده ولی بعد از گذر از پیک اول، ما بستری‌هایی را در گروه سنی کودکان با ویروس کووید 19 شاهد بودیم.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: تنها یک مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در بین گروه سنی کودکان به ثبت رسید و غیر از آن ما هیچ‌گونه فوتی کرونایی را در بین کودکان استان در بیمارستان بوعلی شاهد نبودیم.

براک افزود: در حال حاضر بیمارستان ویژه کودکان در اردبیل شرایطی را فراهم کرده تا با حضور بیش از 21 متخصص و فوق تخصص کودکان معالجه و مداوای نوزادان و کودکان به صورت ویژه و تخصصی در این بیمارستان انجام شود و روند کار نیز مطلوب و مناسب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر هفت بیمار کرونایی بستری در بخش کرونای بوعلی را داریم که به هیچ وجه بدحال نیستند و به سرعت امکان ترخیص آنها برای قرنطینه خانگی وجود دارد.

براک ارائه خدمات در این بیمارستان را برای گروه سنی زیر 18 سال یادآور شد و اضافه کرد: در شرایط عادی نیز در بیمارستان بوعلی اردبیل برای گروه‌های سنی نوزادان و کودکان با حضور پزشکان مجرب ارائه خدمات انجام می‌شود که شامل خدمات فوق تخصصی در بخش‌های مختلف نظیر عفونی، گوارشی، ریه، تب‌های تشنجی و کودکان مبتلا به سرطان‌های مختلف هستیم.

وی بیان کرد: به هیچ وجه داروی مصرفی برای کودکان کرونایی با بزرگسالان تفاوتی ندارد و در کنار آن تست انجام شده به صورت ویژه برای کودکان با علایم کرونایی در خود بیمارستان بوعلی انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان بوعلی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه مجوزی برای تزریق واکسن به گروه سنی زیر 16 سال داده نشده و ما واکسیناسیون را برای گروه‌های سنی پرخطر و سالخورده مجاز می‌دانیم.

براک تصریح کرد: فضای بیمارستان بوعلی هر چند یک فضای با ساختمان قدیمی است اما قطعا در احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی که یک بلوک آن برای کودکان خواهد بود، سعی و تلاشمان بر این است تا امکاناتی مناسب با شرایط سنی کودکان به ویژه اتاق بازی را برای آنها در نظر بگیریم.

وی گفت: همکاران ما در این بیمارستان تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا بهترین خدمات را به مراجعین ارائه کنند که با رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم و حفظ ایمنی قطعا سلامت کودکان نیز تضمین خواهد شد.

براک افزود: زدن ماسک برای کودکان زیر دو سال اصلا مناسب نیست و امکان خفگی را در آنها افزایش می‌دهد اما برای کودکان بالای دو سال با همراهی والدین اشکالی ندارد اما بهتر است کودکان با ماندن در منزل در استفاده از ماسک کمترین شرایط را برای آنها مهیا کنیم.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار